Toon posts:

.MDB naar sql server 2005

Pagina: 1
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik maak gebruik van het boekhoudprogramma snelstart.
Deze maakt gebruik van een .mdb database.
Omdat sql sneller is, grotere bestanden aankan etc wil ik overschakelen.
Maar ik heb verder geen ervaring met sql server 2005.

Nu heeft snelstart een functie om de .mdb database om te zetten naar sql
maar als ik wil connecten met sql-server welke hij wel ziet, gaat dit niet.

De computer waarop sql server 2005 draait is ook een AD controller.

Kan iemand mij helpen, de sql server in te stellen??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.snelstart.nl/kennisbase/index.php

Al ingelogd en gekeken? Snelstart versies 7.x deden alleen SQL2000 voor zover ik weet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik test deze opstelling thuis.

heb de gegevens van snelstart niet hier thuis liggen.
moet dat verder vrij makkelijk zijn dan?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me dat je zoiets van tevoren nakijkt voordat je de boel gaat installeren?
Snelstart bellen kan ook, je hebt niet voor niks een abonnement toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb je gelijk in, maar nu zijn die allang dicht he..
wat ze me eerder hebben gezegd, is geen ondersteuning te geven voor het werken met sql (2000 en 2005) problemen zou de systeembeheerder zelf moeten oplossen.

Misschien dat iemand hier ervaring mee had..

groeten

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb vandaag contact gehad met de helpdesk van snelstart,
het blijkt dus wel te werken met sql server 2005 alleen zouden er een paar instellingen gedaan moeten worden, deze zijn hier te vinden:

http://www.snelstart.nl/w...n_msde_sql/sql_server.htm