Ik kom er niet meer uit..

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:15
Ok, het verhaal is: ik heb hulp nodig.

Nu al weer 1 week geleden is mijn moederbord heen gegaan.

Met een wanhopige poging een "redelijk" goed s478 mb ergens vandaan te toveren heb ik mijn
hersenen gekneusd. Het spul wordt nergens meer verkocht.

Al goed, mijn geheugenbankjes, graka en proc verkocht.
Nu wil ik voor het geld wat ik daarvoor gekregen heb een nieuwe pc in elkaar zitten.

Dat wordt dus s775.
Mijn oog is gevallen op een Intel westchester mobo.
Met Kingston valueram (dual channel) 1024 mb geheugen.

Ik heb hier nog een celeron s775 liggen.
Ben van plan om die tijdelijk te gebruiken omdat ik gelezen heb dat
in januari de Pentiums een grote prijsval gaan maken.

Ik heb een Aopen big tower kast. Daar zit een 350w voeding in. (EDIT)
Ik heb, 1x dvd brander, 1x cd brander, 3 x maxtor 80 gb sata, 2x maxtor 120 gb ata, 1x maxtor 250 gb sata2. Raid controllerkaartjes, geluidskaart.

Welke huidige grafische kaart kan ik nu kopen zonder een upgrade uit te voeren op mijn voeding?
Maximale wat ik uit wil (lees: kan) geven is 200 euro aan een grafische kaart.

En, met directx 10 voor de boeg, is het nu verstandig om een grafische kaart te kopen?

Mijn doelstellingen;

Ik wil, nu nog niet maar dalijk als iedereen het draait toch waarschijnlijk wel, Vista "in volle glorie" kunnen draaien.
Ik wil, eigenlijk niet want het is zo verslavend maar toch ook zo ontspannend, met een big smile kunnen gamen.
En natuurlijk wil ik trots kunnen zijn op mijn rack.

Zat zelf te denken aan een X1600 XT of een X1950 PRO..
Ben niet dedicated ATI fanboy, dus als je denkt mij Nvidia aan te kunnen smeren lees ik het graag.
Ik snap alleen helemaal niets meer van die hele ramdac, geheugen en gpu snelheuden.
En de nummering snap ik echt al helemaal niet meer.

- knip -

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Ik zou sowieso voor de X1950 Pro gaan. Stukken beter dan de X1600 Pro. Denk er wel aan dat die kaart vrij lang is.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

nah aan de ene kant geef je aan in volle glorie te willen gamen, met alles erop en eraan in vista, aan de andere kant wil je nie tmeer dan 200 uitgeven. Dat zijn 2 tegenstrijdigheden :P. Het is sowieso verstandig om te wachten na jaarwisseling: kerst/sinterklaas/nieuw jaar geweest en prijzen kunnen indd zakken.

Daarnaast betwijfel ik of die 400 watt voeding van jouw genoeg zal zijn, wna tik neem aan dat het dan een aopen voeding is; staan niet bekend om hun kwaliteit of complete belastbaarheid @ hun max. Je zou indd niet hoger moeten gaan dan een x1800 met die voeding en alle randapparatuur denk ik.

Je moet dus kiezen: of in 1 keer goed, of 2 halve oplossingen (voeding die net aan is en vidkaart voldoet niet aan je verwachtingen).

T60P Widescreen

• Raymond P
Ik heb ook nog een component Pro liggen en ook nog een huntkey 400w :)

Ik wil het idd wel in een keer goed doen.
Ik hoef niet in volle glorie te gamen, maar gamen moet wel aangenaam zijn.
Wel wil ik Vista dalijk dus helemaal kunnen draaien...

Voor m´n videokaart heb ik 15 cm in de breedte en net iets meer dan 40 cm lengte.

oh, ik wil wel meer dan 200 uitgeven hoor :(

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 21-11-2006 09:29 ]

- knip -

Verwijderd

Op rage3D staat een mooie vergelijking tussen de X1650XT en de X1950 Pro. Ik zou voor de X1950 Pro gaan, die een uitstekende performance levert voor t geld. Beter dan de 7600GT's die voor een paar tientjes minder in de PW staan. De X1600XT zou ik niet nemen, neem dan de X1650XT. Deze staat ongeveer gelijk aan een 7600GT.

Succes!

• Raymond P
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:31:
Op rage3D staat een mooie vergelijking tussen de X1650XT en de X1950 Pro. Ik zou voor de X1950 Pro gaan, die een uitstekende performance levert voor t geld. Beter dan de 7600GT's die voor een paar tientjes minder in de PW staan. De X1600XT zou ik niet nemen, neem dan de X1650XT. Deze staat ongeveer gelijk aan een 7600GT.

Succes!
Dank je.

Dan wordt het een Ati X1950 Pro.

Maar maakt het dan niet uit dat dit een dx9 kaart is?

- knip -

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een DX9 kaart kan natuurlijk niet DX10 dingen aan. Of dat wat uitmaakt is iets wat je dan toch zelf moet beslissen, wil je per se DX10 features dan moet je een DX10 kaart kopen.

Je geeft wel aan dat je een vidkaart wilt upgraden zonder een nieuwe voeding te hoeven kopen, maar je zegt nergens wat voor voeding je hebt (behalve dat het een 400W is). dus over wat voor iets hebben we het hier.

• Raymond P
Aopen AO350-12APNF
Hier heb ik m´n oude rack op gedraait met x1600 pro 512mb (agp) en p4 3,2E (sl7b, 103 watt)
En de harde schijven etc.. Oh, en 1,5Gb Kingston Hyperx 3200 weet niet of dat dat stroom trekt.

Component PRO ATX-300TAF

Huntkey LW 6300H
is toch een 300w. ?

[ Voor 34% gewijzigd door Raymond P op 21-11-2006 11:09 ]

- knip -

Verwijderd

Raymond P schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:33:
[...]

Dank je.

Dan wordt het een Ati X1950 Pro.

Maar maakt het dan niet uit dat dit een dx9 kaart is?
De eerste betaalbare DX10 kaarten zul je pas over 4-5 maanden zien (volgens de laatste voorspellingen "spring 2007"). Zie ook de roadmap bij VR-Zone. Rond die datum zal trouwens ook Crysis zijn entree maken. :9~

Als je een DX10 kaart nu wil kopen dan is de enige optie de 8800 serie. Echter, voor de 1280x1024 resolutie is de 8800 redelijk overkill. En je hebt een nieuwe voeding nodig. Het systeem is ook niet echt gebalanceerd dan. En Vista kan je trouwens draaien met elke DX9 kaart die Shader Model 2.0 ondersteunt.

Ik denk ook dat je met een X1950 pro het wel kan uitzingen tot de 2e generatie DX10 kaarten. Dan heb je ook veel beter inzicht hoe de game performance/iq zich verhoudt tussen dx9 en dx10 kaarten.

2007 wordt sowieso een interessant jaar met quad cores, solid state schijven, blu ray/HD-DVD, dx10 games met de desbetreffende kaarten, ondersteuning van multicores in games... :9

• Raymond P
Dat wilde ik horen.

Dus Vista draait met shaders 2...
Directx10 presteert (nu iig) niet beter...
M´n voeding moet ik vervangen...
en aan een X1950 Pro heb ik een goede koop...

Dank je aca!

Die quad cores lijken me ook heel wat idd.
Zo´n Intel Core 2 Extreme X6800 2.93 GHz staat op mijn verlanglijstje :)
Ben benieuwd wanneer ik hem kan betalen :)

Maar dat hele Blue ray vs HDTV verhaal dat ziek ik niet zitten.
Ben meer de man van HD´s in brackets...
Die zijn immers portable en hebben een fouttollerantie.
Ben dan ook een tweaker met (minimaal) 1 pc in de woonkamer.

[ Voor 23% gewijzigd door Raymond P op 21-11-2006 14:26 . Reden: stukje erbij ]

- knip -

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Het uitzoeken van een videokaart is het beste te doen door wat reviews en roundups te lezen en aan de hand daarvan bepalen welke kaart het beste bij jouw eisen past. Reviews kan je bijvoorbeld makkelijk vinden met google ([google=X1950 pro + review"[/]). Ga dus eerst even zelf op zoek :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.