Toon posts:

Een nieuw systeem..

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Omdat mijn oud systeem (Athlon2800+ en Radeon9800Pro) mij te langzaam wordt, en ik toch wel weer eens nieuwere spellen wil gaan spelen (MS Flight Sim. X; BF2142; Crysis; etc.), wil ik me een nieuw systeem kopen. Maar omdat ik de laatste twee jaar geslapen heb wat de ontwikkeling van CPU/GPU etc aangaat, word dit een beetje lastig.

Na een beetje research ben ik op de volgende onderdelen gekomen:

CPU: Intel Core 2 Duo (Conroe) E6600 2400MHz S775 4MB Box (~€300)
CPU-KOELING: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Intel)
Board: MSI P965 Neo-F S775 i965 FSB 1066MHz PCI-E ATX (~100€)
Geheugen: Kit 2x1024MB Corsair DDR2 800MHz PC2-6400 CL4 (~€300)
VGA-Kaart: 512MB XFX GeForce 7950GT 570MHz DDR3 HDCP DUAL DVI PCIe XT-Edition (passief gekoeld!) (~€300)
Voeding: ATX be quiet!Titan BQT E5-500W Straight Power 500Watt (~€90)

Bijelkaar dus ca. €1100.

Die E6600 wordt het in ieder geval. Maar van de rest ben ik nog niet 100% overtuigt. De Corsair RAM werd me door meerdere personen en reviews aanbevolen, maar van het Board en de VGA kaart ben ik nog niet 100% overtuigt. De voeding is denk ik wel ok als hij ook daadwerkelijk "quiet" is.

Mijn vraag dus: Is dit systeem wel in orde? Of wat zou je veranderen?
De grens was eigenlijk €1000, en daar ben ik al overheen. Duurder dan dit dus liever niet.

Bedankt enzo _/-\o_

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
Hoef je geen kast, of gebruik je je oude kast ?

[ Voor 5% gewijzigd door kapert op 22-11-2006 17:04 ]

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ik zou proberen 50 euro te besparen door i.p.v de 7950gt een 7900gto te kopen (loopt wel een draadje over hier ergens) en van dat geld dat je hebt bespaard een asus p5b kopen.

/Hij oc'ed goed, vandaar

[ Voor 7% gewijzigd door Spitie op 22-11-2006 17:49 ]

Signature

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
als je wilt besparen, dan zit er niets anders op dan goedkoper geheugen.
Qua prestaties lever je dan het minst in.

Anders zal je kunnen kijken naar een E6400-processor.
Van passief gekoelde videokaarten heb ik geen verstand (dwz ik heb me er nooit in verdiept), wellicht kan je daar nog wat mee doen, maar ik gok dat dit lastig wordt.

Kast + harde schijf herbruik je?

[ Voor 5% gewijzigd door Quacka op 22-11-2006 17:13 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Quacka: Als kast gebruik ik gewoon mn oude Chieftec.. en schijven heb ik hier genoeg. :)

spittie_nl: Hoezo.. is dat Board niet goed genoeg?

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:19:
Quacka: Als kast gebruik ik gewoon mn oude Chieftec.. en schijven heb ik hier genoeg. :)

spittie_nl: Hoezo.. is dat Board niet goed genoeg?
om daar ff bij aan te sluiten:
Je koopt geheugen van 300 euro, terwijl je ook geheugen hebt van 200 euro.
Vaak kopen mensen dat dure geheugen om te overclocken (jij ook?), overclocken schijnt (ben geen OC'er) beter te gaan met de betere moederborden.
Ga je nu toch niet of maar een klein beetje overclocken, koop dan gewoon goedkoper geheugen. Dat is ook prima. Snel geheugen maakt je pc maar een beetje sneller, terwijl het wel een stuk duurder is.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik me later eens ga verdiepen in overclocken, maar nu iig. eerst eens niet. Is Corsair dan niet veel beter(sneller) dan bv. MDT of Noname? Welk geheugen zou jij me dan aanraden?

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 10:27

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:47:
Misschien dat ik me later eens ga verdiepen in overclocken, maar nu iig. eerst eens niet. Is Corsair dan niet veel beter(sneller) dan bv. MDT of Noname? Welk geheugen zou jij me dan aanraden?
GskillPc 6400 Cas5. Bespaar je minstens €50,-

Mijn G.Skill F2-6400CL5D-2GBNQ 2048 MB draait 4-4-4-12 op een FSB van 380.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Niks op aan te merken, alleen zou dat geheugen inderdaad wel wat goedkoper kunnen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom ben je niet zeker van die videokaart? Wat is de reden dat je voor de 7950GT hebt gekozen? Waarom geen 7900GTO?

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:55:
Waarom ben je niet zeker van die videokaart? Wat is de reden dat je voor de 7950GT hebt gekozen? Waarom geen 7900GTO?
Ik heb die 7950GT gekozen omdat sommige reviews er positief over waren. Bovendien heb ik gehoord dat XFX een goede fabrikant is, en dan nog omdat de kaart passief gekoeld is.
Over de 7900GTO heb ik tot nu toe nog weinig gehoord. Die heeft maar 256MB, terwijl de 7950GT 512 heeft. Maakt dat niet veel uit?
De 7900GTO schijnt ook niet erg "bekend" te zijn.. Tenminste.. de shops waar ik m'n onderdelen koop hebben geen 7900GTO.

Is de 7900GTO dan beter dan een 7950GT? Of is er maar een klein verschil? Als ik hier geld kan besparen doe ik dat natuurlijk. Wel vind ik de passieve koeling van de 7950GT een groot pluspunt. Da's weer een geluidsbron minder. :)

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:22:
[...]

Ik heb die 7950GT gekozen omdat sommige reviews er positief over waren. Bovendien heb ik gehoord dat XFX een goede fabrikant is, en dan nog omdat de kaart passief gekoeld is.
Over de 7900GTO heb ik tot nu toe nog weinig gehoord. Die heeft maar 256MB, terwijl de 7950GT 512 heeft. Maakt dat niet veel uit?
De 7900GTO schijnt ook niet erg "bekend" te zijn.. Tenminste.. de shops waar ik m'n onderdelen koop hebben geen 7900GTO.

Is de 7900GTO dan beter dan een 7950GT? Of is er maar een klein verschil? Als ik hier geld kan besparen doe ik dat natuurlijk. Wel vind ik de passieve koeling van de 7950GT een groot pluspunt. Da's weer een geluidsbron minder. :)
Ik heb ook een 7900GTO in mijn systeem zitten. Deze heeft wel 512 mb hoor! HIj is bijna net zo snel als een 7900 GTX. Zie hier een review.
Het nadeel is alleen dat ie bijna niet meer verkrijgbaar is. Dit was een eenmalige actie van MSI en ze zijn bijna nergens meer op voorraad. De kans dat je er nog 1 weet te bemachtigen is daarom niet zo groot. Maar lukt het je nog wel, dan heb je de beste prijs/kwaliteitskaart van dit jaar te pakken!

Overigens is hij erg stil! Zit een grote koeler op die weinig toeren maakt.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:42

Theo

moederbord

Ik vind de voeding nogal overdreven. Een systeem als die van jou zal echt niet meer dan 350 watt uit een voeding trekken, en dat is al heel erg naar boven afgerond. Je kan dus makkelijk wat geld besparen door een 350 of 400 watt voeding te nemen.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Quacka
theodouma schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:35:
Ik vind de voeding nogal overdreven. Een systeem als die van jou zal echt niet meer dan 350 watt uit een voeding trekken, en dat is al heel erg naar boven afgerond. Je kan dus makkelijk wat geld besparen door een 350 of 400 watt voeding te nemen.
dan hebben we het over een heel klein bedrag, want een stille voeding, die kwalitatief ook nog goed is, is gewoon geen 50 euro, maar duurder.
Ik weet alleen niet of deze wel zo goed is, als dat de TS hoopt. Ik ken zelf het merk (Be Quiet!) niet, schijnt volgens de TS van het 'voedingen'-draadje wel een A-merk te zijn.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Of hij stil is durf ik niet te zeggen. Misschien eens vragen in bovenstaand draadje?

• bosaap22

bosaap22

Quacka schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:46:
[...]

dan hebben we het over een heel klein bedrag, want een stille voeding, die kwalitatief ook nog goed is, is gewoon geen 50 euro, maar duurder.
Ik weet alleen niet of deze wel zo goed is, als dat de TS hoopt. Ik ken zelf het merk (Be Quiet!) niet, schijnt volgens de TS van het 'voedingen'-draadje wel een A-merk te zijn.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Of hij stil is durf ik niet te zeggen. Misschien eens vragen in bovenstaand draadje?
Kijk eens naar de Seasonic S12-430. Stil, degelijk en voldoende voor je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
bosaap22 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:52:
[...]

Kijk eens naar de Seasonic S12-430. Stil, degelijk en voldoende voor je systeem.
Zeker weten? Ook als ik er nog 2-3 schijven, 2 DVD-drives, geluidskaart, tvkaart, ethernetkaart, en misschien een lcd-scherm aanhang? Ik wilde dat risico niet nemen voor 30€..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
Bovenstaande quote rijmt niet met onderstaande quote en daarom zal dit topic op slot gaan.
Mijn vraag dus: Is dit systeem wel in orde? Of wat zou je veranderen?
Ga eens op verkenning uit. Gebruik zoekmachines (zowel hier op GoT als Google of op andere fora) en bekijk je problemen tegenkomt met bepaalde hardware die jij ook uit hebt gekozen. Op die manier kun je bepalen of iets bij elkaar past. Uiteraard is het ook verstandig om te kijken op de site van de fabrikant, daar staat immers ook wel eens wat aangegeven. (CPU / RAM Support bv.).

Wat prestatieanalyses betreft: Benchmarks bijten niet. Bekijk eens de Tom's Hardware CPU en VGA charts voor een makkelijk overzicht. Sites zoals Anandtech en X-Bit labs hebben vaak ook goede reviews over producten :). Doe daar je voordeel mee.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.