Toon posts:

[Final Cut] Subclips maken

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande is afgesplitst uit Onmisbare tools / software - Deel 2
Hoi Ik had een vraag over final cut en vind het niet de moeite waard om daar over een nieuwe topic te starten, ik doe wel eens videobewerken op de pc met adobe premiere pro en dan kan je van een film van een uur sub clips maken en ik ben nu al een paar dagen aan het moeilijk doen met final cut. weet iemand soms hoe je subclips kunt maken. bij premiere gebruik je de markers om een begin en eind aan te geven en zo maak je een subclip en bij final cut werkt dat niet, en split clip werkt niet bij mij :S

[ Voor 9% gewijzigd door dawuss op 22-11-2006 09:12 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Luiwammes! ;)
Wat bedoel je met subclip? Je kan meerdere sequences maken en die weer samenvoegen in een groter geheel. En je kan bij het exporteren aangeven of je de hele sequence wilt exporteren, of van de begin marker tot de eind marker. Dus, lijkt me dat het wel mogelijk is wat jij wilt... :?

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
DiGiSTORM_ schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:14:
Luiwammes! ;)
Wat bedoel je met subclip? Je kan meerdere sequences maken en die weer samenvoegen in een groter geheel. En je kan bij het exporteren aangeven of je de hele sequence wilt exporteren, of van de begin marker tot de eind marker. Dus, lijkt me dat het wel mogelijk is wat jij wilt... :?
nou stel ik heb een uur film dan wil ik dat kunnen verdelen in sub clips, en zoals ik het nu zie kan je alleen het einde en begin aan geven van een clip maar geen sub clips maken

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Je maakt maar 1 opname? Je kan je opname natuurlijk in stukken capturen (sowieso handig) en je kan ook een clip met het scheermes in stukken hakken. Ik snap eerlijk gezegd niet waar je naar opzoek bent ;) :o

Hier stond achterhaalde informatie…

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
hmm ik snap denk ik wel wat ie bedoelt en heb dezelfde vraag.
ik heb en groot bestand met materiaal en wil gewoon ff aparte scenes afsplitsen en een naam geven zodat ik het straks makkelijk in elkaar kan zetten.
Maar hoe kun je als je een in en out-marker heb geplaats dit opslaan als een apart fragment in je browser?
Als je het gewoon sleept en de naam wijzigt dan veranderd ook de naam van het originele bestand..

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Kun je in je viewer niet gewoon het materiaal markeren en het dan weer terugslepen naar je browserscherm. En die kopie een andere naam geven (bijv. Jan doet jas uit), als je dit vaker doet dan heb je voor die items, die in principe hetzelfde bronmateriaal bevatten, wel de aparte markeringen die je dan direct in je montage kan slepen.

[ Voor 5% gewijzigd door StefSOFT op 27-03-2008 11:56 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• javami
ja dat leek mij dus ook. Maar als ik een markering maak en die in de browser sleep dan wijzig ik de naam maar dan wijzigt ie de bronnaam ook. En maak ik dan nog een markering en sleep ik die naar de browser dan geldt weer dat als ik de naam wijzig hij de naam van de andere ook wijzigt. ik kan dus geen onderscheid maken in naamgeving.

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Mmm vreemd idd, dacht dat je dat per item weer kon wijzigen, zal nog eens kijken hoe dat zit. Een andere oplossing is dus om het in sequences te plaatsen, bijvoorbeeld sequence: Jan doet jas uit. En al die sequences later weer in een übersequence plaatsen, maar dan lijkt me het bewerken van videomateriaal wel wat omslachtiger worden, omdat je dat dan per sequence moet doen waarschijnlijk.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• javami
ja ik denk dat het een instelling is ofzo die verkeerd staat. Bedankt iig, ik zoek nog even verder.

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Final Cut Express 3.5:

- In en Out zetten in je viewer.

- Range Selection Tool kiezen
Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08134/range970.jpg

- En terug je Browser/Bin slepen

- Naam veranderen in de Browser/Bin
Pagina: 1