DTS 6.1 sample demo test

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 18:39
Ik heb een Yamaha RX-V630RDS receiver met een pioneer 350 dvdspeler. De reciever is 6.1 compatible. Graag zou ik willen testen hoe de reciever 6.1 tracks afspeelt. Ik weet al dat Dolby Digital 5.1 EX tracks geen probleem zijn, daar heb ik wel dvd's van. Bij mij staat echter geen enkele dvd op de plank die DTS 6.1 heeft en dan het liefst DTS 6.1 discrete. Ik heb gezocht naar dvd titels die dat hebben, maar dat is lastig te vinden. Wat ik eigenlijk wil is een paar sample files/ test files/ demo files waarvan ik een demo dvd kan branden.

Kortom, is er ergens een dvd (of bestanden) te downloaden waarmee ik verschillende formaten kan testen op de DVD speler icm de reciever en dan met name DTS 6.1 discrete en andere moderne varianten?

Het mooist is natuurlijk een dvd met een menu waarbij je film 1 kiest DD 5.1, film 2 DD 5.1 EX, film 3 DTS 6.1 Matrix, film 4 DTS 6.1 discrete.... etc. Waarbij deze films trailers ofzo of andere samples zijn.

Bedankt!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/index.asp?ProgramID=2446
Zie daar een paar clips die je op cd moet branden. Maar niet in verschillende formaten (5.1 6.1)

[ Voor 17% gewijzigd door bartvl op 23-11-2006 15:03 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 10:20

cruncher

wanna crunch someone?

Ergens in de nieuwsgroepen is ook nog wel wat te vinden.........

can you read my mind?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

DTS ES 6.1 channel WAV file

http://www.on2dvd.com.au/video/Murder_Mystery_CD.wav

Save-as en op cd branden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Ghost81
cruncher schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:26:
Ergens in de nieuwsgroepen is ook nog wel wat te vinden.........
Heb je daar nog specifieke voorbeelden van of bedoel je gewoon films met een 6.1 track. Die zijn er namelijk ook niet echt. Vaak is de audio van de geripte DVD's geconverteerd naar 5.1 daarnaast zijn er bijna geen DTS rips, alleen Dolby Digital (DD). Plus.... hoe kom je erachter dat het wel 6.1 is.... dat staat meestal niet in de .nfo bestanden. Daar staat gewoon dts of 5.1.....

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 21:07
Een 6.1 dts track kun je niet converteren naar een 5.1 track (althans, het loont de moeite zeker niet en is onnodig). Maar de dts rips zijn inderdaad schaars. Met een beetje mazzel staat het in de nieuwsgroepen vermeld in de titel.
Anders haal je een calibratie dvd als Avia of Digital Video Essentials, deze heeft alle tracks.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Ghost81
Ik heb die wav-jes geprobeerd, maar ook al stuur ik ze direct naar de Spdif de reciever herkent het dan niet... ook niet dolbydigital 5.1 wav of dts 5.1 wav, laat staan 6.1 wav...
De andere optie was op cd branden en dan in de dvd speler stoppen, maar de dvdspeler kan de wav niet lezen. Helaas.

Ik heb ook nog even gezocht op usenet naar 6.1 films, maar die heb ik niet echt kunnen vinden. Daarnaast staat er soms wel 6.1 in in de .nfo, maar vaak is dat 6.1 matrix en niet discrete en dat wil ik nou juist testen.

• Shuriken

Shuriken

Ghost81 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:05:
Ik heb die wav-jes geprobeerd, maar ook al stuur ik ze direct naar de Spdif de reciever herkent het dan niet... ook niet dolbydigital 5.1 wav of dts 5.1 wav, laat staan 6.1 wav...
De andere optie was op cd branden en dan in de dvd speler stoppen, maar de dvdspeler kan de wav niet lezen. Helaas.

Ik heb ook nog even gezocht op usenet naar 6.1 films, maar die heb ik niet echt kunnen vinden. Daarnaast staat er soms wel 6.1 in in de .nfo, maar vaak is dat 6.1 matrix en niet discrete en dat wil ik nou juist testen.
Je moet em ook niet als data cd branden. Maar als audio cd ...met dan 1 track.

[ Voor 80% gewijzigd door Shuriken op 24-11-2006 10:07 ]

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Zijn de Lord of the Rings Extended Editions niet in DTS 6.1 discrete opgenomen? Volgens mij kun je die goed voor jouw doel gebruiken.

Look behind you! A three headed monkey!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 19:35
MrScratch schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:17:
Zijn de Lord of the Rings Extended Editions niet in DTS 6.1 discrete opgenomen? Volgens mij kun je die goed voor jouw doel gebruiken.
Die kun je daar inderdaad voor gebruiken. En het klinkt niet slecht dat 6.1
Jammer genoeg kom je erg weinig films met 6.1 tegen.

• Ghost81
Shuriken schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:07:
Je moet em ook niet als data cd branden. Maar als audio cd ...met dan 1 track.
Dat probeerde ik, maar Nero zei dat hij het wav formaat niet kende en weigerde er een audio cd van te maken...? Iets als een error "cannot convert this file"... ben nu op m'n werk dus kan het niet even nakijken.

• Ghost81
MrScratch schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:17:
Klopt, maar ik wilde het even testen en niet een hele DVD kopen. Zeker geen dure extended edition. Heb ook even op usenet gespiekt naar deze versie, maar heb het niet kunnen vinden. Op zich heb ik de 2 DVD versies van alle lord of the rings, maar die zijn Dolby Digital 5.1 EX. En ik wil dus discrete testen niet matrix.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ghost81 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:58:
[...]

Klopt, maar ik wilde het even testen en niet een hele DVD kopen. Zeker geen dure extended edition. Heb ook even op usenet gespiekt naar deze versie, maar heb het niet kunnen vinden. Op zich heb ik de 2 DVD versies van alle lord of the rings, maar die zijn Dolby Digital 5.1 EX. En ik wil dus discrete testen niet matrix.
Nee, dat snap ik. Maar ik dacht dat je vast wel iemand kent die ze wel heeft liggen. Dan is het snel even geleend.

Look behind you! A three headed monkey!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Wat dacht je van even huren bij de lokale videotheek. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Shuriken

Shuriken

Ghost81 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:56:
[...]
Dat probeerde ik, maar Nero zei dat hij het wav formaat niet kende en weigerde er een audio cd van te maken...? Iets als een error "cannot convert this file"... ben nu op m'n werk dus kan het niet even nakijken.
Ik ben het nu even aan het proberen.Maak gelijk ff een test cdtje voor mezelf :P

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Lijst met films en de bij behorende formats. >>>>Klik!

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Ghost81
Shuriken schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:22:
Ik ben het nu even aan het proberen.Maak gelijk ff een test cdtje voor mezelf :P
En? Is het nog gelukt?

• Ghost81
Is het iemand nog gelukt om zo'n 6.1 DTS wav op cd te branden en vervolgens af te spelen op een standalone DVD speler?
Pagina: 1