[Laptop] Game / 3d Laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo

ik ben nu op het moment aan het sparen voor een laptop, zou niet weten of er wat nieuws uitkomt binnenkort? Ik ben totaal niet thuis op het gebied van laptops, altijd op de pc gebleven, omdat dat qua uitbreiden toch wat makkelijker ging. Veel meer mensen rondom me hebben een laptop en zie daar toch wel de voordelen van in.
Ben af en toe even rondkijken in de mediamarkt, en dan is het vaak goede specs, met soms 1 negatief onderdeel, leuke processor, harde schijf, en dan is het videogeheugen weer bagger bijv.
Ik had begrepen dat je een laptop niet, of heel moeilijk, kan uitbreiden, dus daarom ben ik nogal voorzichtig in de aankoop, aangezien het gelijk goed moet zijn.

Mijn doeleinden op een laptop zijn vooral gamen.
- Ben echt verslaafd aan WoW en speel het nu op een AMD Athlon 2600+, 1024mb ram, 256 videogeheugen en dat draait redelijk, pc staat vol met troep maar ik wil dus zeker dat WoW op zijn maximum instellingen als een tietje draait op de laptop. Battlefield 2 wil ik er ook misschien wel opgooien
- 3d bewerken. Interesse's in 3dsmax uitgebreid en wil nu met Maya gaan werken. Heb toch de indruk dat maya zwaarder is dan 3dsmax en dus moet dit ook zonder problemen draaien op de laptop.

Wie weet wat de toekomst brengt qua games en 3d software, maar ik wil dus een flinke tijd vooruit met de laptop, en budget heeft in principe niet een limiet, mag hoog zijn, als ik er maar een flinke tijd mee vooruit kan.

minimum:
1024 mb ram
256 videogeheugen
Processoren weet ik niet zo veel vanaf, als het maar snel is, (core 2 duo anyone?)
160gig harde schijf

In principe heb ik nog niets kunnen vinden. Ik heb nog nooit een laptop gehad en zie soms al nieuwe termen in de specs van de laptops staan en ik raak echt de weg kwijt. Ik zou me god niet weten waar ik moet kijken voor een laptop en had gehoopt dat iemand hier op GoT linkjes heeft naar laptops die matchen met mijn doelen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Wat is je budget? Zorg tenminste voor een geforce 7600 en een core duo met 1 giga ram. Die 160 HD is wel moeilijk te vinden voor een laptop... Met die eisen is een budget van 1500 euro toch wel een minimum. Wat is je budget dan?

http://specs.tweak.to/16567

• Thrilled
In principe (mocht het mogelijk zijn om te betalen in termijnen) is mijn budget limietloos

/edit
indien geen betaling in termijnen mogelijk zat ik wel te hopen dat de 1600 niet overschreden word :P

[ Voor 37% gewijzigd door Thrilled op 23-11-2006 13:26 ]

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Zoek idd naar een laptop met een 7600go (zonder turbocache) of een X1600/X1700 (ZONDER hypermemory). Dan moet het qua gamen wel goed komen. Als je echt een dikke portemonnee hebt kan je kijken naar een 7900 of een X1800/X1900. Maar notebooks met zo'n graka (=videokaart ;) ) zijn aardig aan de prijs.

Een fijne van Acer
Deze kost bij Salland Automatisering 1300€. Lijkt me niet duur als je naar de specs kijkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Lord Bendtner op 23-11-2006 13:33 ]

Better, Best, Bendtner

• Thrilled
Jantje88 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:28:
turbocache
hypermemory
graka (grafische kaart??????)
*noob voelt ;(

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:42

Shiro

Serenity

Ik dacht dat de X1600 kaarten sowieso kwamen met hypermemory? Alleen dat de hoeveelheid ram op de X1600 verschilend kan zijn. Zo heb je 128/256 en 256/512.
Bij hypermemory snoept ie dan de geheugen van je werkgeheugen af. Dus niet echt zo super. Bij 128/256 heb je dus 128Ram echt op de video kaart en het kan uitgebreid worden tot 256 door middel van dat hypermemory onzin.

Ik meen dat Turbocache ofzoiets ongeveer zelfde principe is alleen dan de benaming van Nvidea. Kan het fout hebben hoor :P

En als je wow wil spelen op maximale instellingen lijkt het me wel te lukken op X1600. Maar zag zelfs Wow 40fps goed vloeiend draaien op een X700. Maar als je bijv 40 man raid dungeons in ga dan denk ik dat je wel minimaal een X1600 nodig heb. Ik heb zelf anderhalf haar wow gespeeld op een Geforce2 met 64 ram.. (echt geraid ook van MC tot Nax)En mja.. dat was niet zo prettig qua fps, haalde ongeveer 5fps. En nu ik laptop heb speel ik geen wow meer.. *diepe zucht*

Heb geen idee wat Maya is dus kan je weinig daar over vertellen wat je nodig voor heb ^^

[ Voor 30% gewijzigd door Shiro op 23-11-2006 13:41 ]

Juniper RWD

Verwijderd

http://www.alienware.com/...notebook_all_default.aspx

go and find yourself a sweatheart..!!!

allienware heeft zulke mooie prut..dat is echt lekker..

• Thrilled
ik zie op die site al dollars staan, moet ik die laptops laten invliegen ofzo? Ik heb liever iets wat ik koop op Nederlandse bodem :P maar ik zal even een kijkje nemen

• Lord Bendtner
Shiro schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:37:
[...]

Ik dacht dat de X1600 kaarten sowieso kwamen met hypermemory? Alleen dat de hoeveelheid ram op de X1600 verschilend kan zijn. Zo heb je 128/256 en 256/512.
Bij hypermemory snoept ie dan de geheugen van je werkgeheugen af. Dus niet echt zo super. Bij 128/256 heb je dus 128Ram echt op de video kaart en het kan uitgebreid worden tot 256 door middel van dat hypermemory onzin.

Ik meen dat Turbocache ofzoiets ongeveer zelfde principe is alleen dan de benaming van Nvidea. Kan het fout hebben hoor :P
Nee ze hebben niet vanzelfsprekend hypermemory. Wanneer ze het wel hebben (wat bij mijn laptop het geval is..) zit je met een 64-bit kaart. Hiermee draai ik WoW wel op de hoogste settings, maar BF2 niet (draai hem wel, maar niet op max :P ).
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een ATi-kaart, maar dat is natuurlijk persoonlijk

Better, Best, Bendtner

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jantje88 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:28:
Zoek idd naar een laptop met een 7600go (zonder turbocache) of een X1600/X1700 (ZONDER hypermemory). Dan moet het qua gamen wel goed komen. Als je echt een dikke portemonnee hebt kan je kijken naar een 7900 of een X1800/X1900. Maar notebooks met zo'n graka (=videokaart ;) ) zijn aardig aan de prijs.

Een fijne van Acer
Deze kost bij Salland Automatisering 1300€. Lijkt me niet duur als je naar de specs kijkt.
:+ Vriend van mij heeft hem voor 1095 € gekocht >:)

Aankomend weekend ga ik effe kijken of het wat is sinds ik Acer een beetje de Sweex van de laptops vind ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Lord Bendtner
Ik heb zelf ook een Acer en hij doet het prima hoor. Heb er geen enkel probleem mee. Ok, de bouwkwaliteit is minder goed dan die van IBM of Siemens, maar ik vind het nog steeds voldoende. Als je je laptop gebruikt als desktopvervanger kan je prima een Acer nemen. Wil je hem ook veel meenemen dan kan dat ook prima, je moet er alleen niet mee gaan gooien en gewoon een beetje voorzichtig doen. Ik doe dat ook en het gaat prima 8) .

Better, Best, Bendtner

• GENETX
  • Laatst online: 14:30
Onderstaande laptop kost ~1050 euro :)

• Thrilled
waar heb je die gekocht? en ik zie dat je daar 1gig bij hebt besteld, waarom als ik vragen mag?

[ Voor 5% gewijzigd door Thrilled op 23-11-2006 14:02 ]

• GENETX
  • Laatst online: 14:30
Ik heb hem aks een van de eerste gotters bij 4launch besteld voor 1150. Intussen is de prijs gezakt naar ong. 1050 in de pricewatch. Vanwege Vista heb ik 1GB besteld nu omdat dat gewoon lekkerder werkt. Ik heb nu al x64 Vista en draait wel lekker met 1GB, ook de games wel maar wil een beetje voorbereidt zijn. Ik heb toen mijn laptop gekocht voor de studie en de Core 2 Duo was er niet. Mn eisen waren toen al een 64-bit CPU voor Vista en 1 geheugenbankje zodat ik makkelijk zou kunnen upgraden (toekomst bestendig). Kijk anders ook ff mn review in de productsurvey. Ik ben zeker tevreden over de laptop. Voelt stevig aan en gaat 3-3.5 uur op de accu. Ook de GF Go 7600 is een monster van een kaart :).

Vergeleken met zn 2 tegenstanders vind ik dit de beste van de 3 (acer Aspire 567x en Toshiba A100-nogwat). Die 2 hebben minder garantie, kleine accu en soms budget geheugen of beide banken bezet. Dit is naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit/performance laptop op het moment.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 23-11-2006 14:11 ]

Pagina: 1