G25 topic, posten over levertijden

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik klaag niet snel maar ik snap niet waarom er in het G25 topic geen posts geplaatst mogen worden over levertijden bij de diverse shops. Volgens mij is dat vrij onschuldig (je benadeeld niemand), het is ontopic (gaat over de G25) en niemand heeft er last van (het is een specifiek topic over dat product).
Crash schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:30:
[mbr]En weer een shitload aan posts weg die niet in dit topic thuishoren. Voor bestelervaringen hebben we de Shopsurvey op de Frontpage, niet dit topic ;)[/]
En heb je ook een reden dat we niet over de levertijd van de G25 mogen posten? Waarom zouden posts over de levertijd niet "thuishoren" in dit topic? Het gaat tenslotte over de G25.

De Logitech G25 heeft al drie maanden leveringsproblemen. Er zitten dan ook tientallen tweakers (inmiddels ongeduldig) te wachten op het stuur. Slechts een paar bezoekers, op één hand te tellen, hebben hem al wel mogen ontvangen.

Dat posts niet wenselijk zijn in een algemeen topic zoals het racesim hardware topic kan ik mezelf goed voorstellen, dan stoor je ook andere lezers van het topic met levertijden van één specifiek product. Echter we zitten in een topic dat alleen over de G25 gaat en als 90% van de kijkers hier nog zit te wachten, dan lijkt het mij geen enkel probleem om te posten over levertijden of bepaalde shops die hem al wel kunnen leveren.

Er komt straks vanzelf een omslagpunt zodra de winkels het stuur wel vlot kunnen leveren. Op dat moment komen hier vanzelf meer reacties over de ervaringen, vragen en mods van het stuur/toebehoren.

Ik ben het met je eens dat posten over levertijden an sich vrij nutteloos is (het stuur zal er niet eerder door komen) maar elkaar wat op de hoogte houden of een tip geven op plekken waar een grotere voorraad binnenkomt, dat is alleen maar nuttig voor de mensen die er graag snel één willen. Er komen soms een handvol stuurtjes naar Nederland en die worden verdeeld over meerdere shops. Tevens heb ik nog nergens reacties gelezen van mensen die zich eraan zouden storen.

De Shopsurvey is ook meer een plek om ervaringen te delen die specifiek over bepaalde winkels gaan (inhoudelijk website, afhandeling bestellingen, service, etc.). Niet over welke winkel als eerste een product kan leveren.

No offence verder maar ik kan er pissig over worden als er zonder een goede argumentatie posts worden verwijderd waar, zover ik weet, anderen geen last hebben. Tweakers is in mijn ogen nog steeds een community en over zulke dingen moet je zonder problemen kunnen posten. Of moet ik voor dit soort zaken maar een echt racesim-forum zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Al ben ik het met je TS eens, je moet wel duidelijk een verschil maken tussen posts. Nu volg ik het topic zelf niet, maar als er mensen zijn die alleen "heb 't nog steeds niet binnen :( " posten, dit erg vermoeiend is om steeds te lezen. Maar als het wat meer onderbouwd is dan mijn voorbeeld, ben ik het compleet met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
Ik kan de posts natuurlijk niet terughalen. Maar de vraag is ontzettend groot. In sommige delen van de wereld zijn ze nu redelijk leverbaar, maar Europa is nog een probleem. Ook in Nederland komen er soms maar een aantal binnen. Deze worden verdeeld over de distributeurs (geloof ik) om vervolgens naar de webshops gestuurd te worden.

Zo waren er deze week ook een aantal stuurtjes Nederland binnengekomen. Bij één webshop hebben een flink aantal tweakers al twee maanden een pre-order staan. Daar kwamen er vandaag schijnbaar (daar was wat verwarring over) 15 binnen, terwijl ze een pre-order lijst hebben van >50 man. Iemand anders kwam erachter dat een andere shop er vrijdag weer een aantal binnenkreeg, echter wel tegen een hogere prijs. Goed, dat soort posts dus.

Toegeven, sommige zijn wat nutteloos en al helemaal als je het stuur al hebt, maar dat is bij weinig mensen het geval. Dat is ook te zien aan het topic zelf. De mensen die de G25 hebben en erover posten zijn op één hand te tellen.
Sommige posts zijn weinig onderbouwd (kan ook niet echt) maar het haalt wel een deel van de onduidelijkheid die er nu is weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 21-11-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Op een gegeven moment ben je wel uitgepraat over de hardware en zeker als bijna niemand het stuurtje heeft kan je niet echt praten over de hardware dan wel de functies binnen games etcetc.

Logischerwijs wordt er dan wel gepraat over waarom de G25 niet leverbaar is, wanneer deze wel leverbaar wordt en diverse prijzen.
Als je dit soort G25 specifieke zaken al gaat verwijderen, dan kan je net zo goed het hele topic wel verwijderen en alleen met startposts werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk niet dat de moderators bezwaar maken tegen onderbouwde informatieve posts over beschikbaarheid bij bepaalde winkels, maar het merendeel van de berichten was eerder in de slowchattrend van "weer uitgesteld", "bij X ook uitgesteld", "ik heb de mijne daar ook besteld", "bij shop X staat hij ook niet op stock", "ik sta Xste in wachtrij en heb nog niets gekregen", "ik ga hem annuleren", "de mijne is verstuurd", "ik heb de mijne", "dan krijg ik de mijne ook wel",... Dat is allemaal vrij irrelevante informatie.

Het is natuurlijk jammer dat de informatieve posts bij deze opkuisronde hier medeslachtoffer van geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:48
Kreeg vandaag een mailtje van 4Launch. De mijne is onderweg. :) :D
Eindelijk krijg ik hem dan. Kan ik eindelijk weer eens racen, aangezien ik mijn momo force had verkocht. En op tijd voor RACE, ben wel benieuwd naar die game.
Ik hoop voor de rest dat er binnenkort weer een nieuwe lading komt, zodat in ieder geval iedereen die de G25 gepre-ordered heeft hem snel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Bijzonder boeiend om dat hier in Lieve Adjes te posten. Niet persoonlijk opvatten, maar net omdat mensen schijnbaar geen idee hebben van wat waar thuishoort krijg je situaties waar de mods een boel berichten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 08:38
Heel simpel: het gaat over dat apparaat zelf, niet over de levertijden. Dat heb ik eerder al aangegeven in het topic en posts als maniac2003 in "G25 topic, posten over levertijden" zijn hier een mooi voorbeeld van. Zonder te lezen gewoon dumpen dat je hem besteld hebt heeft dus geen enkele discussiewaarde :z Discussieren over leveringsproblemen van Logitech: fine by me, mits relevant. Maar van elke shop opsommen of ze wel of niet kunnen leveren niet. SatCP in "G25 topic, posten over levertijden" geeft dit ook goed aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscript
  • Laatst online: 21-09 10:42
Jaa, mijn lange wachten is nu ook eindelijk over, 4launch heeft hem verzonden >:), 3 maanden na bestelling :P
Ik ben benieuwd hoeveel ze er ontvangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
Crash schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:18:
Heel simpel: het gaat over dat apparaat zelf, niet over de levertijden.
Over het apparaat zelf valt nog vrij weinig te vertellen. Dat slaat vanzelf om zodra meer mensen em hebben. Maar jammer dat je niet op m'n post ingaat en alleen zo'n dooddoener plaatst. Ik zoek wel een forum waar posts over levertijden van een stuk hardware dat moeilijk te leveren is niet zo'n probleem is (blijkbaar is er behoefte aan na maanden ongeduldig op te wachten).

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 21-11-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tom schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:41:
[...]

Over het apparaat zelf valt nog vrij weinig te vertellen. Dat slaat vanzelf om zodra meer mensen em hebben.
Gewoon afwachten dus?
Verder vind ik _persoonlijk_ dat iedereen in staat is om te kijken welke shop het product op voorraad heeft, toch niet zo moeilijk om even het lijstje met shops te bekijken in de Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:43:
[...]

Gewoon afwachten dus?
Verder vind ik _persoonlijk_ dat iedereen in staat is om te kijken welke shop het product op voorraad heeft, toch niet zo moeilijk om even het lijstje met shops te bekijken in de Pricewatch?
Ik wacht ook af. Maar ik vind het wel interessant om op die manier toch op de hoogte te blijven van de leveringen.
Er stond ook informatie in dit niet op de sites vermeld staan maar mensen hebben doorgekregen via de mail/telefonisch. Natuurlijk kan ik daar ook zelf achterkomen door een middagje in de telefoon te klimmen, maar tweakers.net is een community en dan is het jammer dat zulke posts zonder pardon in de prullenbak verdwijnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tom op 21-11-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tom schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:45:
[...]

Ik wacht ook af. Maar ik vind het wel interessant om op die manier toch op de hoogte te blijven van de leveringen.
Er stond ook informatie in dit niet op de sites vermeld staan maar mensen hebben doorgekregen via de mail/telefonisch. Natuurlijk kan ik daar ook zelf achterkomen door een middagje in de telefoon te klimmen, maar tweakers.net is een community en dan is het jammer dat zulke posts zonder pardon in de prullenbak verdwijnen.
Voor zover ik kan zien staat dat soort reacties er ook nog?
Oa:
Onno82 in "[PC][Racesim] Logitech G25"
Angeloonie in "[PC][Racesim] Logitech G25"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Neehoor er zijn er een aantal verdwenen!
20-11 zou een leveringsdatum zijn, net zoals 23-11. Wel redelijk ontopic dus als er hierover wordt gediscussieerd. Maar zoals wel vaker hier wordt er soms te streng gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Tom: Het is toch enigszins begrijpbaar dat men in het G25 topic de discussie rond het stuurwiel zelf wil concentreren en niet zozeer de winkels. Misschien is het daarom een goed idee om een levertijdentopic te starten zoals het bijzonder populaire Levertijd Apple producten in Apple Talk. Daar kan dan naar hartelust over de levertijden van de G25 gesproken worden zonder de G25 discussiethread te vervuilen.

Het is misschien interessant om er een algemeen racesim hardware levertijdentopic van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 21:06
Is er kans dat ie vanaf 1 jan 2007 weer leverbaar is?
Weet iemand hier iets van?

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zul je toch echt in het topic zelf moeten vragen. Of juist niet, omdat de modjes er niet blij mee zijn :P
Ze zijn trouwens op bepaalde plaatsen wel op voorraad, lees het topic maar ns.

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 10-12-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

NiTrO-EXILE- schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:11:
Ben je nou zo rete blind? Of kan het je weinig interesseren waar je je vraag neer plemt? Dit is een discussie in Lieve Adjes, kom op zeg. Gebruikers zoals maniac2003, C0nscript en jij zijn nou precies de oorzaak van de irritatie's in die topics. Gewoon niks lezen, gewoon vragen. En het kan je geen ene moer schelen of het nu wel of niet gewenst is. Puur forumverpesten. Totaal geen binding met het forum.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

maniac2003, C0nscript, NiTrO-EXILE-: Dit topic is natuurlijk niet de plaats om levertijden zelf te bespreken. Lieve Adjes is een plaats waar het beleid wordt besproken, en is dus zeker geen tweede Spielerij - Games & Discussies ;) .

Han: Alhoewel het inderdaad zo is dat dat soort reacties ongewenst zijn lijden juist reacties als de jouwe nog verder af van de oorspronkelijke discussie en veroorzaken bovendien een flamerige sfeer. Mocht je het daar niet mee eens zijn, of met de manier waarop wij hier mee omgaan dan nodig ik je van harte uit om me daar op aan te spreken of een topic te openen :) .

Ik hoop iniedergeval dat we het weer over de inhoud kunnen hebben in dit topic..

Het lijkt me redelijk afhangen van de aard van de reacties over levertijden of ze ongewenst zijn of niet. Als het gaat over levertijden in het algemeen kan ik me wel voorstellen dat er dan juist over gepraat kan worden aangezien het flink aan het apperaat zelf gerelateerd is. Dat daarbij af en toe een voorbeeld langskomt is denk ik ook niet echt een probleem. Reacties in de 'ik ook' aard lijken me echter bijzonder ongewenst, omdat niemand daar echt iets mee opschiet en het topic alleen maar vervuild wordt.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

maniac2003 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:15:
Kreeg vandaag een mailtje van 4Launch. De mijne is onderweg. :) :D
Eindelijk krijg ik hem dan. Kan ik eindelijk weer eens racen, aangezien ik mijn momo force had verkocht. En op tijd voor RACE, ben wel benieuwd naar die game.
Ik hoop voor de rest dat er binnenkort weer een nieuwe lading komt, zodat in ieder geval iedereen die de G25 gepre-ordered heeft hem snel heeft.
C0nscript schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:38:
Jaa, mijn lange wachten is nu ook eindelijk over, 4launch heeft hem verzonden >:), 3 maanden na bestelling :P
Ik ben benieuwd hoeveel ze er ontvangen hebben.
NiTrO-EXILE- schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:11:
Hieruit blijkt maar weer hoe iets kan leven, zodanig dat mensen vergeten dat LA hier helemaal niet voor is bedoeld :)
Han schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:41:
[...]
Puur forumverpesten. Totaal geen binding met het forum.
Ik betwijfel dat dergelijke posts bewust tegen welke policy dan ook in worden gemaakt, het zal eerder teveel enthousiastme zijn wat niet op een andere plek gepost kan worden dan in dat specifieke topic. Het nadeel van modden op zulke replies kan zijn dat het een strak geregistreerd topic wordt. De vraag lijkt mij dan ook: waar ligt de grens en hoe willen de SGD-moderators daarmee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

JHS schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:33:
Han: Alhoewel het inderdaad zo is dat dat soort reacties ongewenst zijn lijden juist reacties als de jouwe nog verder af van de oorspronkelijke discussie en veroorzaken bovendien een flamerige sfeer. Mocht je het daar niet mee eens zijn, of met de manier waarop wij hier mee omgaan dan nodig ik je van harte uit om me daar op aan te spreken of een topic te openen :) .
Mijn reactie was inderdaad hard van aard. Dit vanwege de hoge irritatiefactor rond deze reply's en misschien stiekum vanwege uitblijvende reactie's van de LA doktoren op deze reactie's in LA. Maar goed, het had inderdaad anders gekunt en het is niet aan mij om van leer te trekken hierover. :)
SmartDoDo schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:38:
Ik betwijfel dat dergelijke posts bewust tegen welke policy dan ook in worden gemaakt, het zal eerder teveel enthousiastme zijn wat niet op een andere plek gepost kan worden dan in dat specifieke topic.
Misschien ga ik wel onterecht er van uit dat users eerst moeten kijken wat en waar ze posten, me bad. In de zelfde trend dat HK reply's niet zijn gewenst in SG, ook al zou de topictitel of topicstart hier wel onbewust aanleiding toe geven. Dan wordt er wel op gemod, terecht imho. Als sommige users niet verder kijken dan hun neus lang is dan mag daar in het topic door de crew in mijn ogen best op gereageerd worden, sterker nog, volgens mij is dat de enige manier om een goed signaal af te geven.
Het nadeel van modden op zulke replies kan zijn dat het een strak geregistreerd topic wordt. De vraag lijkt mij dan ook: waar ligt de grens en hoe willen de SGD-moderators daarmee omgaan.
Strak modden in SGD is iets wat bijna onmogelijk is, gezien het publiek wat er komt en de onderwerpen die er worden besproken. Maar goed, dat is een discussie die ik in het verleden als HGA al genoeg gevoerd hebt. Maar mijn reactie betrof enkel de reactie's die hier in het LA topic werden gepost. En daar mag in mijn ogen wel strak op gemod worden. Dat zelfde geldt voor mijn reactie, wanneer deze door de crew als niet gewenst wordt ervaart.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1