Ok, het verhaal is: ik heb hulp nodig.
Nu al weer 1 week geleden is mijn moederbord heen gegaan.
Met een wanhopige poging een "redelijk" goed s478 mb ergens vandaan te toveren heb ik mijn
hersenen gekneusd. Het spul wordt nergens meer verkocht.
Al goed, mijn geheugenbankjes, graka en proc verkocht.
Nu wil ik voor het geld wat ik daarvoor gekregen heb een nieuwe pc in elkaar zitten.
Dat wordt dus s775.
Mijn oog is gevallen op een Intel westchester mobo.
Met Kingston valueram (dual channel) 1024 mb geheugen.
Ik heb hier nog een celeron s775 liggen.
Ben van plan om die tijdelijk te gebruiken omdat ik gelezen heb dat
in januari de Pentiums een grote prijsval gaan maken.
Ik heb een Aopen big tower kast. Daar zit een 350w voeding in. (EDIT)
Ik heb, 1x dvd brander, 1x cd brander, 3 x maxtor 80 gb sata, 2x maxtor 120 gb ata, 1x maxtor 250 gb sata2. Raid controllerkaartjes, geluidskaart.
Welke huidige grafische kaart kan ik nu kopen zonder een upgrade uit te voeren op mijn voeding?
Maximale wat ik uit wil (lees: kan) geven is 200 euro aan een grafische kaart.
En, met directx 10 voor de boeg, is het nu verstandig om een grafische kaart te kopen?
Mijn doelstellingen;
Ik wil, nu nog niet maar dalijk als iedereen het draait toch waarschijnlijk wel, Vista "in volle glorie" kunnen draaien.
Ik wil, eigenlijk niet want het is zo verslavend maar toch ook zo ontspannend, met een big smile kunnen gamen.
En natuurlijk wil ik trots kunnen zijn op mijn rack.
Zat zelf te denken aan een X1600 XT of een X1950 PRO..
Ben niet dedicated ATI fanboy, dus als je denkt mij Nvidia aan te kunnen smeren lees ik het graag.
Ik snap alleen helemaal niets meer van die hele ramdac, geheugen en gpu snelheuden.
En de nummering snap ik echt al helemaal niet meer.
Nu al weer 1 week geleden is mijn moederbord heen gegaan.
Met een wanhopige poging een "redelijk" goed s478 mb ergens vandaan te toveren heb ik mijn
hersenen gekneusd. Het spul wordt nergens meer verkocht.
Al goed, mijn geheugenbankjes, graka en proc verkocht.
Nu wil ik voor het geld wat ik daarvoor gekregen heb een nieuwe pc in elkaar zitten.
Dat wordt dus s775.
Mijn oog is gevallen op een Intel westchester mobo.
Met Kingston valueram (dual channel) 1024 mb geheugen.
Ik heb hier nog een celeron s775 liggen.
Ben van plan om die tijdelijk te gebruiken omdat ik gelezen heb dat
in januari de Pentiums een grote prijsval gaan maken.
Ik heb een Aopen big tower kast. Daar zit een 350w voeding in. (EDIT)
Ik heb, 1x dvd brander, 1x cd brander, 3 x maxtor 80 gb sata, 2x maxtor 120 gb ata, 1x maxtor 250 gb sata2. Raid controllerkaartjes, geluidskaart.
Welke huidige grafische kaart kan ik nu kopen zonder een upgrade uit te voeren op mijn voeding?
Maximale wat ik uit wil (lees: kan) geven is 200 euro aan een grafische kaart.
En, met directx 10 voor de boeg, is het nu verstandig om een grafische kaart te kopen?
Mijn doelstellingen;
Ik wil, nu nog niet maar dalijk als iedereen het draait toch waarschijnlijk wel, Vista "in volle glorie" kunnen draaien.
Ik wil, eigenlijk niet want het is zo verslavend maar toch ook zo ontspannend, met een big smile kunnen gamen.
En natuurlijk wil ik trots kunnen zijn op mijn rack.
Zat zelf te denken aan een X1600 XT of een X1950 PRO..
Ben niet dedicated ATI fanboy, dus als je denkt mij Nvidia aan te kunnen smeren lees ik het graag.
Ik snap alleen helemaal niets meer van die hele ramdac, geheugen en gpu snelheuden.
En de nummering snap ik echt al helemaal niet meer.
- knip -