Toon posts:

Verbeteren signaal TV(-out).

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik de laatste tijd geniet van Digitale Televisie, is m'n beeldkwaliteit erop vooruitgegaan. Lekker haarscherp TV kijken :)

Leuk.. maar wat is je vraag :? De enige achterblijver is namelijk m'n (s-video) beeld op m'n TV van m'n PC. Ik kijk regelmatig een film vanaf mijn PC op m'n tv.

Ik heb verschillende Videokaarten met TV-out gehad, waaronder Geforce 3 Ti500, Fx5700, 9600XT en nu nog steeds een X800XT. Eigenlijk is naar mate de jaren niet veel verbeterd zoals iemand al suggereerde over de Videokaart die ik gebruikte. De kabel is een 5mtr,Vergulde S-video kabel, die later verlengd is (met behulp van een extra stuk UTP :P ) om zo wel de afstand te behalen. Het is er niet echt slechter op geworden, want ik had de kabel best goed geisoleerd / gesoldeerd.

Het probleem zit 'm eigenlijk in het beeld, dat teveel lijntjes geeft. Het geeft bijna een onrust met het kijken op je ogen. Nu heb ik met verschillende software (TV-Tool, ati control panel software zelf) al geprobeerd om er toch wat beter beeld uit te krijgen, maar het mag niet blijken.

Ik dacht dus laatst, Is er geen Vga naar RGB over scart te verkijgen aangezien m'n TV wel Scart + RGB input heeft?

Ja. dat is er idd. Voor 59 euro heb ik namelijk zo'n kastje. Voor stukken minder geld, wat geduld en goede soldering-skills, kan ik het volgende zelf bouwen. Of het het juiste is wat ik zoek ga ik wel vanuit ja :P

Ik ben voorlopig ook nog niet van plan m'n TV de deur uit te zetten voor iets anders, dus een kleine investering voor beter beeld wil ik best proberen :) Zijn er ook mensen die Vga naar RGB op hun tv genieten? En zo ja, hoe is dat beeld? Beter als S-video ?

M'n TV betreft een redelijk nieuwe Sony, met S-video, 3x Scart + RGB, en composiet. De kaart die ik gebruik is een X800XT met enkel VGA & DVI / S-video.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik krijg wel eens verwijten van moderators over mijn postings, maar dit is er ook één waard! :P :P

Hier is nl. al zoveel over geschreven, ook/juist hier op GoT!
Ja de kwalitiet is echt veel beter dan met s-video
En lees dit topic maar eens e/o zoek

Verwijderd

Topicstarter
Dank :)

Gezien de weinig effort kan je best iets leuks bouwen uit deze guide :)

Moge mijn topic diep in het stof verdwijnen onder de pannen van GoT :P