[Router] connectie valt elke 5 of 10 minuten weg*

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-03 20:52
Hey

Ik begin er onderanderd echt gek van te worden, iedere keer als ik mijn router ertussen gooi stopt mijn internet er mee, hij doet het ongeveer voor 5 min de ene keer en de andere keer 1 uur. Wat dus de situatie is

@home 4000 kbps internet
@home home modem
@home router

2x computer, 1 beneden en 1 boven.

Oke we waren dus verhuist en hadden hiervoor geen @home, dus ik alles aangesloten werkte perfect. Alleen iedere keer moet ik na 5 of 10 minuten(verschilt veel) me router aan en uit doen om internet te krijgen, hier heb ik geen last van als ik geen router ertussen heb, dan gewoon 24 uur online. We dachten eerst dat de router kapot was dus ingewisseld, maar deze doet precies hetzelfde:S wie o wie kan me helpen, ik word er gek van ik wil gewoon met 2 pc's 24 uur per dag online zijn en geen stotter/wegval internet.

BVD Ricardo

PS: we krijgen er nu ook telefonie bij, en dan krijg je een andere modem, daarmee werkt helemaal poep, maargoed wil het eerst zo werkend krijgen, dan pas telefonie modem

[ Voor 9% gewijzigd door Cardo op 20-11-2006 17:50 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
Is geen erg goeie topictitel, dat ten eerste.

Ten tweede: gezien je ondertitel, welke software gebruik je veel? En is die software wel goed geconfigureerd? Je moet bij een € 25,- router geen 2000 verbindingen proberen te maken met eMule of uTorrent...

En ten derde: Welk model/type router heb je?

Kijk eens hier: http://www.utorrent.com/f...to_have_problems_with_P2P

[ Voor 25% gewijzigd door The Merovingian op 20-11-2006 17:54 ]

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij @home moet je een bepaalde naam toekennen aan het apparaat dat na het modem is aangesloten. Je PC heeft hiervoor een bepaalde computernaam gekregen. Deze naam zal je in je router ook moet invoeren. Alleen dan krijg je een IP van @home en kan je dus online

Dus zoek even de computernaam op (staat ook op je papieren mbt inloggen)
Zet deze naam ook in je router in het daarvoor bestemde veld (-> handleiding router)
En dan dot ie ut

• Cardo
Srry voor de titel en ik gebruik gewoon wat msn, en internet, blader veel sites, maar verder niks interesants. Ik torrent niet, en download soms wat via nieuwsgroepen. Moet zeker makkelijk te doen zijn.Ook heb ik al een keer een andere router geprobeerd(Die het met planet PERFECT deed) maar daarmee krijg ik helemaal geen verbinding tot stand. Mijn router is een NETGEAR wgr614 v6.

En nee ik moet elke keer bij een reset die computernaam invoeren, en zelfs dan doet hij het maar 5 of 10 minuten. Dus het werkt niet zo makkelijk als ze zeggen, alles aansluiten, computernaam invoeren en dan werkt het. Ja het werkt inderdaad voor 5 minuten, Kan me computernaam wel dromen. Heb het papier niet eens meer nodig!

[ Voor 30% gewijzigd door Cardo op 20-11-2006 17:59 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

Die netgear routers hebben een firmware update nodig..
www.netgear.com
daarmee worden die wegvallende verbindingen opgelost.

Edit:
ftp://downloads.netgear.c...614v6_2_0_14_1_0_14ww.chk

[ Voor 22% gewijzigd door DaRoot op 20-11-2006 18:00 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Cardo
Zal is proberen firmware up te graden

Hou me alvast aanbevolen voor nog meer suggesties:) alvast bedankt 8)7

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Weet vrijwel zeker dat dit de oplossing is.. Heb het nu wel vaak meegemaakt... wij verkopen die routers bij ons op de zaak ook.. allemaal firmware updaten, et voila, problemen opgelost.

• Cardo
Alleen het probleem is dat hij hem dus niet upgrade? ik heb de file gedownload, en via de router zelf naar de file gezocht en drukken dat hij hem upgrade, maar dan is hij bezig met uploaden, en naar 5 min geeftie aan, PAGE NOT FOUND. Net alsof er een fout is, en dan ben ik weer bij af, ;( ;( ;( ;( ;(

• Cardo
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sada1/test1.JPG

Dit krijg ik dus helaas, na een aantal minuten terwijl hij nog aan het updaten is!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Hoe maak je verbinding met de router dan? Wired of wireless?

• Cardo
Gewoon netjes wired;)
het lijkt of hij hier blijft hangen

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sada1/test2.JPG

[ Voor 68% gewijzigd door Cardo op 20-11-2006 18:57 ]

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
Je router is in elk geval niet 'bricked' :)
Heb je al gekeken of je router niet ook vastloopt zonder dat je hem aan het updaten bent? Dus gewoon wat door de menu's bladeren, beetje rondklikken etc. en dat met én zonder internetkabel eraan?
Misschien is dat ding gewoon raar, of heb je een vervelende web accelerator waar dat ding van in de war raakt, ik noem maar wat geks. Of probeer met firefox te updaten ipv. IE.

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

• Cardo
Nou hij werkt verder gewoon perfect, zonder en met internetkabel, en IE doet hij wel beter als firefox, maar dat zal meer aan de software liggen dan aan FF. Oftwel, wat kan ik nu nog doen 8)7

Bvd Ricardo

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:01
Ik heb hetzelfde probleem, ook met een Netgear V6 router van @Home. Ik heb het eigenlijk pas sinds een week of drie-vier. Wordt er ook gek van :S Heb net geprobeerd de firmware te updaten, maar hier schijn je @Home firmware voor te moeten gebruiken, omdat @Home de firmware heeft beveiligd oid:

Firmware upgrade Netgear WGR614v6 mislukt

http://www.troublesathome...s/messages/4803/5982.html

Dit schijnt ook een probleem te zijn: Netgear router stopt vanzelf Misschien maar eens naar @Home bellen dan :(

[ Voor 16% gewijzigd door B-Force op 20-11-2006 20:20 ]

• Cardo
Echt ramp dit, kijk ik zal het is met mijn moeder erover hebben(om te bellen en te kijken), ben pas 15(beheerder van internet en pc's hierthuis :P ) want we bellen ons al gek, vind dit echt slecht van @home dat ze zo'n router mee kunnen geven! Gelukkig weet ik wel iets van routers/modems enzo, maar een normale consument ziet de bomen door het bos niet meer.

Ik moet er wel bijzeggen dat dit mijn 2e router als is, had hem al keer ingewisseld maar nu heb ik nogsteeds het probleem, had met de vorige niet geprobeerd te upgraden, maar zal ook wel niet gelukt zijn dus. 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Cardo op 20-11-2006 20:40 ]

• Cardo
heb dit maar naar ze gemaild, ben benieuwd wat ik terug krijg:

hey

Ik kom bij deze een klacht indienen aangezien het internet heel de tijd niet werkt, zonder modem, werkt het uiteraard perfect, maar zodra er een router tussenkomt is het alleen maar gezeur en is er steeds een reset nodig om weer 5 minuten online te blijven, ik heb rondgezocht en het bleek dat veel mensen hier last van hebben en dit is wel mijn 2e kastje! Ook valt hij niet te upgraden dus nu zit ik weer met HALF werkend internet. Ik wens zo snel mogelijk contact en een oplossing aangezien ik nu al maanden met ZEIKEND internet zit.

Bvd Ricardo

Is nog vrij netjes voor mijn doen O-) O-) O-) O-)

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:01
Cardo schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:02:
heb dit maar naar ze gemaild, ben benieuwd wat ik terug krijg:

hey

Ik kom bij deze een klacht indienen aangezien het internet heel de tijd niet werkt, zonder modem, werkt het uiteraard perfect, maar zodra er een router tussenkomt is het alleen maar gezeur en is er steeds een reset nodig om weer 5 minuten online te blijven, ik heb rondgezocht en het bleek dat veel mensen hier last van hebben en dit is wel mijn 2e kastje! Ook valt hij niet te upgraden dus nu zit ik weer met HALF werkend internet. Ik wens zo snel mogelijk contact en een oplossing aangezien ik nu al maanden met ZEIKEND internet zit.

Bvd Ricardo

Is nog vrij netjes voor mijn doen O-) O-) O-) O-)
Laat even weten of het werkt!

• Cardo
Nou volgens de automatische mail krijg ik binnen 10 dagen antwoord ! B-force ik laat je horen wat ik terug heb gekregen! 8)7 8)7 8)7 8)7

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik lees hier vaak zat dat je zelf moet zoeken. Dit is het zoveelste topic over de netgear router die wordt geleverd door @home. Dus nog maar eens het verhaal:

@home routers zijn beveiligd zodat ze de officiële firmware van netgear niet pakken. @home zou hier zelf een update voor uit brengen maar officiëel is dit nog niet gebeurt. Ik heb hem gehad en heb al tig keer ernaar verwezen dit topic:
Wireless probleem (@home?)
Pagina: 1