Surround versterker, doch eigen speakers vóór

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 17:38
Ik klink als Geert Wilders, met m'n 'eigen speakers eerst' :P, maar ik bedoel het volgende:

Ik heb twee Infinity speakers (Reference 31 MK II), leuke zuiltjes, aan een erg oude Yamaha stereo versterker. Ik wil eigenlijk een home cinema opstelling met vier of vijf speakers, en ik wil daarvoor de twee Infinity speakers als front speakers gebruiken. Achter wil ik twee kleinere (het liefst van die melkpakjes oid) speakers. Een sub lijkt me niet nodig als ik luister naar de output van de huidige speakers. Een centerspeaker is altijd aan te bevelen dacht ik.

Maar loop ik dan niet tegen het probleem op dat de frontspeakers de rearspeakers en de centerspeaker vreselijk overstemmen? Zo ja, is dat tegen te gaan met een bepaald type versterker?

Ik heb een budget van zo'n 400 euro, maar 300 klinkt me toch beter in de oren. Zelf samenstellen uit tweedehands apparatuur lijkt me een nog betere zet, ik blijf natuurlijk student. Waar moet ik op letten?

Ik heb vanzelfsprekend de FAQ doorgelezen, en kijk vol bewondering naar de mooie setjes in Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25.

Peace is not simply the absence of war.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt gewoon iedere willekeurige HT receiver kopen. Allemaal hebben ze de mogelijkheid om de onderlinge volumes van de verschillende kanalen individueel in te stellen. Geen enkel probleem dus!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
centerspeaker voegt alleen wat toe als die van vergelijkbare kwaliteit is als je fronts. De rears zijn inderdaad minder belangrijk. Veel receivers hebben ook 5.1 output op lijn niveau, die zou je dan gewoon in je stereo versterker kunnen voeden, en dan heb je ook prima controle.

• KroeT
Hmz, dat klinkt goed :). Ik kan dus gewoon een betaalbare doch kwalitatief hoogstaande versterker kopen (Yamaha? Ik zoek wel even rond). Zijn kleine rearspeakertjes een beetje goed los te kopen eigenlijk?

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
KroeT schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:14:
Een sub lijkt me niet nodig als ik luister naar de output van de huidige speakers.
Een klassieke fout, een sub is ECHT nodig. Het zijn 6 kanalen, waarvan je er bewust 1 weglaat, dat resulteerd is een leeg klinkende film. Zelfs muziek klinkt veel beter met een goede sub. Ik wilde er zelf ook nooit aan geloven, tot ik er 1 kocht. Ik vroeg me af wat me bezielde, zelfs een front speaker waarvan je dacht dat er aardige laag uitkwam is helemaal niets meer. Als ik m'n sub uitzet, klinkt alles erg leeg en plat.

Leg een paar honderd euro neer en maak de set af, zonder sub is het echt niets.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

baquelappe schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:31:
[...]
een sub is ECHT nodig. Het zijn 6 kanalen, waarvan je er bewust 1 weglaat
Onzin, alle HT 5.1 versterkers kennen een instelling waarmee je aangeeft geen sub te hebben. Het sub kanaal (de .1 in de 5.1 zeg maar) word dan bij Links en Rechts voor bijgemengd.
Feit is wel dat de meeste sub-kastjes meer sub doen dan een gemiddelde zuil of boekenplank speaker. Of je dat wil is een kwestie van smaak en/of geld. Maar 1 kanaal wat dan bewust weg zou worden gelaten zoals je suggereerd is niet van toepassing, tenzij je de boel niet goed configureerd.

Alles kan stuk.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:24
[...]

Een klassieke fout, een sub is ECHT nodig. Het zijn 6 kanalen, waarvan je er bewust 1 weglaat, dat resulteerd is een leeg klinkende film. Zelfs muziek klinkt veel beter met een goede sub. Ik wilde er zelf ook nooit aan geloven, tot ik er 1 kocht. Ik vroeg me af wat me bezielde, zelfs een front speaker waarvan je dacht dat er aardige laag uitkwam is helemaal niets meer. Als ik m'n sub uitzet, klinkt alles erg leeg en plat.

Leg een paar honderd auto neer en maak de set af, zonder sub is het echt niets.
Ik sluit me volledig bij remco_k aan, mits de frontluidsprekers van goede kwaliteit zijn en een fatsoenlijk basfundament kunnen leggen. Aangezien de TS Infinity luidsprekers heeft, zit dat wel snor. 8)
Het .1 kanaal wordt dan verdeeld over de beide frontspeakers. (kan je gewoon zo instellen!)
@TS: Ik gebruik ook mijn "oude" luidsprekerzuilen (Infinity Kappa 7) als Frontspeakers, gecompleteerd met een Infinity Alpha Centerspeaker en 2 Infinity Alpha 20 Surroundspeakers.
Als AV-reciever gebruik ik een Yamaha RX-V1400RDS. Hierbij zit een inregelmicrofoon, zodat alle speakers goed op elkaar kunnen worden afgeregeld. Ik kan je verzekeren dat dit geweldig goed (en evenwichtig) klinkt! Ik heb dan ook geen enkel verlangen naar een Sub.
Met een beperkter budget zal je AV-receiver geen inregelmic hebben, maar bij iedere Yamaha receiver i.i.g. kan je de speakers onderling ook op het oor afregelen. Kijk ik jouw geval qua speakers eens naar de Infinity Beta serie, of misschien kan je nog aanInfinity Reference 11MKII surroundspeakers en een 100MKII Centerspeaker komen...?

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 26-11-2006 13:25 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Kan uit eigen ervaring aangaande de HT ook de JVC in die < 400 klasse aanraden, heb zelf een RX-6042 welke ondertussen alweer opgevolgd is door de 5052 serie. Per kanaal in te regelen, digitale equalizer om evt frequenties af te vlakken/op te peppen (staat uit in mijn geval) .
Gebruik zelf voor stereoweergave een set gemodificeerde Jamo's in 2.0 setting, voor films krijgen ze support van een stel JVC rear en centerspeakers met een actieve sub. Sub staat op 100hz crossover net als de versterker, de jamo's kunnen tot 80hz aan maar klinken dan wat rommelig.
Qua vermogen sterk zat (heb een woonkamer van 35m2) om regelmatig vragende gezichten op straat te krijgen als ik Ayreon weer eens open heb staan (tuin zit 6 meter richting straat, heb (nog) enkel glas :( ). En ja, dan klinkt het nog goed, had hiervoor een Aiwa receiver welke bij hogere volumes duidelijk over z'n nek ging maar op papier wel meer vermogen had...

• KroeT
Voor de versterker ga ik denk ik toch op zoek naar een tweedehands om de kosten te drukken. Uit ervaring weet ik dat die dingen lang mee (kunnen) gaan. Ik weet niet of satellietspeakertjes goed tweedehands te krijgen zijn, ik ga op zoek. Dank voor jullie hulp.

Zag net een Sony STR DB930, ziet er ook mooi uit overigens :).

Verwijderd

Wat ik wel zou doen is dan bij Infinity blijven, en geen ander merk rears/centre/sub erbij kopen,..scheeld mischien ook weer dat overstemmen..

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:31:
Wat ik wel zou doen is dan bij Infinity blijven, en geen ander merk rears/centre/sub erbij kopen,..scheeld mischien ook weer dat overstemmen..
... wat niet nodig is want zoals voodooless al zei in de 2e post van dit topic; elke receiver heeft de mogelijkheid om van verschillende kanalen apart het volume te regelen. Dus als je dan stelt dat de TS bij Infinity moet blijven om deze reden, dan leg je hem onnodig beperkingen op en wellicht kost het hem nog onnodig meer eurotjes ook.

Alles kan stuk.

• KroeT
Ik heb iig wel gemerkt dat Infinity niet het meest betaalbare merk is. Heb destijds maar de helft betaald ivm wat verjaardagscadeau-materiaal, maar het is daarnaast een goede aanbieding geweest denk ik. Een setje rearspeakers kost al hetzelfde als mijn huidige zuilen hebben gekost...

• Vulcan750
Kijk toch eens op marktplaats! Ik had binnen 2 minuten een voor i.c.m. jouw boxen perfecte aanvullingsset gevonden. En wel: 2 X Infinity Reference 1 MKII + 1 X de Infinity Reference 100 MKII
voor de vraagprijs van €250. Misschien kan er zelfs nog wel iets van af!
De kop van de advertentie is"Infinity Surroundspeakers + Centerspeaker". Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, ook dit kost natuurlijk best wat geld, maar je krijgt wel een mooie set die echt stukken beter klinkt dan het geluid uit kleine sattelietjes. Daar krijg je nooit spijt van!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• KroeT
Geweldig, ik heb die advertentie ook even bekeken, en je hebt gelijk, prima aanvulling!
Helaas moet ik ook rekening houden met m'n vriendin, en dienen eventuele aanvullingen dezelfde kleur te zijn als de zuilen. Beuken dus :). Maar op Marktplaats is een hoop te vinden, een leuke Primus C25 centerspeaker (volgens mij veeeeel te groot :P) voor 50 euro etc... Ik ga op zoek! Ik neem aan dat het geen probleem is als de rearspeakertjes een beetje klein zijn he?

Verwijderd

[...]

Leg een paar honderd euro neer en maak de set af, zonder sub is het echt niets.
dit klopt niet

als je maar 5 speakers aan sluit moet je wel instellen in je versterker dat je geen gebruik maak van een sub .
Als je dan goeie voor speakers heb die gewoon 40hz kunnen weer geven dan klinkt heel erg goed.
Wanneer je een sub heb dan krijg je pas een gat omdat alles onder de 100@150hz van je voor speakers word weg gehaalt en door word gegeven naar je sub .
Meestal set je de sub in op 80hz@60hz

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 07:27

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Als je een receiver zoekt voor rond de €400,- (internetprijs) kan ik je de Yamaha RX-V659 van harte aanbevelen. Sinds 3 weken in mijn bezit en nu al "onmisbaar".

zie: http://www.audioholics.co...dware/YamahaRX-V659p1.php

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

• Vulcan750
KroeT schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:36:
Geweldig, ik heb die advertentie ook even bekeken, en je hebt gelijk, prima aanvulling!
Helaas moet ik ook rekening houden met m'n vriendin, en dienen eventuele aanvullingen dezelfde kleur te zijn als de zuilen. Beuken dus :). Maar op Marktplaats is een hoop te vinden, een leuke Primus C25 centerspeaker (volgens mij veeeeel te groot :P) voor 50 euro etc... Ik ga op zoek! Ik neem aan dat het geen probleem is als de rearspeakertjes een beetje klein zijn he?
Een C25 is niet zo groot, dat valt wel mee. (H 187mm x W 444mm x D 245mm) Voor die prijs moet je die niet laten staan! Het "front/center-gebeuren" is sowieso het belangrijkste, met de surrounds kan je nog wel wat mee rommelen. Een goede center speaker is trouwens heel belangrijk, bij films komt daar bijv. 85% van de spraak in terecht. (50 euro! Niet l*llen maar halen dat ding.....! B-) )
Verder keek ik nog wat rond op marktplaats, en daar stootte ik op een setje Infinity Reference 51 MK II luidsprekers (lichtbeuken) voor 175 euro... 8)

• KroeT
Haha, mooi spul ;)

Ik ga die C25 sowieso halen komende week, en voor achter een setje Infinity Minuette L-MPS satellietjes. Die kosten samen minder dan de C25, en dan krijg ik er nog een sub bij ook (die ik denk ik niet ga gebruiken, maar we zullen zien). Dan heb ik dus:

Voor: 2 x Infinity Reference 31 MK II + 1 Infinity Primus C25
Achter: 2 x Infinity Minuette L-MPS satellietjes

Nu nog een versterker en ik ben compleet. Ik zie een Sony STR-DB930 voor zo'n 200 euro staan, is volgens mij wel een aardig ding. Ik neem aan dat ik daarmee genoeg kwaliteit in huis heb voor het bovenstaande setupje.

offtopic:
Die Ref 51 MK II's zijn wel gans geil :)

• Vulcan750
KroeT schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:20:
Haha, mooi spul ;)

Ik ga die C25 sowieso halen komende week, en voor achter een setje Infinity Minuette L-MPS satellietjes. Die kosten samen minder dan de C25, en dan krijg ik er nog een sub bij ook (die ik denk ik niet ga gebruiken, maar we zullen zien). Dan heb ik dus:

Voor: 2 x Infinity Reference 31 MK II + 1 Infinity Primus C25
Achter: 2 x Infinity Minuette L-MPS satellietjes

Nu nog een versterker en ik ben compleet. Ik zie een Sony STR-DB930 voor zo'n 200 euro staan, is volgens mij wel een aardig ding. Ik neem aan dat ik daarmee genoeg kwaliteit in huis heb voor het bovenstaande setupje.

offtopic:
Die Ref 51 MK II's zijn wel gans geil :)
Succes ermee, maar wacht niet te lang, dan zijn ze weg! En wat de versterker betreft, die Sony zal heus niet slecht zijn, maar het is wel een al ouder model (heb een test gezien van 1999). Waarom kijk je niet voor een nieuwe Yamaha? Een RX-V359 koop je al voor 200 euro en een RX-V459 zit rond de 255 euro. Dan heb je een nieuwe receiver, met garantie en de nieuwste technieken. En Yamaha klinkt gewoon erg goed i.c.m. Infinity... Just my 2cents... :*)

Verwijderd

ik vond yamaha juist niet klinken
De maranz vond ik te warm klinken
De nad versterker was te kil/
De pioneer zat tussen de nad en de maranz in .
De jvc was gewoon bagger
De sony was het ook niet.
De kenwood was ook een goeie versterker (zat wel onder de pioneer en de maranz)

Dit was mijn mening.
Geluid is een persoonlijk iets

• KroeT
Die RX-V359 ziet er ook erg mooi uit, en voor dat geld thuisbezorgd een nieuw apparaat... tja. ERG aanlokkelijk ;). En ik heb nu ook een Yamaha (30 jaar oud oid), en dat klinkt ook perfect

Ik ga de speakers trouwens komende week halen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je nog een Sub zoekt, zie mijn sig. ;)

Aannames zijn fataal.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:10:
[...]
dit klopt niet

als je maar 5 speakers aan sluit moet je wel instellen in je versterker dat je geen gebruik maak van een sub .
Als je dan goeie voor speakers heb die gewoon 40hz kunnen weer geven dan klinkt heel erg goed.
Wanneer je een sub heb dan krijg je pas een gat omdat alles onder de 100@150hz van je voor speakers word weg gehaalt en door word gegeven naar je sub .
Meestal set je de sub in op 80hz@60hz
je moet het anders zien. je kan nog zo'n goede front speakers hebben die full spectrum afspelen, echte lage tonen mis je toch (en dan bedoel ik onder de 50-60hz). je versterker heeft onvoldoende vermogen om in die lage tonen een goed stabiel geluid weer te geven. daar komt een ACTIEVE subwoofer kijken. die heeft >100watt voor die lage tonen.

ik heb ruime tijd met een marantz sr7300 (6x130watt ofzo) en 2x mission 733i fronts gewerkt (en v6 center speaker). deze fronts kunnen tot rond de 40hz geluid produceren. ik dacht ook dat ik niets miste, tot ik een keer een subwoofer aansloot. Een MJ Acoustics reference 100. Deze is maar 100watt en produceert vanaf 13 hz geluiden. Dit geeft toch een extra dimensie (zowel in films als in normale stereo geluiden).

betreffende de 'gap' die je mist. je stelt je fronts in op large (dus alle toonhoogten geeft hij weer) en je sub laat je vanaf 80hz en lager geluid produceren. dan mis je niets. verder heb ik mijn sub low en high level aangesloten, zodat hij ONOPVALLEND mee speelt met de front speakers. het is dan een verlengstuk van je speakers.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Probleem is ook het volgende met (de meeste) speakers:

De meeste fabrikanten melden het frequentiebereik (bijvoorbeeld 30-22000Hz) maar vermelden er niet bij dat je een mooie vlakke respons hebt van 50-18000 Hz, en dat de onderkant bij die opgegeven 30Hz dan 10dB zachter speelt dan bijvoorbeeld op 50Hz. Idem dit bovenin, maar dat is niet zo lastig, want er is minder vermogen nodig en geen grote conussen, dus is het meestal maar een afwijking van 1.5dB ofzo, prima te behappen.

En juist daar komt de Sub naar voren, als je die goed instelt merk je niet dat je Sub het laag doet, maar je laag loopt prachtig strak door, lekker evenwichtig met een mooi strak fundament. De pest met subwoofers is, als je eenmaal wat fatsoenlijks gehad hebt en wat muziek hebt die er goed mee draait, dat je dan past merkt hoe het toch een mooie aanvulling was, zonder overheersend te zijn maar net dat klankbeeld dat stukje "extra" geeft. Ik hou wel van een stevig fundament, maar het moet echter niet gaan overheersen, of boinkerig worden. (De reden dat dit vaak gebeurd heeft ook te maken met hoe de speakers staan, bijvoorbeeld te dicht in de hoek, of met een basreflexpoort op 10cm van de muur.)

Dus als aanvulling van mainspeakers kan een sub al heel mooi meespelen, en voor de brute explosies van een film, kun je stellen dat een sub bijna altijd nodig is voor de echte filmbeleving. Tuurlijk zijn er speakers die echt laag doorlopen, maar die staan niet bij veel mensen thuis...

Aannames zijn fataal.

• Vulcan750
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:04:
De jvc was gewoon bagger

Dit was mijn mening.
Natuurlijk, geluid is een persoonlijk iets! Maar je vermeld niet met wat voor speakers je geluisterd hebt. Dat maakt nogal uit namelijk! Yamaha AV-receivers worden overal erg goed getest en zitten in hun prijsklasse altijd in de top van hun klasse.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoewel er voor mij geen twijfel over mogelijk is dat een sub een leukere filmervaring geeft, denk ik dat je met goede frontspeakers prima zonder kan.

Ik heb sinds kort een paar oude Kef Concerto's die volgens de specificaties 35 Hz op +/­- 3 dB moet kunnen weergeven. Na wat testen met een stukje software op de pc dat tonen genereert bleek dit inderdaad aardig te kloppen. Een goede subwoofer kan nog wel een stukje lager, maar volgens mij hoor ik toch weinig tot niets meer onder de 25 Hz. Die 10 extra Hz is voor mij persoonlijk niet echt de moeite waard om 150-200 euro uit te geven voor een fatsoenlijke zelfbouw sub. ;)

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
Maar is het niet zo dat de zware sub signalen de ophanging van je woofers kan beschadigen?

• Vulcan750
KroeT schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:10:
Die RX-V359 ziet er ook erg mooi uit, en voor dat geld thuisbezorgd een nieuw apparaat... tja. ERG aanlokkelijk ;). En ik heb nu ook een Yamaha (30 jaar oud oid), en dat klinkt ook perfect

Ik ga de speakers trouwens komende week halen.
En.....heb je de speakers kunnen bemachtigen? :P

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:04:
De jvc was gewoon bagger

Dit was mijn mening.
Je praat nu echt je buren na... Zeker op kutspeakers geluisterd?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• KroeT
Ik heb de speakers weten te bemachtigen. De Primus C25 is érg goed, de Minuettes zijn goed genoeg voor de achterzijde. Er zat een passieve sub bij die ik ook maar heb aangesloten, kan vast geen kwaad.

Ik wilde net een RX-V359 bestellen, maar het Pixmania betaalsysteem ligt er uit, dus morgen weer proberen...

Update: Toch kunnen bestellen vanochtend :). iDeal is overigens een geweldig systeem! :)

[ Voor 12% gewijzigd door KroeT op 12-12-2006 16:54 ]

• Vulcan750
KroeT, alvast gefeliciteerd met je AV-set!!! d:)b Je hebt zo een leuk setje bij elkaar, die je ook prima voor normale audio kan inzetten. Straks op je gemak alles goed instellen en afregelen, dan kan je daarna lekker genieten! :)

• KroeT
Merci, ik laat wel even weten hoe het klinkt als de versterker binnen is (mogelijk morgen al).

• KroeT
De versterker is binnen, en ik ben zéér tevreden. Ik weet niet zeker of het stereo geluid van hetzelfde niveau is als mijn oude vertrouwde versterkertje, maar ik heb nog niet de tijd gehad om alles naar mijn wens in te stellen dus ik denk dat dat wel goed komt. Ook de instellingen voor surround zijn nog niet bekeken, maar er komt nu al prima geluid uit.

Een zeer tevreden man typt dit bericht :)

• Vulcan750
Top! Toch is het wel belangrijk de speakers goed af te regelen. Met behulp van de test-toon, is dat ook niet moeilijk te doen. Voor de beste audio (cd) weergave is de stand "Direct" het zuiverste. (het signaal gaat direct, zonder omwegen naar de eindversterkers) Ik gebruik ook wel vaak de dolby prologic II music stand. Nogmaals, geniet ervan! :*)

• KroeT
Ik ga zeker alles afregelen, heb er alleen nog geen tijd voor gehad. Ik ga er morgen een uurtje voor zitten, dan moet het geregeld zijn denk ik. Nog even een speakersteuntje creeren en jantje is klaar :)

Bedankt voor de assistentie overigens!

• Vulcan750
KroeT schreef op zondag 17 december 2006 @ 07:48:
Bedankt voor de assistentie overigens!
Geen dank! :) Ik vind het leuk dat je je "oude", maar heel prima Infinity luidsprekers hebt uitgebreidt met andere Infinity boxen tot een goed surround systeem, en niet hebt gekozen voor een weliswaar nieuw, maar zeker minder audiofiel sattalietsetje-met-subwoofer. Vooral die subwoofer lijkt voor sommigen bijna heilig! Maar met goede front-weergevers (met goede basweergave,wat Infinity heeft!) komt je niet tekort en klinkt muziek natuurlijker dan met het grote gros subwoofers.
Je zat in een ongeveer vergelijkbare situatie als ik zo'n 1,5 jaar geleden. Ik heb mijn supermooi klinkende Infinity Kappa 7 zuilen ook niet weggedaan, maar gecompleteerd met Infinity Alpha surrounds + center. Aangesloten op mijn Yamaha RX1400 klinkt dit fantastisch, zowel met audio als met dvdfilms.
Ik mis ook met filmeffecten helemaal niets! (echt diep voelbaar laag!) 8)
Je hebt een (in mijn ogen) heel goede keus gemaakt! d:)b
edit: typo..

• KroeT
In m'n eigen ogen ook ;)
Toegegeven, jij hebt met je apparatuur een stuk meer kwaliteit in handen dan ik, maar op een studentenbudget doe ik het niet verkeerd. Die passieve woofer van de Minuette satellietjes hangt er weliswaar nu tussen, maar die doet feitelijk niets. Hij is niet voor niets passief :). Die Primus is een erg mooi ding, ik moet denk ik het relatieve volume wat aanpassen. De satellietjes aan de achterzijde worden enorm ondergesneeuwd door de speakers aan de voorzijde. Ik hoor nu achter dus zo nu en dan een geluidje, maar écht surround hoort volgens mij iets aanweziger te zijn.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 19:39
Hangt ook erg sterk van de film af. Bij veel films wordt er niet zo nadrukkelijk gebruik gemaakt van de surroundspeakers. Neem een actiefilm als M.I.2, of schaf een DTS demo-DVD aan.

_██_
(ಠ_ృ)

• Vulcan750
@KroeT; Jij doet het prima zo! De complete set staat goed met elkaar in verhouding.
Verder kan je met de test-toon de speakers qua geluidssterkte met elkaar overeen laten komen.
En (w.s. heb je dat al gedaan) stel in het menu de surroundspeakers in als "klein".

Pagina: 1