Toon posts:

XP installeren op 320gig SATA??

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik een 320gig diamondmax 21 SATA schijf gekocht van maxtor. Als ik hier windows op probeer te installeren en ik kom bij het scherm waarop je de partitie aan moet geven, staat daar dat de niet gepartitioneerde ruimte 131gig is. Maar dat moet dus 320 zijn :P Heb wel 's iets gehoord over het aanzetten van ondersteuning voor grote schijven (oid) maar ik weet niet hoe dat moet. Hoe krijg ik een partitie van 320gig waarop ik gewoon windows kan installen?
Ik heb een asus P4P800 bord. Als ik nog info vergeten ben, hoor ik het graag.

Mvg,

Thomas B.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
waarschijnlijk gebruik je windows XP zonder SP erin. slipstream ff SP2 erin en je probleem zou opgelost moeten zijn.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
OM FAQ » Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend » Windows-gerelateerde kwesties

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voordat iemand anders het zegt even de faq van dit subforum doornemen. Dit is een veel besproken kwestie. Mogelijkheden die je kunt proberen: BIOS update of Tooltje van Maxtor downloaden voor de ondersteuning van grote schijven, maar kijk eerst eens naar het BIOS (update). Kijk ook even of je wel een Windows XP met SP2 gebruikt.

edit1: Of ik leer sneller tikken... :/

edit2: Je kunt ook eerst een partitie aanmaken waarop je Windows XP installeerd om na de installatie ServicePack 2 te installeren, best mogelijk dat dan gewoon de rest ook kunt partitioneren.

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 22-11-2006 21:23 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Gewoon SP2 slipstreamen dus :) Scheelt ook weer tijd omdat je het niet meer apart hoeft te installeren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders installeer je Windows op een partitie van, pak 'm beet, 30GB en installeer je later SP2 en daarna via Drive Management de overige 290GB indelen in partities (tenzij je echt alles op je C-schijf wil wegzetten).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de tips, ik ga ze proberen.
Paar vraagjes nog:
hoe slipstream je sp2? en als ik de hd setup via maxblast probeer, dan zegt ie dan de schijf niet wordt ondersteund. Weet iemand hoe dat komt?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 21:32 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoek-functie => [HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 22-11-2006 21:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
hmm... als ik het via maxblast probeer, zegt ie dat "This drive does not support the set disk size feature." :{

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat je toch met Windows XP SP2 bezig moet. Anders maak eerst een kleinere partitie aan waar je Windows Xp op installeerd of wilde je één grote partitie maken? Zelf heb ik mijn schijf als volgt opgedeeld: C:\ Windows XP D:\ Pagefile E:\ Games F:\ Applicaties en G:\ Data opslag.

Wanneer je nu eerst alleen een partitie voor Windows XP aanmaakt en Windows XP installeerd, dan kun je daarna SP2 installeren om daarna de rest van de schijf van partities te voorzien.

Wanneer je een Windows XP met SP2 wilt slipstremen zou je eens naar het programmaatje nLite moeten kijken. linkje: meuktracker: nLite 1.2.1

[ Voor 39% gewijzigd door _Dune_ op 22-11-2006 21:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat dus gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :) Het is hier op GoT wel de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic start en daaronder valt het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/] voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.