Toon posts:

booten vanaf floppie XP

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wilde graag mijn bios flashen, ik d8 dat is zo gepiept, ik meen in het verleden mijn bios gewoon in bios flash te starten
Ik heb een MSI K8N Neo2 Platinum, maar volgens de officiele site moet ik booten met boot disk en dan vanaf andere flop de nieuwe bios moeten laden, allemaal een heel gedoe,

Ik kom dus niet via een flop ofzo in een DOS scherm zonder dat XP opstart, ik dus via uitvoeren naar dos door CMD in te tikken, ik start dus de exe die in de bios bestanden stond en ik krijg het volgende te zien, ik snap er niets meer van
(als ik het goed begrijp is dit ook niet de goede manier :S)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=WDGOXMAO

hebben jullie toevallig tips ?! ik wordt er een btje moedeloos van

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 23:47 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:24

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Haal gewoon een dos-bootdisk van www.bootdisk.com, en in de How to die in die zip-file zit staat precies hoe het verder werkt ;)

Rail Away!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt niet in Windows onder DOS (zit overigens niet echt meer in XP) flashen. Dat moet je óf vanaf een bootable FD doen óf onder XP met een Windows-utility van de producent van je MB.

Nog een klein iets. Als je systeem geen problemen vertoont is een ander BIOS meestal niet echt noodzakelijk.

[ Voor 58% gewijzigd door Guardian Angel op 21-11-2006 00:00 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja. Bouw een opstartfloppy, zet daarin de flasher en de BIOS binary, start je PC opnieuw op met de floppy in de gleuf. Pas eventueel vooraf de bootvolgorde aan in je BIOS.

Nogal simplistisch dit, topic dicht dus. Zie verder ook PMG FAQ » Hoe moet ik de BIOS updaten?

Dit topic is gesloten.