Pioneer 107D geeft foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-02 17:42
Ik heb een Pioneer 107D, deze heeft al 3 jaar dienst gedaan en werkte tot een week geleden nog steeds perfect

Alleen de bij het branden van iso's met DVD-decrypter geeft hij bij 1 op de 4dvdtjes deze error
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/error1.JPG

De dvd wordt wel gewoon gebrand, en vlak na of voor het finalisen, geeft hij deze error. De deze is vervolgens niet leesbaar meer.

Ik gebruik altijd Platium dvd's die ik op 4x brand.
Komt het door gare schijfjes, dat ie deze errors geeft, of heeft de brander zijn beste tijd gehad?
In ieder geval zijn die 3 van de 4 schijfjes wel gewoon te lezen.
Ik kan jmmer genoeg geen ander merk dvds proberen omdat ik alleen platium dvd's heb.
Nu net een dvdtje met nero gebrand, en deze doet het ook niet goed. Ook deze geeft op het een einde een error
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/error2.JPG

offtopic:
*lijkt wel of alles ineens kapot gaat 8)7 *

[ Voor 3% gewijzigd door Pittie op 24-11-2006 11:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Pittie
Het rare is dat dus dat ie het de ene keer wel doet en de keer erna, met percies dezelfde image en brandprogramma doet hij het wel.

Mijn dvd-brander en cd-brander hangen inderdaad op het zelfde ide kanaal, maar dit heeft jaren (zeker 3jaar) wel goed gewerkt,dus waarom zou het opeens problemen geven.

Deze brander heeft wel al zeker een dvdtje of 3 a 4000 gebrand, dus ik vrees dat het dan inderdaad ouderdom is?

Wat ook nog een mogelijkheid is, dat het aan mijn harde schijf ligt (dacht ik vandaag opeens aan)
Want ik brand altijd vanaf de F schijf (dat is een maxtor die kapot aan het gaan is, zie ook andere topic)
Dus dat ga ik komende week nog testen, door een aantal dvdtjes te branden vanaf een andere schijf. Als deze ook mislukken, dan vrees ik dat mijn brandertje zijn beste tijd gehad heeft, en dan moet ik een nieuwe aanschaffen.. (Heeft 1 voordeel, dat het dan een zwarte (net als mn kast) kan worden :+ )

• Pittie
Inmiddels heb ik een nieuwe brander, de pioneer 111D, deze doet het tot nu toe perfect, met dezelfde dvdtjes, dus het lag aan mijn oude brander.