Processor 100% ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• reinzor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-05 19:21
Bij sommige handelingen die ik uitvoer is mijn CPU continue 100%, is dit normaal?
Als ik bijvoorbeeld Call Of Duty 2 speel staat mn CPU gebruik continue op 100%. Tevens als ik FTD update.
Iemand enig idee hoe dit kan? En hoe ik het op kan lossen?

AMD Athlon 4000+
XFX geforce7800GT
1 gig ddr-sdram

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 13:25
Uhm, dat is de bedoeling?

Je CPU moet presteren als erom gevraagd wordt, spellen als CoD vragen nu eenmaal veel van de processor kracht ... :? 8)7

Das toch logisch :P? :o

[ Voor 8% gewijzigd door EyeWitness op 21-11-2006 14:10 ]

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-04 21:55
Dat lijkt me inderdaad normaal.
Waarom zou je het op willen lossen? Als je processor alles netjes uitvoert hoef je toch niets te doen?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Dit gedrag is by-design.

Je processor volgt je opdracht (run CoD) en heeft er maximale rekenkracht voor nodig.
Als je de Calculator oid draait zal je zien dat hiervan de belasting aanzienlijk lager ligt. Zelfs bij complexe berekeningen.

[ Voor 52% gewijzigd door JJ Le Funk op 21-11-2006 14:16 ]

d:)b :henk d:)b

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Heb je er last van dat hij op volle toeren draait als je iets aan het laden/spelen bent ? Sommige programma's/games vragen nou eenmaal veel van een cpu. Valt niets aan op te lossen.

Blij Met Wilco

Verwijderd

neem een core 2 duo ;) komt niet verder als 65%

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:13:
[...]

neem een core 2 duo ;) komt niet verder als 65%
Wat dus betekent dat 1 core alsnog op 100% loopt.
Met mijn Athlon MP trek ik ook maar 60% als ik erop aan het gamen ben :z

• reinzor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-05 19:21
Hmm, raar want onder heb ik een 2200+ en die vraagt bij het spelen van COD tussen de 75 en 100% terwij de processor lichter is. Maar het zal wel normaal zijn :)
bedankt voor de snelle reacties :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

reinzor schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:15:
Hmm, raar want onder heb ik een 2200+ en die vraagt bij het spelen van COD tussen de 75 en 100% terwij de processor lichter is. Maar het zal wel normaal zijn :)
bedankt voor de snelle reacties :)
PMG FAQ - Mijn PC is traag, de CPU verbruik is 100%, hoe komt dat? In dit geval door bepaalde processen dus.
Dat het op die 2200+ minder CPU-verbruik trekt zal eerder liggen aan andere software (lees: interrupts?) die door taakmanager niet meegeteld worden, verkeerde instellingen, of latencyproblemen ergens in je machine. Ook zou het kunnen liggen aan het feit dat vsync aanstaat, en je grafische instellingen zo laag dat de CPU meer frames kan renderen dan je beeld kan weergeven (vsync toestaat). 95% van de games tegenwoordig (de 3D-games in elk geval) gebruiken zoveel CPU als er beschikbaar is, mits vsync uitstaat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja :P Dit slaat echt nergens op. Als je niet wil dat COD zoveel kracht van je CPU vraagt, dan moet je geen COD spelen :Y) Maargoed, zie dus eerdergenoemd linkje naar de FAQ, mochten er andere factoren een rol kunnen spelen naast COD, zoals een uitgeschakeld DMA of bepaalde ranzige stukken software (Norton Antivirus? Slechte drivers?) etcetera.

Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens gebrek aan inzicht, inzet en research.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.