Systeem werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Aeque
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-03 13:03

Aeque

PSN: aeque88

Topicstarter
Ik ben zelf aan de slag gegaan met een systeem in elkaar te bouwen. Maar hij werkt niet.

Specs:

Pentium D 925 3,0 ghz
MSI 945P NEO2-f
512 533 geheugen
ASUS EN7600GS SILENT/HTD/512M
Coolermaster 430W
Coolermaster Centurion 5

Mobo is goed erin gezet, cpu goed erop geplaatst + cooler, geheugen ook goed geplaatst en de grafische kaart ook.

Maar toch heb ik geen beeld.
De fans draaien wel allemaal en de power led brand

Maar dat was het dan ook. Kan iemand mij helpen? Zo ja ben ik je eeuwig dankbaar!

Verwijderd

Loop deze is door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492//

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 20:15 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:18

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Ik verplaats het naar PMG.

Wat nu te doen?
Ga eens troubleshooten. Om te beginnen is de PMG FAQ handig. Ook de GoT Search kan hierbij goed van pas komen. Zodra ik zoek op 'pc start niet' binnen PMG komen er al wat topics naar boven. Daarin zullen ongetwijfeld wat interessante tips staan.

Geef ook een volledige specificaties. '512 533 geheugen' zegt niet zoveel :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Aeque

Aeque

Topicstarter
Ok tnx ja ben nieuw hier dus weet niet echt hoe alles gaat... :P

• Aeque

Aeque

Topicstarter
Heb ff paar topics door gelezen en ik denk dat mobo dus dood is. Heb er verder niks geks mee gedaan, dus vind ik erg raar...

Verwijderd

Loop alles nog eens na, alle stekkers op het moederbord? Bios een reset gegeven? Voedingsstekker op de video kaart? Moederbord, cpu en 1 reep memory, de rest afkoppelen en dan nog eens proberen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:24

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je ook relevante BIOS-opties nagelopen? Alles eens goed aangedrukt, eventueel de nodige voedingsstekker in de videokaart gestopt, alles goed geaard, maakt er niks kortsluiting, eventueel getest in een andere pc, etc, etc?

Rail Away!

Verwijderd

ik weet niet hoe goed je met computers bent, maar heb je wel de afstandbusjes gebruikt voor je moederbord?, kijk voor de zekerheid of je videokaart ook goed vastzit of test even een andere videokaart als je de kans hebt, heb je jezelfd geaard voordat je de computer ging bouwen en heb je een wollen trui aangehad op dat moment of op tapijt gewerkt? (zo ja, dan is er kans van statische electriciteit)

• Aeque

Aeque

Topicstarter
Ja heb de afstandsbusjes gebruikt.
En ik heb gezorgd dat ik eerst steeds een aantal seconde de kast vasthield zodra ik ging werken.

Zou het eventueel iets te maken kunnen hebben met het erop zetten van de cpu cooler? Want heb even het mobo eruit gehaald om te kijken en hij is dus in dat bereik klein beetje gebogen.

• Aeque

Aeque

Topicstarter
Ok ik heb even getest met alleen cpu + geheugen, en gaat aan maar ik hoor geen piepjes?

• Aeque

Aeque

Topicstarter
Ik heb ook even getest met alleen cpu processor en stroom op de HD, nu hoor ik dat de HD wel gaat draaien, maar nog steeds geen beeld en of piepjes. Zou het dan aan de grafi kaart liggen of aan moederbord, want ik kan nergens in manual vinden offie dat nou moet doen ofniet.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Je kunt ook eens proberen zonder geheugen en/of cpu te booten. Het is logisch dat hij dan niet werkt, het moederbord zou echter moeten gaan piepen als deze onderdelen ontbreken. Uiteraard wel het speakertje even aansluiten :9
Als je moederbord niet gaat piepen is er waarschijnlijk iets mis met je moederbord. Als je de mogelijkheid hebt om de videokaart te testen of om het systeem met een andere videokaart te testen kun je die ook uitsluiten en dan ligt het dus waarschijnlijk aan je moederbord.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Aeque, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

dit is niet de manier om een topic te openen in PMG, zie ook PMG Beleid, verder is het not done om je topic binnen 24 uur te kicken, gebruik dan liever Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif om dit aan je laatste post toe te voegen. Drie posts achter elkaar maakt het er niet leesbaarder op
daarom gaat je topic dicht.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.