Toon posts:

Upgrade zinvol van 2,4 ghz naar 3.0ghz prescott?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende systeem.

P4 2,4 northwood 512 cache geheugen en 533 fsb @ 2,88ghz
Mobo: Asus p4p800 se
Geheugen : 1536 mb 400mhz
Videokaart: 7800GS op AGP
voeding : 350 watt

Ik vraag me af of het zinvol is om een in dit systeem nog een andere processor te zetten, bv een p4 prescott 3.0 ghz die ik dan uiteraard zal overclocken >:) . Momenteel zijn deze in duitsland te bestellen voor een bedrag van ongeveer E100,-. Een nieuw systeem bouwen is geen optie omdat de videokaart videokaart net nieuw is. Als ik nu overstap heb ik uiteraard niks meer aan deze videokaart omdat ik dan naar pci-express moet overstappen. Achteraf was het misschien beter geweest om nog ff door te sparen en een geheel nieuw systeem te bouwen.

Over het algemeen doe ik gamen met mijn pc. :9

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:24

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik vraag me af of je daar heel veel mee op gaat schieten, wel iets waarschijnlijk, maar ik denk dat je toch beter even door kunt sparen voor een nieuwe cpu/mobo/mem/gpu-combinatie.
Eventueel kun je voor zo'n Asrock-dual-AGP/PCIe-bordje gaan zodat je je gpu nog wat langer kunt gebruiken. Die zijn ook niet zo duur en in combinatie met een AMD64 hoef je je mem ook niet te vervangen, dan hoef je niet zo heel lang meer door te sparen ;) Daar zal je waarschijnlijk meer aan hebben, en is ook nog eens koeler ;)
Zie ook Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13!

Rail Away!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Denk niet dat je er wat mee opschiet. Performance verschil is onmerkbaar klein.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoek benchmarks en bepaal zelf of je dat EUR 100 waard vindt...

Twee tips:
1) er zijn wel degelijk moederborden met veel meer mogelijkheden waar je huidige VGA en RAM zo op kunt prikken - kijk eens naar de Asrock ConRoe865PE: AGP, Conroe en Pentium D support en ook gewoon DDR1 - en prestaties die zich prima met een moderne i945 chipset kunnen meten :)

Voor EUR 100 heb je ook al een Pentium D 805. Dat ga je wel merken, om nog maar te zwijgen van hoeveel je zou merken van een Core2Duo :z

2) AGP kaarten zijn voor dezelfde prestatie duurder dan PCIe. En DDR1 is iets duurder dan DDR2. Dat betekent dat je simpelweg je huidige RAM en VGA zou kunnen verkopen 2e hands en 2e hands (of nieuw) minstens even goede PCIe en DDR2 spul voor zou kunnen kopen en misschien nog geld over zou houden voor een biertje hier of daar ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:39:
Zoek benchmarks en bepaal zelf of je dat EUR 100 waard vindt...

Twee tips:
1) er zijn wel degelijk moederborden met veel meer mogelijkheden waar je huidige VGA en RAM zo op kunt prikken - kijk eens naar de Asrock ConRoe865PE: AGP, Conroe en Pentium D support en ook gewoon DDR1 - en prestaties die zich prima met een moderne i945 chipset kunnen meten :)

Voor EUR 100 heb je ook al een Pentium D 805. Dat ga je wel merken, om nog maar te zwijgen van hoeveel je zou merken van een Core2Duo :z

2) AGP kaarten zijn voor dezelfde prestatie duurder dan PCIe. En DDR1 is iets duurder dan DDR2. Dat betekent dat je simpelweg je huidige RAM en VGA zou kunnen verkopen 2e hands en 2e hands (of nieuw) minstens even goede PCIe en DDR2 spul voor zou kunnen kopen en misschien nog geld over zou houden voor een biertje hier of daar ;)
Misschien niet eens een gek idee. Op marktplaats staan ze nog te koop voor 200,- Alleen heb ik mijn kaart 3 weken geleden gekocht voor 250 lol. Duur geintje evengoed dan... Zal er eens over nadenken. Biertje is altijd lekker. Thanx voor je antwoord.