Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

plexiglas kooi

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben bezig om een kooi te maken maar niet voor pc's het is een kooi voor konijnen maar omdat jullie zo technisch zijn en ik maar een beetje vraag ik jullie om hulp...

Ik wil dus een bodemplaat met daarom een opstaande rand maken met daartegenaan aan de buitenkant opstaand plexiglas, maar het moet uiteraard wel waterdicht zijn ik hoop dat mijn tekening duidelijk is van wat het ongeveer moet worden

ps. de zijkanten rondom kan ik er dus aftillen en zit bovenaan vast aan elkaar en bijna onderaan rust op de andere bevesteging van de bodem...
Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/3131/kooipp4.jpg

alvast bedankt en weet niet waar ik hem anders neer moet zetten dit is toch een beetje een bouw topic dussss

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 18:14 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:27

Totaalgeflipt

De enige echte

Leuk topic :X

Verwijderd

En wat wil je van ons weten, op het feit dat je konijnen dood zullen gaan in dit hok zonder enige doorluchting na?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:16:
En wat wil je van ons weten, op het feit dat je konijnen dood zullen gaan in dit hok zonder enige doorluchting na?
de bovenkant blijft natuurlijk open....

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:59
waarom moet ie dan waterdicht zijn? een zwembad voor je konijnen? of moet je een drinkbak ertussen flansen? geef ons wat meer uitleg, dan kunnen we er ook iets mee doen, de glazen bollen staan duur deze tijd vna het jaar ^^

Verwijderd

Als je het waterdicht op elkaar wilt laten sluiten kun je geloof ik de platen plexi aan elkaar zetten met chloroform (dacht ik, correct me people!!!) Kun je bij de apotheker krijgen geloof ik.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:24

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Vergeet niet dat konijnen ontzettend behendig zijn in het ontsnappen (uit zeer hoge bakken)

Life is not about specs, it is about joy!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
misschien een dikke PC fan bovenin :+

maar anders kan je een soort ruit-vorm uit het plexiglas halen, en daar bling-bling gaas instoppen :D
met een konijnenkooi kan je best leuke dingen doen :p

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:20:
Als je het waterdicht op elkaar wilt laten sluiten kun je geloof ik de platen plexi aan elkaar zetten met chloroform (dacht ik, correct me people!!!) Kun je bij de apotheker krijgen geloof ik.
hij moet waterdicht zijn omdat konijnen ook plassen en moet dus niet door de kieren op mn vloerbedekking komen...

en er komt btw gewoon een voerbakje in en drinkfles maar hebben jullie nog een tekening ofzo het moet wel een rechthoek zijn van 100cm bij 50cm en de bodem mag ook van ander materiaal want als die urine van konijnen op het plexiglas komen bijt dat er in

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 18:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
link0007 schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:25:
misschien een dikke PC fan bovenin :+

maar anders kan je een soort ruit-vorm uit het plexiglas halen, en daar bling-bling gaas instoppen :D
met een konijnenkooi kan je best leuke dingen doen :p
nou dat is em juist ze zitten aan het gaas van de kooi te bijten en ik wil dus geen gaas meer of tralies en ze maken ook veel puinhoop doordat ze door de kooi rennen kan ik 2 x per dag mn kamer zuigen... dus vandaar ook plexiglas gekozen

Verwijderd

Topicstarter
chloroform is verdovingsmiddel dus lijkt me stug?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:36:
[...]

chloroform is verdovingsmiddel dus lijkt me stug?
Paracetamol ook, net als bier trouwens.
Eerst wil ik je even aanraden EERST je TS te schrijven voordat je op submit drukt, zeker als er 10 minuten tussen zit
Je moet gewoon een stuk hout voor dat gaas maken, zodat het bodemstrooisel er niet zo overheen vliegt. Je zou ook iets anders kunnen overwegen, zoals stro ofzo. Als ik het zo lees heb je zaagsel op de bodem liggen.
Als je wilt doorgaan met die plexi kast zou ik toch een soort van deksel maken van gaas ofzo, dat ze er niet uit kunnen springen, want dat doen ze. Verder weet ik niet of plexiglas zo lief is voor je konijntjes, aangezien je zegt dat ze nogal rondrennen. Het zou zomaar kunnen dat ze dat plexiglas niet (goed) zien en er keihard tegenaan rennen. Denk daar ook aan.

Persoonlijk zou ik voor een oplossing als deze kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~huism011/zm3681978.jpeg
Zat ruimte voor je konijn, voor 2 weet ik niet (hangt van je konijnen af), maar ze zijn in verschillende maten verkrijgbaar. Die bak eronder houdt het strooisel mooi binnen dus.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 20-11-2006 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:41:
[...]

Paracetamol ook, net als bier trouwens.
Eerst wil ik je even aanraden EERST je TS te schrijven voordat je op submit drukt, zeker als er 10 minuten tussen zit
Je moet gewoon een stuk hout voor dat gaas maken, zodat het bodemstrooisel er niet zo overheen vliegt. Je zou ook iets anders kunnen overwegen, zoals stro ofzo. Als ik het zo lees heb je zaagsel op de bodem liggen.
Als je wilt doorgaan met die plexi kast zou ik toch een soort van deksel maken van gaas ofzo, dat ze er niet uit kunnen springen, want dat doen ze. Verder weet ik niet of plexiglas zo lief is voor je konijntjes, aangezien je zegt dat ze nogal rondrennen. Het zou zomaar kunnen dat ze dat plexiglas niet (goed) zien en er keihard tegenaan rennen. Denk daar ook aan.

Persoonlijk zou ik voor een oplossing als deze kiezen:
[afbeelding]
Zat ruimte voor je konijn, voor 2 weet ik niet (hangt van je konijnen af), maar ze zijn in verschillende maten verkrijgbaar. Die bak eronder houdt het strooisel mooi binnen dus.
ik heb nu al plexiglas om de kooi heen maar dit is erg lelijk daarom wil ik het helemaal van plexiglas en de konijnen zijn mak en de kooi staat dag en nacht met de bovenkant open en springen er nooit uit.. btw ik heb zo een soort kooi

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:46:
[...]
de konijnen zijn mak en de kooi staat dag en nacht met de bovenkant open en springen er nooit uit..
Ja, dat dachten wij ook :) Tot opeens de telefoon ging, dat er 'inbraak' was geconstateerd door het alarm. Bleek uitbraak te zijn 8)7
Heb je die kooi uit dat plaatje al bekeken (ook in andere kleuren verkrijgbaar natuurlijk :P), want ik heb geen idee hoe konijnvriendelijk een plexi kooi is, ik heb het idee dat dat ergens tussen 'nauwelijks' en 'niet' in ligt.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Om toch ff antwoord te geven: Je kunt plexi op verschillende manieren aan elkaar krijgen. Je kan het simpelweg aan elkaar schroeven d.m.v. profieltjes. Wat ook kan is zoals gezegd lijmen. Met speciale lijm of met chloroform. Moet je echter goed kunnen en is lastig over lange afstanden. Is wel het mooiste. Wat ook kan is aan elkaar smelten met bijvoorbeeld een verfbrander maar ook dit vereist oefening. Ik zou zelf voor profieltjes gaan :) Is het makkelijkste en kost niet veel moeite. Of het ook verstandig is laat ik maar aan de rest over ;)

Verwijderd

Plexiglas krast (te) snel, ik zou een 2ehands (lek) aquarium kopen voor jouw toepassing, die kan je op bijv. marktplaats zat vinden voor een prikkie.

Als je persé kunststof wil en/of zelf maken, dan kan je ff googlen op "diy acrylic aquarium". Wil je mooi kunststof hebben, dan kan je kijken voor polycarbonaat met een krasvaste en uv bestendige coating.... maar dat is prijzig.

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 09:17

DFS

Volgens mij klopt dat idd wel.

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:50:
[...]

Ja, dat dachten wij ook :) Tot opeens de telefoon ging, dat er 'inbraak' was geconstateerd door het alarm. Bleek uitbraak te zijn 8)7
Heb je die kooi uit dat plaatje al bekeken (ook in andere kleuren verkrijgbaar natuurlijk :P), want ik heb geen idee hoe konijnvriendelijk een plexi kooi is, ik heb het idee dat dat ergens tussen 'nauwelijks' en 'niet' in ligt.
ik heb zo een kooi in het wit maar alles vliegt er uit aan hooi en stro dan...
Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/2410/nijnmk8.jpg

• link0007
  • Niet online
misschien een idee?

ik snap trouwens nog steeds niet precies hoe je het wil hebben, maar plexiglas lijkt me idd niet echt geschikt om konijnen in te bewaren.. anarchistische haarballen zijn het :+

Verwijderd

Topicstarter
link0007 schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:09:
misschien een idee?

ik snap trouwens nog steeds niet precies hoe je het wil hebben, maar plexiglas lijkt me idd niet echt geschikt om konijnen in te bewaren.. anarchistische haarballen zijn het :+
de zijkant moet afneembaar zijn is makkelijk met schoonmaken en minder zwaar

maar bedankt

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wil niet flauw zijn hoor maar je ''probleem/vraag'' is opgelost en mensen komen zelfs met ideëen aanzetten. Mis ik nou een stuk waar de vraag in staat of?

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:44:
Wil niet flauw zijn hoor maar je ''probleem/vraag'' is opgelost en mensen komen zelfs met ideëen aanzetten. Mis ik nou een stuk waar de vraag in staat of?
probleem is niet opgelost want weet nog steeds niets wat kan ik als bodem gebruiken kan ipv plexiglas omdat die urine aan het plexiglas bijt...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:49:
[...]

probleem is niet opgelost want weet nog steeds niets wat kan ik als bodem gebruiken kan ipv plexiglas omdat die urine aan het plexiglas bijt...
Pak de huidige plastic onderbak als basis, en vervang het traliewerk door plexiglas?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Dani007
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 18:37
Dat klopt. Met chloroform smelt je de meerdere plexieglazen platen aan elkaar. Dit is bij meestal bij een apotheek te verkrijgen.
Let wel op. Chloroform is een verdovend middel. Het werd vroeger is ziekenhuizen gebruikt. Alleen omdat dit middel schade aan je lichaam kan brengen word het niet veel meer gebruikt.

Zie ook: [How2] Lijmen met chloroform

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zet ze op het kerstdiner en je probleem is ook opgelost. :P

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:21
waterkoud schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:57:
Zet ze op het kerstdiner en je probleem is ook opgelost. :P
offtopic:
GoT award, iemand?

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:31
Als jij zo graag snel van je konijnen af wil zou ik zeker een kooi van plexiglas maken :X
Ook al laat je de bovenkant open, je konijnen zullen doodgaan aan luchtweginfecties en alle andere denkbare ziektes aan hun longen, luchtwegen of ogen...
De kooien die je in de winkel kunt kopen zijn niet voor niks rondom met tralies.
Kijk naar de plastic kooien met zo'n mooi traliewerkje op de bovenkant, ook barslecht!
Dit is het zelfde principe.
En buiten dat mag ik hopen voor je dat je konijnen vrij rond lopen of in huis mogen lopen, want een kooi van het formaat waar ze nu inzitten of het formaat wat je van plan bent te gaan maken valt aardig onder dierenmishandeling met 2 konijnen erin die niet meer vrijheid hebben dan dat.
Veel succes :X |:(

Ps.
Als je zo nodig konijnen wilt, maar je wilt niet de rotzooi ervan, waarom begin je er dan aan???
Bouw een ren in de tuin of breng ze lekker naar iemand die er wel tijd en zin in heeft, want niet willen stofzuigen en daarom je dieren een kooi geven die naar mijn mening erg slecht voor de gezondheid valt bij mij onder geen zin of tijd hebben, daar krijgen ze misschien wel wat ze willen.
En gelukkig ben je er al achter dat plexiglas geen zin heeft, misschien kom je nog op wel nuttige en een goeie tip misschien voor de volgende keer....

BEZINT EER GE BEGINT!
(Dit is een post van mijn vriendin.)

[ Voor 26% gewijzigd door jagana op 20-11-2006 20:24 . Reden: stukje tekst vergeten ]

Verwijderd

Maak je de kooi ook meteen wat groter?

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

jagana schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:16:
Als jij zo graag snel van je konijnen af wil zou ik zeker een kooi van plexiglas maken :X
Ook al laat je de bovenkant open, je konijnen zullen doodgaan aan luchtweginfecties en alle andere denkbare ziektes aan hun longen, luchtwegen of ogen...
De kooien die je in de winkel kunt kopen zijn niet voor niks rondom met tralies.
Kijk naar de plastic kooien met zo'n mooi traliewerkje op de bovenkant, ook barslecht!
En buiten dat mag ik hopen voor je dat je konijnen vrij rond lopen of in huis mogen lopen, want een kooi van het formaat waar ze nu inzitten of het formaat wat je van plan bent te gaan maken valt aardig onder dierenmishandeling met 2 konijnen erin die niet meer vrijheid hebben dan dat.

Mja, wij laten ze inderdaad ook wel vrij rondlopen door het huis, ze zijn gewoon zindelijk enzo. Kooi is eigenlijk alleen voor 's nachts. Ik neem toch half/half aan dat de TS zijn konijnen ook enige vrijheid gunt.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 20-11-2006 20:24 ]

Verwijderd

*w00t, Bouncing_Tom had gelijk over chloroform lijmen

Verwijderd

....
....
Ons konijn leeft al jaren gelukkig in zo'n kooi, waarom zou dit type kooi slecht zijn? Hij zit niet op de tocht en heeft meer dan voldoende ventilatie in een dergelijke kooi.

Nog ff een tip voor konijnen die alleen zitten: geef ze een knuffelbeest. Ons konijn heeft er nu 3 jaar een knuffelhond en is daar erg blij mee. Hij likt hem zelfs schoon en is er erg zuinig op. Klinkt raar, maar het is zo. Ik las de tip ooit eens op teletext....

@TS heb je mijn vorige post wel gezien? Plexiglas is niet geschikt, een konijn krabt daar zo krassen in.

Verwijderd

Topicstarter

Ps.
Als je zo nodig konijnen wilt, maar je wilt niet de rotzooi ervan, waarom begin je er dan aan???
Bouw een ren in de tuin of breng ze lekker naar iemand die er wel tijd en zin in heeft, want niet willen stofzuigen en daarom je dieren een kooi geven die naar mijn mening erg slecht voor de gezondheid valt bij mij onder geen zin of tijd hebben, daar krijgen ze misschien wel wat ze willen.
En gelukkig ben je er al achter dat plexiglas geen zin heeft, misschien kom je nog op wel nuttige en een goeie tip misschien voor de volgende keer....

BEZINT EER GE BEGINT!
als het een slechte kooi zou zijn zou een dierenwinkel ze niet verkopen!!!!!

ik wil juist van die tralies af en ja ze lopen ook vaak los maar heb ook snoeren hier dus ze lopen niet altijd los...

ik wil gewoon een mooie nette bak waar je ze goed in kan zien en bij 4 dierenwinkels die ik ken hebben ze ook glazen plaaten er rond om heem maar glas is beetje duur en dan je niet of nouwlijks mee werken

Verwijderd

Topicstarter
ik ben juist een dierenvriend en wil iets moois voor ze maken maar dat terzijde...

iemand nog tips?

• link0007
  • Niet online
in een dierenwinkel verkopen ze vaak ook visspullen, niet echt goed voor een vis :+

maar tralies zijn volgens mij toch echt wel beter hoor, ook een stuk moeilijker uit te ontsnappen

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:58:
[...]

als het een slechte kooi zou zijn zou een dierenwinkel ze niet verkopen!!!!!
Fout. Dat doen ze dus wel. Vaak zat hebben ze in een dierenwinkel maar weinig of geen kennis over hetgeen ze in huis hebben. Dit verschilt natuurlijk per winkel, maar vaak is het ver onder niveau.
Onze cavia is trouwens doodgegaan door verkeerd voedingadvies
ik wil juist van die tralies af en ja ze lopen ook vaak los maar heb ook snoeren hier dus ze lopen niet altijd los...

ik wil gewoon een mooie nette bak waar je ze goed in kan zien en bij 4 dierenwinkels die ik ken hebben ze ook glazen plaaten er rond om heem maar glas is beetje duur en dan je niet of nouwlijks mee werken
In dierenwinkels zitten ze niet langere tijd in die hokken, ze zijn ook niet echt groot genoeg om in te rennen, wat jouw konijnen wel doen. In de winkel zijn de konijntjes ook een stuk kleiner, dus dat kan allemaal best. Ze hebben die bakken vooral zodat mensen geen ziektes mee / over kunnen nemen, kleine kinderen niet gebeten kunnen worden etc...

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 21-11-2006 00:22 ]

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 16:56
Houd er wel rekening mee dat plexiglas nogal eens statisch kan worden, met het effect dat je konijn tegen de wand vast geplakt komt te zitten :)

In ieder geval, plexiglas is redelijk zacht. Er is een kans dat je konijnen het wegkrabben of in ieder geval slopen, of dat de zeik het uiteindelijk aan gaat tasten.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Koop een Aquarium/Terrarium en done? Duurzaam, krasvast, geen vieze handen en het lijkt me redelijk makkelijk schoon te maken. Plus je kunt er allemaal hipp accesoires bij kopen :D

PIC!

[ Voor 19% gewijzigd door Gamo op 21-11-2006 00:35 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is niet echt een casemodding-topic; hoewel het idee van een case inelkaarzetten wel overeenkomt, denk ik dat airflow- en dieren-kennis zover uitelkaarliggen dat dit niet het meest nuttige subforum ervoor is. Ik had het topic graag naar SG gemoved, maar alas, de TS heeft daar nog geen toegang toe. Rest mij maar 1 oplossing: een slotje.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.