Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Raid driver voor ICH5R*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Heeft er nog niemand ergens een werkende raid driver gevonden voor Intel IAA RAID Edition for ICH5R voor Microsoft Windows Vista? voor een MSI bord 875P Neo(MS-6758).

Zou die beta versie graag es testen.

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar deze drivers voor mn Asus p4p800 deluxe.
Die maakt ook gebruik van de ICH5R voor de SATA, het enigste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden
is dat deze nergens werkt.

Op de officiele Intel site staat ook dat deze niet wordt ondersteund in Vista.

Iemand een oplossing ?!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
XP drivers?

Verwijderd

Nee. die werken niet. Dat is het eerste wat ik geprobeerd had!

Hij zegt dat ze oud zijn en wigert ze te installen.

Niemand hier met hetzelfde probleem, die een oplossing weet ?

Ik weiger om mn Raid-0 Config uit elkaar te halen omdat Intel weigert compatible drivers uit te geven!
(Intel Site: http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/CS-023616.htm )

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 10:52 ]

Verwijderd

Helemaal niemand ?!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Tja.... als er geen drivers zijn voor bepaalde hardware zul je helaas moeten wachten totdat er ook daadwerkelijk iemand drivers voor programmeert. Reageert de maker van dit product niet op e-mail requests?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even of het hier over de 32-bits versie van Vista gaat of over de 64-bits versie van Vista, als het namelijk over de 64-bits versie gaat zou dat misschien verklaren waarom de XP drivers niet werken :)

• Martillosplaza
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:14
Bij mij werkt Vista wel met de ICH5R chip (Ook een MSI 875P Neo moederbord). Maar ik heb de schijven momenteel niet in RAID-configuratie staan. Zie mijn ervaringen op http://www.martillosplaza.nl. Ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat Vista gewoon kan werken met deze ICH5R.

Verwijderd

Sorry, voor het niet vermelden ervan.

Ik heb de 32Bit versie, die heeft dus geen digitale handtekening nodig voor zover ik dat begreep.

Het gaat om de drivers om mijn raid-0 config te installeren tijdens de installatie van Vista.
Vreemd genoeg ziet windows ze wel, alleen na even denken zegt ie dat ze te oud zijn en ik nieuwe
moet zoeken bij de fabrikant.

Jij hebt toch ook drivers moeten laden tijdens de setup van Vista om de schijven te kunnen zien die aan je ICH5R hangen, dat ging bij jou wel goed ?

Dit vond ik ook nog op een Compatibility site, alleen betreft het hier een oudere beta.
"Intel ICH5R - Modify the RAID drivers so they are on the root of the disk, not inside any directories (32 Bit)"

Bij de RTM lijst zie ik de ICH5R er ook niet meer tussenstaan.
Ik wil zo graag Vista draaien, op mn laptop nergens problemen mee, nu mn main pc nog ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 09:56 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je eerst XP installeert, en dan een upgrade naar Vista uitvoert, werkt het dan?

日本!🎌

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:14:
Als je eerst XP installeert, en dan een upgrade naar Vista uitvoert, werkt het dan?
Nog niet geprobeerd.
Is dit wel verstandig, ik begin liever helemaal schoon.
Ik zal het wel testen van het weekend als er geen andere opties blijken te zijn.

• Martillosplaza
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:14
Ik heb Vista geinstalleerd op een tweede schijf vanaf een werkende XP. Misschien maakt dat het verschil?

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 23:49

DJH

N00b vraagje, maar waarom heb je drivers nodig? Vista staat dan toch al op die raid schijven, dus werkend.. Of kan het met drivers sneller gaan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://galbraiths.org/blog/?p=57
Fortunately, the last ICH5R-compatible version of Intel’s RAID driver (Intel Matrix Storage Manager 5.5) does work with Vista. Or at least, it works for me. I grabbed the “Floppy Configuration Utility - Intel Matrix Storage Manager” download from Intel’s site, imaged a 3.5″ disk, inserted it during the Vista install, and it’s worked like a champ.
Probeer het uit zou ik zeggen (ga ik ook doen, met mijn p4p800edl ;) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hey, Gelijk ff proberen zo. tof.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 nog geen tijd gehad, misschien Gab3 wel?

Werkt het?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Via deze link het laatste floppy tooltje.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jaaa.... maar is die ook voor een 865/875 chipset met ICH5(r) ?

Niet dus, uit de readme:
This product is available for use on systems using the
Intel(R) Pentium(R) Processor or Intel(R) Xeon(TM) Processor
with the following I/O Controller Hub:

- Intel(R) 82801HR/HH/HO I/O Controller Hub (ICH8R)
- Intel(R) 631xESB/632xESB I/O Controller Hub (ESB2)
- Intel(R) 82801GHM I/O Controller Hub (ICH7MR)
- Intel(R) 82801GBM I/O Controller Hub (ICH7M)
- Intel(R) 82801GR I/O Controller Hub (ICH7R)
- Intel(R) 82801GH I/O controller Hub (ICH7DH)
- Intel(R) 82801FR I/O Controller Hub (ICH6R)
- Intel(R) 82801FBM I/O Controller Hub (ICH6M)
De 865/875 gebruikt de Intel(R) 82801ER I/O Controller Hub (ICH5R).

[ Voor 99% gewijzigd door alt-92 op 06-02-2007 22:12 ]

Verwijderd

alt-92 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:04:
Jaaa.... maar is die ook voor een 865/875 chipset met ICH5(r) ?

Niet dus, uit de readme:

[...]

De 865/875 gebruikt de Intel(R) 82801ER I/O Controller Hub (ICH5R).
Hij werkt anders prima bij mij...

• Sjah
  • Laatst online: 18:52
Mm, hoop dat het werkt. Heb net 2 SATA HD besteld voor in raid 0 op een p4p800SE, een ich5R mobo. Nou ga ik toch nog even Xp draaien, maar wil naar Vista overkunnen. Ik meld het wel.

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:55

SynergY

<Insert title here>

en en en??? Ik ben heel benieuwd of ik nu eindelijk kan gaan overstappen naar Vista Ultimate. Ik heb inmiddels alles behalve de drivers voor m'n SATA RAID opstelling...

• Sjah
Heb mijn HD's nog niet.... minder van Salland., nog steeds niet opgestuurd :(

Verwijderd

Nee, inderdaad nog geen tijd gehad :+

Als ik het weer ga proberen of als ik meer weet, laat ik jullie dat uiteraard weten!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 23:14 ]

• Sjah
Yup ik heb het getest, type dit nou vanuit Vista met raid boot-HD, werkt perfect! Gewoon met floppy versie 5.5, dus niet 6.2! (6.2 ondersteunt als je het mij vraagt de ich5R niet) Op een ich5R chipset dus, een p4p800 mobo.

edit: ik zie dat NizNo zegt dat 6.2 wel werkt, nouja ik hou het op 5.5 :P

[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 18-02-2007 21:28 ]

Verwijderd

Hier draaitie ook, mobo P4P800SE en RAID0 via de ICH5R.
6.2 werkte bij mij niet, blauw scherm tijdens laden van driver. 5.5 werkt perfect!

Ik had wel stom probleempje, floppy-drive eerst helemaal niet in mn systeem, dus eentje erin geknald, dan nog een goeie floppy zoeken...kortom een heel gedoe :)

Daarom hebk hier de drivers ff in een .zip gezet, kun je ze gewoon via je usb-stick laden, net zo makkelijk! Ik hoop dat ik er iemand mee van dienst kan zijn :)

Link

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:55

SynergY

<Insert title here>

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:29:
6.2 werkte bij mij niet, blauw scherm tijdens laden van driver. 5.5 werkt perfect!

Ik had wel stom probleempje, floppy-drive eerst helemaal niet in mn systeem, dus eentje erin geknald, dan nog een goeie floppy zoeken...kortom een heel gedoe :)

Daarom hebk hier de drivers ff in een .zip gezet, kun je ze gewoon via je usb-stick laden, net zo makkelijk! Ik hoop dat ik er iemand mee van dienst kan zijn :)

Link
Dankjewel! Altijd handig!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Waarom ben ik een uitzondering op de regel?

Ik heb Vista op een (kale) RAID0 gezet zonder drivers.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:05
Door de installatie van de nieuwste versie van de Intel Software met Drivers via http://downloadmirror.int.../12474/a08/iata621_cd.exe heb ik mijn ICH5 Intel Matrix Raid 0 (stripe) goed op Vista (enterprise 32 bit NL) geinstalleerd gekregen.

De prestatie index voor m'n disk ging van 2,2 naar 5,9!!

Een aanrader dus!

Ondanks dat in de Readme alleen opvolgers van ICH5 genoemd worden, werkt deze software goed!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Hoe heb je dat dan voor mekaar gekregen,
Krijg hier de melding dat hij het niet ondersteunt
Wie kan me vertellen hoe het wel moet?

Groetjes Trunks

Verwijderd

Draai Vista 32-bits, heb een P4C800-E Deluxe mobo met twee schijven in RAID-0. Geen enkel probleem hier.

Ik gebruik de Intel 5.5 drivers (de laatste XP drivers voor ICH5R).

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Draai ook zonder problemen vista op een p4p800e deluxe
en dan ook met driver 5.5, maar vraag me af hoe ze het voor mekaar hebben gekregen om 6,2 werkend te krijgen ?

Groetjes Trunks

• Sjah
wie is ze? En doet het er wat toe, 5.5 zijn de laatste drivers geweest voor ich5R en Xp, en ze werken op vista (ook mijn ervaring). Zijn we toch klaar?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 houdt het ook op de 5.5, geen rare IaStor(v) meldingen gezien.
Schijnt met de hogere versies onder Vista nog wel eens voor te komen.

offtopic:
Trunks81, groeten doen hoeft hier niet, en zeker niet bij elke post ;)

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:11

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:29:

Link
"van dienst"?? je bent een held!!! :D
Maar het werkt niet bij mij. Ik heb ze dus niet nodig tijdens installatie, maar nadat ik alles al geinstalleerd heb. Maakt dat uit?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, dat maakt niet uit, althans in zoverre dat je wel even moet opletten dat ze als incompatible (lees: geen vista-ready) driver worden aangegeven. Handmatig selecteren dus.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

alt-92 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:57:
Nee, dat maakt niet uit, althans in zoverre dat je wel even moet opletten dat ze als incompatible (lees: geen vista-ready) driver worden aangegeven. Handmatig selecteren dus.
Sorry dat ik zo moeilijk blijf doen, maar zojuist heb ik -ongetwijfeld dankzij mijn gekloot- mijn Vista install vernaggeld (hij blijft rebooten).

Wil je -please, het hoeft niet perse Jip/Janneke taal, ik heb ook gewoon informatica gestudeerd- uitleggen welke stappen ik moet doorlopen? Ik heb (had) in m'n Device Manager een unknown apparaat (geel vraagteken): een RAID controller. En then what? Als ik die gezipte versie van die flop-install (die de andere user klaar had gezet) aanwijs als driver-locatie (als ik update driver kies), dan vindt hij niets. Als ik handmatig iets ga toevoegen (een ATA driver? whatever, geen clue) en ik kies HAVE DISK dan gaat hij al verder, maar na 2x rebooten blijft hij dan eeuwig hangen. Wat nu?

Edit:
als jij mij kunt vertellen waar en welke 5.5 drivers/tool ik precies moet hebben, kom ik er wellicht ook... en moet je die dan bij het compatibility tab op XP zetten ofzo? ik ben echt confused, ben hier al minstens 2 uur mee bezig, voor het geval je twijfelt aan mijn eigen zoek-activiteiten voor ik hier ga zeuren... :(

Edit 2:
Ja, ik heb imsm_5.5.0.1035_PV geprobeerd, de Intel Matrox rotzooi kuttool 5.5 <ofzo>. Maar die zegt doodleuk dat mijn hardware incompatible is.

[ Voor 19% gewijzigd door spaceboy op 28-05-2007 18:33 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is een Storage Controller, en geen ATA driver natuurlijk ;)
Als je voor de handmatige opties kiest moet je die ook op kunnen geven.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

alt-92 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:36:
Het is een Storage Controller, en geen ATA driver natuurlijk ;)
Als je voor de handmatige opties kiest moet je die ook op kunnen geven.
Ain't working either. Weet je, laat maar. Ik heb 't gehad. Jij bedankt voor de moeite trouwens, daar niet van. :)
Maar ik sloop m'n dvd-speler wel uit m'n server, dan maar gewoon oldschool IDE.
Kut Intel.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

IDE simulatie aanzetten in je BIOS? Als je naar de Intel site gaat, vind je in de previous releases nog oudere versies van de driver (http://downloadcenter.int...ional&lang=eng&sType=prev).

Ik had wel verwacht dat Vista ICH5 drivers had, het heeft wel de ICH7 namelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Hero Of Time schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:46:
IDE simulatie aanzetten in je BIOS? Als je naar de Intel site gaat, vind je in de previous releases nog oudere versies van de driver (http://downloadcenter.int...ional&lang=eng&sType=prev).

Ik had wel verwacht dat Vista ICH5 drivers had, het heeft wel de ICH7 namelijk.
Tja, ik moet zeggen dat ik het ook vreemd vindt. Het is niet een HEEL absurd exotisch mobo zou ik zeggen, dus dat het kan kennelijk Microsoft EN Intel teveel moeite kost om support in te bouwen... tja, jammer. Maar goed, ik heb ondertussen m'n DVD-Rom eruit geragt, heb gelukkig "maar" 4 hd's in m'n server hangen. Maar het blijft triest. Wat ik al zei: KUT intel... :/

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vind het eerder KUT Vista dan KUT Intel. Ik heb al zo veel problemen erover gehoord en een paar meegemaakt, ik wacht nog even lekker, en als het mij na SP1 niet bevalt, gaat het er net zo makkelijk weer af. Dat scheelt als je eenvoudig aan een licentie kan komen via school (MSDN).

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Hero Of Time schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:11:
Ik vind het eerder KUT Vista dan KUT Intel. Ik heb al zo veel problemen erover gehoord en een paar meegemaakt, ik wacht nog even lekker, en als het mij na SP1 niet bevalt, gaat het er net zo makkelijk weer af. Dat scheelt als je eenvoudig aan een licentie kan komen via school (MSDN).
Tja, tot nu toe viel de "Vista-schade" bij mij mee. En om eerlijk te zijn ben ik nog steeds erg blij met Vista. Vandaag mijn server opnieuw geinstalleerd, van WinXP MCE naar Vista. En die gadget-bar is het voor mij gewoon al waard. Ik weet, je kunt met Samurize ook een boel, maar Vista werkt wel erg prettig.

Dat de drivers lousy zijn... tja, that sucks. Maar goed, je hebt wel 'n punt, echt goed bezig zijn ze niet bij MS.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
nu het toch over raid controllers gaat, de promise 378 werkt gewoon in vista, moet je wel de xp/windows 2003 drivers installeren, en in de bios raid mode selecteren, niet IDE mode, als je IDE mode zegt, dan installed ie je wel de controller maar kan ie em niet enablen, als je em in RIAD mode zet, dan installeerd ie nog een device, nml de cpu controller ;-)

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

spaceboy schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:21:
[...]

Tja, tot nu toe viel de "Vista-schade" bij mij mee. En om eerlijk te zijn ben ik nog steeds erg blij met Vista. Vandaag mijn server opnieuw geinstalleerd, van WinXP MCE naar Vista. En die gadget-bar is het voor mij gewoon al waard. Ik weet, je kunt met Samurize ook een boel, maar Vista werkt wel erg prettig.

Dat de drivers lousy zijn... tja, that sucks. Maar goed, je hebt wel 'n punt, echt goed bezig zijn ze niet bij MS.
Die leuke gadget bar vind ik te bloated. Hij vreet cpu als er iets verandert en dat is mij te veel. Tevens neemt het nog een sloot extra geheugen in. Nee dank je, die heb ik toen direct uit geramt. Ik heb ook iconen aan de rechterkant van het scherm en heb geen zin om daar een uitzondering voor te maken omdat MS het zo nodig vind om daar die balk neer te rammen.

• ronald136813
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 20:58
Ik heb het ook geprobeerd op een P4P800E-Deluxe board, met Windows 7.
32 bits versie natuurlijk.
Eerst de nieuwe F6 Floppy driver opgehaald bij Intel.
ik kreeg het wel geinstalleerd, RAID-0 werd herkend maar toen ik het systeem ging gebruiken kwamen er allerlei problemen met het niet herkennen van CDROM system wat ik wel erg vreemd vond omdat die IDE zijn en de rest is SATA maar ik kon niet anders dan concluderen dat dit wel aan deze drivers moet liggen.

Dus ik heb Windows XP er maar weer opgezet.
Ik hoop dat Intel alsnog iets voor de ICH5R gaat doen , het is een lekker snel board die P4P800 dus die kan makkelijk windows 7 draaien met een HT P4 van 3.0 Ghz er op.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ronald136813 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:45:

Ik hoop dat Intel alsnog iets voor de ICH5R gaat doen
Not supported, want te oud. Intel wil graag ICH9's en 10's verkopen.

Pagina: 1