Extra RAM geheugen kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05 01:29
Hallo allemaal,

Mijn pc is wat aan de trage kant, en ik zou graag wat meer RAM-geheugen willen kopen. Nou had ik zelf wel wat op het oog, nl. 2 x 1 GB, pc3200 (meer ondersteunt mijn moederbord niet) van Kingston. Met CL 3.0. Ik gebruik nu 256 MB, dat óf pc2100 is (dat zegt PC Wizard) óf pc3200 (dat staat op de sticker van het reepje) dus dat zal wel een hele upgrade zijn.

Nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar dit leek mij wel goed.

Wat betekent die CL? Moet dat hoog zijn, of juist laag? Maakt het veel uit?

Voor de rest gebruik ik een Intel Celeron D 2,26GHz met nu nog 256MB RAM en een 7600GS 256MB. Nou ja, ik hoop dat jullie kunnen helpen :)

Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor games, office, surfen en een aantal apps tegelijkertijd open (o.a. photoshop en straks ook dreamweaver e.d.)

Mijn processor wordt (hopelijk) nog overgeclockt, een vriend van me weet hoe dat moet.

[ Voor 14% gewijzigd door FereiDON op 23-11-2006 16:29 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
CL is de Cas Latency. Kijk eens in de FAQ voor meer informatie. En het moet laag zijn :P Verder lijkt me 2x1GB wel wat overkill in jou situatie. Wat zijn trouwens je eisen?

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
ramfaq, slotje

en ja mijn reply is bijna net zo slecht als jouw post :)

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 09:17

BOE

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 22:01

Emiel1984

Made in NL

Lord Bossink schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:23:
Hallo allemaal,

Mijn pc is wat aan de trage kant, en ik zou graag wat meer RAM-geheugen willen kopen. Nou had ik zelf wel wat op het oog, nl. 2 x 1 GB, pc3200 (meer ondersteunt mijn moederbord niet) van Kingston. Met CL 3.0. Ik gebruik nu 256 MB, dat óf pc2100 is (dat zegt PC Wizard) óf pc3200 (dat staat op de sticker van het reepje) dus dat zal wel een hele upgrade zijn.

Nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar dit leek mij wel goed.

Wat betekent die CL? Moet dat hoog zijn, of juist laag? Maakt het veel uit?
Twee seconden google gebruikt :

# De toegangstijd. Deze tijd wordt uitgedrukt in een CL.Een kleinere CL waarde staat voor een snellere toegangstijd.

[LTS][MTS][HTS]

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik jouwn geval is de upgrade van 256 naar 2 gig erg groot :P

Geheugen is prima wat je hebt uitgekozen, mits het niet overprijsed is natuurlijk. Zoek voor een goede prijsindicatie op www.alternate.nl etc. eens naar vergelijkbaar geheugen.

Zoals gezegd meot CL laag zijn, en dat is nu prima in orde lijkt me zo.

Ctrl+k

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik zou 1 x 1 gb nemen

en dan bij een nieuwe pc er 1 gb bij zetten

of nu 2 x 512 nemen

2gb is nonsense

met een 2 ghz celeron

• FereiDON
Ik heb nu 2 x 1GB gevonden voor ong. €175, dat vond ik wel redelijk. Op zercom.nl

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

• RoD
  • Niet online

RoD

Lord Bossink schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:21:
Ik heb nu 2 x 1GB gevonden voor ong. €175, dat vond ik wel redelijk. Op zercom.nl
En je hebt gelezen wat hierboven staat over 2GB RAM in jou pc? :?

• FereiDON
Ja, ik heb het gelezen, maar teveel kan toch eigenlijk geen kwaad? Misschien is het nu een beetje zonde van het geld, maar ik kan het altijd nog meenemen naar een volgende pc en voor Vista kan ik het ook wel gebruiken.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Lijkt mij dat het ook geen kwaad kan, voor games is het altijd handig. Maar dat is afhankelijk van welke games je speelt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lord Bossink schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:25:
Ja, ik heb het gelezen, maar teveel kan toch eigenlijk geen kwaad? Misschien is het nu een beetje zonde van het geld, maar ik kan het altijd nog meenemen naar een volgende pc en voor Vista kan ik het ook wel gebruiken.
Meenemen naar een volgende PC zal tegenvallen, aangezien tegenwoordig nieuwe systemen allemaal DDr2 gebruiken volgens mij?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RoD
  • Niet online

RoD

Lord Bossink schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:25:
Het kan geen kwaad, maar het is wel overkill. En als je weer DDR1 wilt gebruiken in een nieuwe pc zit je vast aan een oud socket, bijvoorbeeld S939. Lijkt me niet verstandig. Ik zou gewoon hoogstens 1GB nemen, daar heb je genoeg aan.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:15
andere mogelijkheid is om een 512 mb reep bij je huidige 256 te steken... kom je op 768 mb uit wat al voor een performance-boost op jouwn machine zou moeten zorgen...

Verwijderd

SOEPSTENGEL13 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:27:
Lijkt mij dat het ook geen kwaad kan, voor games is het altijd handig. Maar dat is afhankelijk van welke games je speelt.
Die 2 gig is dikke overkill voor die celeron in games..
Als je bijv. battlefield 2 speelt met die celeron, en je verhoogt je performance e.d. dan is die celeron sowieso al de bottleneck.
Dus dit heeft echt geen zin.

Gewoon lekker 512 er bij kopen, dan ben je veel beter uit (of 2x512)

Lol @ Tiger79 :9 1 post sinds 2001! 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik raad je aan om jezelf wat meer in het fenomeen "Geheugen" te verdiepen. De PMG FAQ is een goed startpunt :) Daarin staan dingen als snelheden en latenties uitgelegd.

Het is hier op GoT in ieder geval de bedoeling dat je aantoonbaar research pleegt eer je een topic start. In dit geval heb ik niet het idee dat je dat ook maar hebt gedaan, gezien de vindbaarheid van het antwoord in de FAQ van dit subforum. Dit topic gaat dan ook dicht met een verzoek om de [faq]registratievoorwaarden[/] te doornemen voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.