Probleempje met DOS, ja DOS :)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit is het probleem ik heb een nieuwe pc voor mijn broertje besteld ( celeron 500, 64 mb, 10 gb hd )
Nu start ik hem dus op ( nadat ik er een videokaart , oude monitor modem, etc in heb gebouwd ), dus ik start hem op met een opstardiskette, allemaal goed alleen dan moet ik fdisk uitvoeren, gedaan en nu herkent hij de harde schijf niet, terwijl de bios hem wel herkent. Ik kan dus eigenlijk niks doen, want ik moet windows installeren, maar zonder harde schijf gaat dat wat moeizaam. Iemand een oplossing?

Verwijderd

Kabel aandrukken enzow... Of een nieuwere versie van DOS/Fdisk????

Wazig probleem trouwens...

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:49
Misschien een overbodige tip, maar toch zeg ik hem ff:

Heb je na FDISK de PC opnieuw opgestart en heb je daarna al je partities (mits meer dan 1) geformateerd?

Een niet geformateerde HD installeert nl ook niet zo makkelijk! ;)

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik heb hem opnieuw opgestart, maar dan wil ik hem formateren ( eerst c :) en dan kan hij de schijf niet vinden idem dito bij d: (ook een partitie )

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
boot ff met de rescuedisk van Partition Magic --> dat is veel beter dan Fdisk...

DIT IS MIJN WEBSITE

• StephaN900
  • Niet online
En waar kan ik die downen?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een keer gehad dat ik braaf opnieuw opstartte na fdisk gebruikt te hebben om er achter te komen dat `format c:/` een foutmelding veroorzaakte. Na enkele keren fdisk gebruikt te hebben en al aardig hopeloos, kwam ik er achter dat `format` zelf niet herkent werd. `format` braaf op de a: gezet en ik kon verder ;)
Wie weet is er ook zoiets bij jou aan de hand ?

• StephaN900
  • Niet online
K ik ben nu bezig met het formateren op de A: manier en ik denk dat het werkt.

• StephaN900
  • Niet online
Het si gelukt thx Maiar

• Mr. B.
  • Niet online
En waar kan ik die downen?
En DAT mogen we niet vertellen ;)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik had het al gezien kost $$ , maar je kan het natuurlijk wel gewoon van een ftp adres downen, het is toch maar voor een keertje ;)
Maar het is al gelukt thx to Maiar, dus het is niet meer nodig en mijn broertje is ook happy ( ik ook kan ik diablo2 tegen hem spelen )

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zorg dat je fdisk van win98 gebruikt. Vergeet niet partitie C active te maken. Start de computer op (zet hem helemaal uit)... en boot weer van A. Als het dan nog niet lukt.....?

Money for nothin' and your chicks for free

• JohnS
  • Laatst online: 26-08 14:06
Gebruik anders gewoon Gdisk ?

Uitgebreidere versie van fdisk.

JohnS

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
np ;)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:12

me1299

$ondertitel

One happy family :P

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Pagina: 1