Toon posts:

PC Upgraden met Raptor 74GB ADFD?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit nu serieus na te denken om mijn PC te upgraden. Ik heb hem pas een paar weken, om eerlijk te zijn :9 maar ik had er toch echt (waarschijnlijk onterecht) meer van verwacht qua startup tijden.

Ik had verwacht dat Windows wel een heel stuk sneller zou booten dan op m'n oude PATA/IDE harddisk en Athlon 2500+. Dit was niet het geval. Ik ben misschien 25% sneller, maar niet bijzonder veel.
Harddisk: Seagate 250GB Barracuda 7200.10 16mb cache

Nu denk ik aan een 74GB Raptor. Deze zou dan goed zijn voor de OS e.d. maar zou deze een stuk sneller Windows booten?

En nog 1 vraag, ik ben nog een beetje een n00b in system-bouwen. Ik heb nu een Silentmaxx HD-silencer erin zitten en deze neemt nogal wat ruimte in beslag. Mijn kast: CM Mystique 632. Gaat dit passen, of niet?

Overige specificaties van voeding en cpu-mem-mobo:
Enermax Liberty 500W
ASUS P5B Deluxe
Intel C2D E6600
G.Skill 2048MB PC6400C4 HZ

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 12:50 ]

Verwijderd

Overweeg dan om 2x74GB ADFD in RAID0 te schakelen, dan ga je er tenminste met een duidelijk merkbare stap mee vooruit.

Wat betreft je HD silencer, staat dat niet op de website ofzo? Meestal passen die dingen gewoon in een 5,25" bay.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Begin hier: OM FAQ / Beleid. Neem met name de volgende stukken door:
Welke harddisk moet ik nemen?
Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?
• En eventueel ook de RAID FAQ

Over de HD-silencer en de kast: bekijk gewoon de specificaties :) Vaak is het gewoon standaard 5,25" spul.

Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet en research. Zie ook de [faq]Registratievoorwaarden[/] voor een uitleg over de werking van GoT.

Dit topic is gesloten.