Snelle FTP server?

Pagina: 1
Acties:

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 02:20
Ik ben deze week overgegaan van ADSL naar een glasvezel internetverbinding.. Ik draaide altijd een FTP-servertje, en gebruikte daarvoor GuildFTP.. Ik zou op mijn nieuwe verbinding ruim boven de 1MB/s upload moeten kunnen halen, maar op de FTP-server komen mensen niet verder dan zo'n 600-700KB/s.. Nu heb ik gehoord dat dat een beperking is van veel FTP-server programma's.. Klopt dat? En zoja, welke FTP-server software kan ik het beste gebruiken zodat mensen wel de volle snelheid halen op mijn server?

Liefst free- of shareware natuurlijk.. ;)

Alvast bedankt..

[ Voor 5% gewijzigd door Inflatable op 21-11-2006 13:36 ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Misschien dat filezilla iets is.

Maar het zou makkelijk zijn als je wat meer specificaties zou geven over de machine waar het opdraait...

• Inflatable
De server is snel genoeg denk ik.. Het is een P4 3Ghz met 1GB RAM (overkill voor FTP, maar er draaien ook gameservers op) op Windows XP pro SP2.. Ik denk trouwens dat ik het al opgelost heb, ik heb de buffersize verhoogt tot 65535 bytes in GuildFTP, en nu haalde iemand al bijna 1MB/s (max downloadsnelheid voor die persoon)..

[ Voor 6% gewijzigd door Inflatable op 21-11-2006 14:14 ]

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 08:48
Dit is geen beperking van je FTP programma, maar eerder van je lijnverbinding.
Simpele manier om te controleren of het niet aan je FTP-programma ligt is gewoon op je lokale netwerk verbinden.

Daarnaast wil het vaak nog wel schelen als een leecher met meer connecties tegelijk gaat downloaden. Dit kan natuurlijk in de FTP-client ingesteld worden.

[ Voor 37% gewijzigd door WaSteiL op 21-11-2006 15:13 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

WaSteiL schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:11:
Daarnaast wil het vaak nog wel schelen als een leecher met meer connecties tegelijk gaat downloaden. Dit kan natuurlijk in de FTP-client ingesteld worden.
Dan moet de server dat natuurlijk wel toestaan.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

600-700kb/s ~ 5mbit. oftewel waarschijnlijk de beperking van de lijn aan de andere kant

• Inflatable
Ik heb iemand met een 20Mbit lijn laten downloaden bij mij en die haalde zo'n 1,1MB/s, dus dat is waarschijnlijk de max upload van mijn lijn.. Officieel moet het 10/10Mbit zijn, maar ik haal dus zo'n 1,83MB/s download (bijna 15Mbit) en 1,1MB/s upload (bijna 9Mbit).. Volledig symetrisch is het dus niet, maar mij hoor je verder niet klagen.. :)

De FTP server buffersize vergroten naar 65535 bytes was de oplossing..

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 19:04

Urk

Cewl! En waar heb je die glasvezelverbinding? Studentenhuis en industriegebied ofzo? Of toch een andere locatie? 8)

• Inflatable
Gewoon bij mij thuis in Hilversum, zie: XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
Pagina: 1