Goed SLI mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik wil al een tijdje een nieuw systeem gaan maken. Ik had in gedachten. Ik koop een goed moederbord, en goed veel geheugen. Hierop gooi ik een relatief goedkope proc. en grafk. die ik later mooi kan upgraden.Ik dacht dus ik neem een goed sli mobo. Koop ik 1 goed grafk. en later een 2e.
Ik mobo uitzoeken, en juist de betere mobo's hebben geen sli ondersteuning |:( Wat is nu slim om een relatief minder goed moederbord te nemen (in revieuws kom ik niet egt een goed sli mobo tegen).
Of toch gewoon een intel chipset mobo te nemen met in begin een normale grafk en later een betere?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:49

Beugelfles

I love rusty spoons

Wat is je budget, wat heb je zelf al gezocht? AMD/Intel? Nvidea/ATI? AM2/939? etc.

Overigens lijkt het mij onverstandig om een systeem samen te stellen met het ook om later te upgraden. Je kan makkelijker geheugen upgraden dan CPU en GPU.

Geheugen: begin met 2x512 kan je er later 2x512 bijzetten voor behoud van dual channel, of één reepje van 1 gig, kan je er later eentje bijzetten.

SLI is leuk maar heeft weinig nut, tegen de tijd dat je er een 2e kaart bij wilt zetten kan je veel snellere kaarten kopen. SLI heeft IMHO alleen maar nu als je er direct 2 high end kaarten in zet.

Koop gewoon wat je nu het beste in je budget past.

[ Voor 9% gewijzigd door Beugelfles op 24-11-2006 12:15 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uhm ja, dan kijk je even rond welke mobo's SLI ondersteunen en welke mobo's daarvan aan jouw eisen en budget voldoen? Begin hier: PMG FAQ » Welke moet ik nemen? :)

Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet en research. Zie verder ook de [faq]registratievoorwaarden[/] voor een uitleg over de werking van GoT.

Dit topic is gesloten.