Toon posts:

Extra RAM kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, ik heb gekeken bij PMG FAQ, maar ik kom er niet zelf uit. Ik heb nu 2x 256 mb in mijn mobo zitten, everest zegt er dit over:

SPD Geheugenmodules:
DIMM2: Samsung M3 68L3223FTN-CCC 256 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz)
DIMM4: Samsung M3 68L3223FTN-CCC 256 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz

--------[ Chipset ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Noord Brug: Intel Springdale i865PE ]

Noord Brug Eigenschappen:
Noord Brug Intel Springdale i865PE
Revisie / Stepping 02 / A2
Verpakkingstype 932 Pin FC-BGA
Verpakkingsformaat 3.75 cm x 3.75 cm
Core Spanning 1.5 V
In-Order Queue Depth 12

Geheugencontroller:
Type Dual Channel (128 bit)
Aktieve modus Dual Channel (128 bit)
PAT Gedeactiveerd

Geheugeninstellingen:
CAS Latency (CL) 3T
RAS To CAS Delay (tRCD) 3T
RAS Precharge (tRP) 3T
RAS Active Time (tRAS) 8T

Foutcorrectie:
ECC Niet ondersteund
ChipKill ECC Niet ondersteund
RAID Niet ondersteund
ECC Scrubbing Niet ondersteund

Geheugenslots:
DRAM Slot #1 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

AGP apparaat:
AGP Versie 3.00
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat Medion Radeon 9800 XXL
AGP doorvoergrootte 128 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x, 8x
Actuele AGP Snelheid 8x
Fast-Write Ondersteund, Gedeactiveerd
Side Band Addressing Ondersteund, Geactiveerd

Chipsetfabrikant:
Firmanaam Intel Corporation
Productinformatie http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
Besturingssoftware download http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

[ Zuid Brug: Intel 82801EB ICH5 ]

Zuid Brug Eigenschappen:
Zuid Brug Intel 82801EB ICH5
Revisie / Stepping C2 / A2/A3
Verpakkingstype 460 Pin mBGA
Verpakkingsformaat 3.1 cm x 3.1 cm
Core Spanning 1.5 V

Nu is mijn vraag, past

- 1024 MB (1GB)/ 184 pins
- PC2100 / DDR 266 / CL2.5
- ECC + Registered
in mijn mobo? Sorry, ik weet erg weinig van hardware, bedankt voor de hulp alvast

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 09:17
ECC Niet ondersteund
wat denk je zelf?

BOE

Verwijderd

als je voor 1 gigabyte wil gaan 2*512 megabyte SD-DDR400 (of pc3200) non-ecc geheugen.
Cas maakt niet zoveel uit, neem 2.5 of 3.0 naargelang het van prijs scheelt (verschil tussen 3.0 en 2.5 mag maximaal paar eurotjes zijn vind ik).

Als je moederbord 4 sloten heeft kan je gewoon 2*512 cas 3 (met rest van de eigenschappen) kopen en erbij zetten. Bij cas 2.5 gaat dat evengoed, maar dan draait het toch maar op cas3 (slechtse settings worden overgenomen) dus dan maakt het niet zoveel uit.

edit; het geheugen dat je aangeeft past dus niet.
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston, ValueRAM)
dit geheugen zou dus mooi samenwerken met je oude latjes ram, dan heb je direct 1.5 gigabyte zitten.

edit; @sebastius;
je werkt wel met dualchannel, dus als je 1*1024 bijsteekt ga je (bij normaal huis-tuin-en-keuken-gebruik) trager werken.
Bij 2 sloten zou ik gewoon voor 2*512 gaan, daar kan je nog alles mee doen (ja zelfs vista draait daar nog mooi op, met alles enabled heb je "maar" 490mb ram nodig).
Bij 3 sloten zou ik zoeken achter het 4de, een intel dualchannel mobo is naar mijn weten nooit uitgevoerd met 3sloten (of je moet een wazige producent hebben), maar ook dan zou ik het op 2*512 en géén 256mb reepje houden (ivm dualchannel dat bijna altijd sneller gaat werken dan singlechannel met iets meer geheugen, tenzij je extreem ramvretende dingen uitspookt)
Bij 4 sloten, zie 1ste post)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 13:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

- 1024 MB (1GB)/ 184 pins
- PC2100 / DDR 266 / CL2.5
- ECC + Registered
Deze drie vragen staan gewoon letterlijk in de door jou aangehaalde FAQ beantwoord. Wat snap je precies niet?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 19:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mocht je bord maar 2 slots hebben dan raad ik altijd aan een 1gb module te kopen, zo win je 768mb ipv slechts 512mb, meer waar voor hetzelfde geld dus. Als je drie slots hebt kun je er voor kiezen een enkele 512mb te kopen en erbij te prikken, is wat goedkoper. Een 1gb module erbij prikken is natuurlijk wel de meeste winst. En als je 4 sloten hebt, koop dan gewoon nog steeds 1 losse module. 2x 512 is leuk maar je zit weer 'vol', en dat is nooit handig.

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 20:05
zou moeten kunnen werken? is alleen ecc niet enabled dacht ik?
maar mss hier eens kijken staat alles uitgelegt over ram

*edit* ligt dus echt aan mobo

ECC en non-ECC DIMM’s kunnen samenwerken op één moederbord, met als gevolg dat de ECC functie niet gebruikt kan worden. Overigens moet een moederbord/geheugencontroller wel de mogelijkheid hebben om met ECC om te gaan; niet alle moederborden kunnen de ECC functie van ECC DIMM’s activeren.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Modules met ECC kosten extra, en je hebt er dan ook nog eens niets aan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
RamsesII schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:26:
[...]

zou moeten kunnen werken? is alleen ecc niet enabled dacht ik?
maar mss hier eens kijken staat alles uitgelegt over ram

*edit* ligt dus echt aan mobo

ECC en non-ECC DIMM’s kunnen samenwerken op één moederbord, met als gevolg dat de ECC functie niet gebruikt kan worden. Overigens moet een moederbord/geheugencontroller wel de mogelijkheid hebben om met ECC om te gaan; niet alle moederborden kunnen de ECC functie van ECC DIMM’s activeren.
ECC is in dit geval geen eens de spelbreker, dat is namelijk 'registered'. Registered DIMM's werken niet samen met i865 chipsets.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1