Toon posts:

.MDB naar sql server 2005

Pagina: 1
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik maak gebruik van het boekhoudprogramma snelstart.
Deze maakt gebruik van een .mdb database.
Omdat sql sneller is, grotere bestanden aankan etc wil ik overschakelen.
Maar ik heb verder geen ervaring met sql server 2005.

Nu heeft snelstart een functie om de .mdb database om te zetten naar sql
maar als ik wil connecten met sql-server welke hij wel ziet, gaat dit niet.

De computer waarop sql server 2005 draait is ook een AD controller.

Kan iemand mij helpen, de sql server in te stellen??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.snelstart.nl/kennisbase/index.php

Al ingelogd en gekeken? Snelstart versies 7.x deden alleen SQL2000 voor zover ik weet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik test deze opstelling thuis.

heb de gegevens van snelstart niet hier thuis liggen.
moet dat verder vrij makkelijk zijn dan?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me dat je zoiets van tevoren nakijkt voordat je de boel gaat installeren?
Snelstart bellen kan ook, je hebt niet voor niks een abonnement toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb je gelijk in, maar nu zijn die allang dicht he..
wat ze me eerder hebben gezegd, is geen ondersteuning te geven voor het werken met sql (2000 en 2005) problemen zou de systeembeheerder zelf moeten oplossen.

Misschien dat iemand hier ervaring mee had..

groeten

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb vandaag contact gehad met de helpdesk van snelstart,
het blijkt dus wel te werken met sql server 2005 alleen zouden er een paar instellingen gedaan moeten worden, deze zijn hier te vinden:

http://www.snelstart.nl/w...n_msde_sql/sql_server.htm

Nu ben ik echt een leek op het gebied van sql server 2005.
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen na de installatie van sql.

Kan iemand mij hiermee helpen?

besturingsysteem: Windows 2003 R2 Server Enterprise x64
draait ad op!
Sql server 2005 x64 editie

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:51:
Nu ben ik echt een leek op het gebied van sql server 2005.
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen na de installatie van sql.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Kan je prima zelf door de benodigde documentatie en helpmeuk van SQL2005 door te nemen toch?
Die screenshots zijn overigens sql2000, management van sql2005 lijkt er niet eens meer op...

Verwijderd

wat zijn de foutmeldingen die je krijgt, wat ik me kan voostellen is dat je boekhoud programma niet compatible is met sql 2005, axapta heeft het zelfde probleem, door de modus 80 sql 2000 in te schakelen werkt het wel. Die "mixed Mode" kan je aanzetten door rechtermuis knop te doen op de bovenste tree van je boomstructuur in de sql 2005 management studio te klikken en te kiezen voor properties en dan naar het velde security. (ws is de bovenste veld de naam van je sql server, nog boven de databases).

Post anders even de foutmelding. Misschien kan ik je helpen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Twomassz, zoals in Registratievoorwaarden / korte FAQ en Asus A8N-Sli Deluxe Problems te lezen is verwachten we op GoT dat je zelf moeite doet om een oplossing te vinden. De vraag om je de handleiding met notabene een screenshot erin van wat je moet doen uit te leggen getuigt niet van enige inzet. Daarom zou ik je willen vragen zelf wat meer initiatief te nemen, wat documentatie door te lezen over bijvoorbeeld SQL 2005 en wat meer informatie te posten en zelf dingen te proberen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het niet verneld dat ik er dagen mee bezig ben geweest,
maar het is vrij makkelijk van je om te zeggen dat ik zelf wat moet proberen.
ook deze zin slaat totaal nergens op:

De vraag om je de handleiding met notabene een screenshot erin van wat je moet doen uit te leggen getuigt niet van enige inzet.
Volgens mij moet je eerst beter lezen voordat je hier uitspraken doet!
normaal krijg ik alles wel voor elkaar maar met sql 2005 kom ik er echt niet uit, heb vanalles geprobeerd maar het mag niet baten.

Wat het probleem is, snelstart ziet de sql server wel.
Maar als je probeert te connecten m.b.v. het programma snelstart (nieuwe gebruiker aanmaken/database aanmaken/inloggen) dan gaat dit niet... wat hij dan zegt is dat hij niet kan verbinden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry hoor, maar die screenshots/instellingen zijn basis-kennis voor elke beheerder die SQL beheert of installeert. Als jij dat niet voor elkaar krijgt, vermoed ik dat de overstap naar SQL dus geen goed idee is voor jou (of degene voor wie jij werkt).

Dingen als USER/System-DSN's en dergelijke doen dan ook geen lichtje branden en beantwoorden dus de rest van je vragen/vraagtekens.

*edit*
* MAX3400 wil uit professioneel oogpunt melden dat geen enkele zichzelf respecterende beheerder een AD-controller als SQL-bak inricht!

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 27-11-2006 19:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zijn er hier wat onduidelijkheden.

Ik heb niets gevraagd over die screenshot (bijgevoegd in vorige post).
Het gaat er dus om dat het niet werkt met die instellingen, dat is het probleem!
Heb verschillende accounts aangemaakt in sql en alle rechten toegekend maar niks werkt!
De SQL server wordt gevonden maar kan in feite niet benaderd worden!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:29:
volgens mij zijn er hier wat onduidelijkheden.

Ik heb niets gevraagd over die screenshot (bijgevoegd in vorige post).
Het gaat er dus om dat het niet werkt met die instellingen, dat is het probleem!
Heb verschillende accounts aangemaakt in sql en alle rechten toegekend maar niks werkt!
De SQL server wordt gevonden maar kan in feite niet benaderd worden!
Euh... No offence, maar een paar posts terug stel je duidelijk: Nu ben ik echt een leek op het gebied van sql server 2005. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen na de installatie van sql.. En daarna ga je ietwat betweterig lopen roepen dat wij iets niet snappen.

Laat eerst maar eens zien welke instellingen je wel hebt, zowel op de client als de server en hoe die met elkaar proberen te babbelen. Ik vermoed namelijk dat het een error-code 13 is (vervang de gebruiker) en niet een instelling in SQL2005 die ervoor zorgt dat SnelStart nooit kan/mag connecten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:32:
heb je gelijk in, maar nu zijn die allang dicht he..
wat ze me eerder hebben gezegd, is geen ondersteuning te geven voor het werken met sql (2000 en 2005) problemen zou de systeembeheerder zelf moeten oplossen.

Misschien dat iemand hier ervaring mee had..

groeten
Ik zou mezelf eerst maar eens bedenken of ik dit echt zou willenin een bedrijfskritische omgeving. Je wilt volgens mij ten allen tijde op ondersteuning van je leverancier terug kunnen vallen.
"Als het werkt, werkt het" is leuk maar als er stront aan de knikker is koop je daar niks voor.

Als je redenen om over te schakelen alleen evt uitbreidbaarheid en snelheid zijn, dan lijkt me dat geen gegronde reden. Snelheid kan ook uit de hardware gehaald worden (wat is je serverconfig, wat doet het ding verder als alleen de boekhouding draaien, etc :? ) en qua uitbreidbaarheid: MDB is als ik me goed herinner een Access bestand, dus dat zou op zich toch wel even voort moeten kunnen. Tenzij je tegen een maximum filesize aanloopt natuurlijk, maar dan moet je je denk ik ook afvragen of je boekboudsysteem niet te klein aan het worden is voor je organisatie ;)

Zelf zal ik Access nooit een DBMS noemen, hooguit een slecht excuus van MS om mensen thuis te kunnen laten prutsen. Maar da's mijn persoonlijke mening, daar hoef je geen boodschap aan te hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1