HDD defect. Hoe nu data terughalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Gisteren is een schijf overleden. Tenminste, voor zover ik het nu kan zien. Het gaat hier om een Maxtor DiamondMax Plus 9 160 GB s-ata schijf.

Nu heb ik de meeste zaken wel in een backup, maar helaas dus niet alles. Ik dacht dit simpel op te lossen door de 'defecte' hdd in een ander systeem te hangen en te kijken of ik er nog wat mee kon doen.

Volgens SMART in de 'host' pc is er niks aan de hand. Volgens de diverse tools op Ultimate Boot CD is er van alles aan de hand. (Unable to boot, No boot device found etc. etc.)

- De HDD werd in de BIOS netjes herkend
- De HDD werd in apparaatbeheer (WinXP) netjes herkend

Alleen kan ik de schijf niet aanspreken. Ik heb al geprobeerd om de schijf met Schijfbeheer te mounten maar ook daar geeft ie geen sjoege.

De HDD wordt netjes herkend alleen niet gemount.

Is/wordt dit een verloren zaak of vergeet ik nog een handigheidje om de disk alsnog in windows XP aan de praat te krijgen?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als je harddisk wel in apparaatbeheer staat zou ie ook herkend moeten worden door diverse recoveyprogramma's. In de OM FAQ / Beleid staan een aantal van die tools genoemd, meeste mensen gebruiken GetDataBack denk ik.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Hier zijn zat programma's voor, even op google en je bent klaar.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27
Probeer eerst eens met de herstel console chksdk te draaien, kan zijn dat je directory structure in de soep is gelopen.

in de herstel prompt chkdsk /p zodat je geforceerd scanned.

Gisteren nog een laptop gehad waarvan de schijven niet meer te benaderen waren, checkdisk gaf geen fouten, maar met /p vond hij toch fouten.
Deze werden hersteld en toen kon ik gewoon weer booten.

Anders zou je nog een live linux kunnen downloaden en dan de bestanden veilig onderbrengen op een USB stick of externe schijf

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

GetDataBack (punt exe) :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

probeer getdataback. Mijn fat table was kapot en met dit proggie kreeg ik toch mijn data terug

>Systeemspecs<

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27
Nog even voor de duidelijkheid betreft het hier NTFS of FAT32?

CHKDSK
chkdsk station /p /r
Met deze opdracht controleert u het station en repareert of herstelt u het station indien nodig (station geeft het te controleren station aan). De opdracht markeert bovendien beschadigde sectoren en herstelt leesbare informatie.

[ Voor 67% gewijzigd door TRAXION op 25-11-2006 13:31 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Ik ga eens alle opties proberen.
Het betreft hier om een schijf met het NTFS filesystem.

Ik kom er nog even op terug.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :) Zie het 1e linkje.

We kunnen niet uit de topicstart afleiden wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgeprobeerd danwel uitgevonden met de in de FAQ beschikbare informatie, topic dicht dus. Zie verder ook de [faq]registratievoorwaarden[/] voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 27-11-2006 09:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.