Gezien de reacties... nietHu9o schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:00:
Heeft iemand mss een foto waarop je kan zien dat het koelblok niet goed aansluit? wagnef?
Nee 
Ik heb zelf nu ook deze kaart en ik heb alleen nog maar quake 4 gespeeld a 2 uur. Maar geen last van crashes of lawaai van de koeler.
Ik heb zelf nu ook deze kaart en ik heb alleen nog maar quake 4 gespeeld a 2 uur. Maar geen last van crashes of lawaai van de koeler.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Tja, je merkt het wel... Als je kaart opeens gaat crashen, dan zouden het best je VRMs kunnen zijn. Niet iedereen heeft er last van, vreemd genoeg...
de sapphire x1950 heeft daar dus ook plakkertjes zitten.
als je vindt dat die cooler geen lawaai maakt zijn je oren ernstig aangetast.
[ Voor 41% gewijzigd door .Johnny op 20-12-2006 14:05 ]
dat lijkt me meer een voeding probleem.Bertus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:20:
[...]
Mijn X1950 Pro PCIe geeft artifacts bij het booten, en komt (zonder drivers) windows wel in... maar zodra ik de drivers installeer schakeld de kaart zich in windows gewoon uit.
Hopen dat ik voor 15 december nog een nieuwe van hun krijg
daarnaast denk ik dat er bij sapire wat mis is gegaan met of het instellen van de fansnelheden in de bios. of (waarschijnlijker) ze hebben brakke onderdelen binnengehad en er gaat iets mis met het regelen van de spanning op de kaart.
[ Voor 22% gewijzigd door dangerpaki op 20-12-2006 14:27 ]
Net even getest met 'extreme air cooling' en dan blijft die kaart gewoon prima werken.
Met core op 675 en mem op 742 kwam die gpu temp niet boven de 52 graden en de omgevingstemp niet boven de 38 graden
(monitor van ati tray tool). Alleen jammer dat dat niet bepaald een werkbare opstelling is 
Daarmee een score van 7969 3Dmarks (2005).
Met core op 675 en mem op 742 kwam die gpu temp niet boven de 52 graden en de omgevingstemp niet boven de 38 graden

Kater? Eerst water, de rest komt later
ik deed stock met een asus die niet goed werkte op een slechte windows instal (nv kaart ervoor) 8,6k :xHaan schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:40:
Net even getest met 'extreme air cooling' en dan blijft die kaart gewoon prima werken.
Met core op 675 en mem op 742 kwam die gpu temp niet boven de 52 graden en de omgevingstemp niet boven de 38 graden(monitor van ati tray tool). Alleen jammer dat dat niet bepaald een werkbare opstelling is
ik denk wel dat er iets goed mis is ja..
Audi S3
...of je hebt een erg stille kast.Johnny schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:04:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Lijkt mij ook een slechte 3d mark score. ik doe 10.000 nogwat out of the box (met een E6600)
@ hu9o: ehm. Lawaaiige kast bedoel je naam ik aan. Als je kast stil is vind je juist dat de kaart meer herrie maakt lijkt mij, want dan hoor je em overal bovenuit (zoals in mijn Silentium kast
)
@ hu9o: ehm. Lawaaiige kast bedoel je naam ik aan. Als je kast stil is vind je juist dat de kaart meer herrie maakt lijkt mij, want dan hoor je em overal bovenuit (zoals in mijn Silentium kast
@MexxT en Johnny: Ik heb wel maar een P4 560 (3,6 GHz) maar dat maakt toch niet zo veel uit in 3Dmark?
Edit: net even in de database van Futuremark gekeken en het klopt wel redelijk. Toch maar sparen voor een Core 2 Duo dan maar
Edit2: met 10% overklok en gpu op 660MHz al 8400 punten
Edit: net even in de database van Futuremark gekeken en het klopt wel redelijk. Toch maar sparen voor een Core 2 Duo dan maar
Edit2: met 10% overklok en gpu op 660MHz al 8400 punten
[ Voor 71% gewijzigd door Haan op 21-12-2006 10:27 ]
he?
ik dacht dat je met ati tool de x1950 nog niet kon overklokken?
ik dacht dat je met ati tool de x1950 nog niet kon overklokken?
Heb je wel de laatste versie?
ja en daar staat:
Full support for all ATI and NVIDIA cards. Only X1950 Pro overclocking is not supported.
Dus ik weet niet wat jij aan het doen bent, maar of je hebt geen x1950, of je overclockt em niet daadwerkelijk.
Full support for all ATI and NVIDIA cards. Only X1950 Pro overclocking is not supported.
Dus ik weet niet wat jij aan het doen bent, maar of je hebt geen x1950, of je overclockt em niet daadwerkelijk.
http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.25b16pre8.exe
Probeer deze eens. Weliswaar een Beta maar zou het mee moeten werken.
Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats
ik had trouwens een aantal posts terug gemeld dat ik problemen had met een andere cooler (accelero X2), ondanks sinks op de VRMs. Probleem was dat de core temp wel laag bleef maar hij toch ging crashen als ik ATI TOOL 3d render scherm een tijdje liet draaien. Toen had ik de stockcooler teruggeplaatst, maar die vind ik toch teveel herrie maken.
Na wat gekeken te hebben op de Sapphire fora heb ik besloten om de instructie die bij de Accelero zit in de wind te slaan (er staat dat je die zachte kussentjes die op je RAM komt moet verwijderen van de kaart) en heb ik nu die kussentjes dus juist wel op de RAMs laten zitten. Anders maakt de cooler namelijk geen contact met de RAMs. Beetje vaag dat die instructie door Arctic met de cooler wordt gegeven, maar nu gaat het wel veel beter: geen crashes meer en kaart blijft lekker cool.
Overigens heb ik ook de voltage regulators van sinks voorzien, maar niet meer zo overdreven als op de foto bij bovenstaande link (foto hier, de bovenste en onderste extra blauwe sink moet je dus niet plaatsen). En ik heb ipv de zelfklevende plakkers voor de sinks nu AS5 gebruikt.
Na wat gekeken te hebben op de Sapphire fora heb ik besloten om de instructie die bij de Accelero zit in de wind te slaan (er staat dat je die zachte kussentjes die op je RAM komt moet verwijderen van de kaart) en heb ik nu die kussentjes dus juist wel op de RAMs laten zitten. Anders maakt de cooler namelijk geen contact met de RAMs. Beetje vaag dat die instructie door Arctic met de cooler wordt gegeven, maar nu gaat het wel veel beter: geen crashes meer en kaart blijft lekker cool.
Overigens heb ik ook de voltage regulators van sinks voorzien, maar niet meer zo overdreven als op de foto bij bovenstaande link (foto hier, de bovenste en onderste extra blauwe sink moet je dus niet plaatsen). En ik heb ipv de zelfklevende plakkers voor de sinks nu AS5 gebruikt.
Ja, dat is ook wel erg logisch. Je had het ook kunnen zien dat er geen goed contact werd gemaakt met de RAM chips! Arctic levert er dan ook gewoon heatpads bij, die je dan op je RAM moet plakken.
Ik geef toe, het staat niet heel duidelijk in de handleiding, maar het is wel zo'n logisch iets.....
Ik geef toe, het staat niet heel duidelijk in de handleiding, maar het is wel zo'n logisch iets.....
Ik heb wel een X1950pro, maar dan.Johnny schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:08:
ja en daar staat:
-onderschat ati tray tool zichzelf
-houdt ie mij voor de gek
Maar de gpu frequentie gaat wel omhoog, dat wordt ook door 3Dmark gezien, dus ik denk dat ik de kaart wel overklok
update:
In de laatste versie zit trouwens wel overklok-ondersteuning voor de RV570 core waarop de X1950 oro is gebaseerd
[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 21-12-2006 13:58 ]
Die heb ik er zeker niet bij gekregen!SpankmasterC schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:45:Arctic levert er dan ook gewoon heatpads bij, die je dan op je RAM moet plakken.
Als ik daarmee "find max core" of "find max mem" doe gaat mijn scherm direct op zwartrobvanderaart schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:32:
http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.25b16pre8.exe
[ Voor 33% gewijzigd door .Johnny op 21-12-2006 15:05 ]
Hmm lekker vaag dan... Bij mij zaten ze dr wel gewoon in, en ik kan me amper voorstellen dat Arctic zo'n belangrijk onderdeel zou vergeten in mee te verpakken... Maargoed, alles is mogelijk natuurlijk
Vergeet niet dat het natuurlijk wel een beta is, en dat er daarom ook problemen mee zijn... Gewoon overclocken kan er iig mee...Als ik daarmee "find max core" of "find max mem" doe gaat mijn scherm direct op zwart
idd, flink misverstand dat die ontbraken. Ik vond het al vaag maar was er toen maar van uit gegaan dat het geheugen niet zo warm werd en het kennelijk niet nodig was. Van videokaarten weet ik niet zoveel 
ik heb nu 0.26 weer geinstalleerd, maar daar ga ik ook meteen zwart als ik één van die 2 probeer.
ik heb nu 0.26 weer geinstalleerd, maar daar ga ik ook meteen zwart als ik één van die 2 probeer.
Zijn er eigenlijk ook mensen met een Sapphire x1950 pro die dit probleem niet hebben? dus dat als de kaart boven de 70 graden uitkomt dat het systeem crasht?
Want ik heb namelijk zo een kaart besteld bij azerty, maar dit lijkt me dan niet zo verstandig als ik dat hier zo lees?
Heeft er ook iemand enige suggesties over welke kaart ik anders kan aanschaffen? (die de x1950 pro evenaart en ongeveer dezelfde prijs?)
Want ik heb namelijk zo een kaart besteld bij azerty, maar dit lijkt me dan niet zo verstandig als ik dat hier zo lees?
Heeft er ook iemand enige suggesties over welke kaart ik anders kan aanschaffen? (die de x1950 pro evenaart en ongeveer dezelfde prijs?)
[ Voor 20% gewijzigd door Marcoos op 26-12-2006 16:54 ]
Verwijderd
Inderdaad. ATI's G71 fiascoMarcoos schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:52:
Zijn er eigenlijk ook mensen met een Sapphire x1950 pro die dit probleem niet hebben? dus dat als de kaart boven de 70 graden uitkomt dat het systeem crasht?
Mijne trekt het gewoon hoor... Ik heb nergens last van, maar goed, je hoort het alleen van de mensen die er last van hebben, er zijn er onderhand al genoeg verkocht en écht niet iedereen heeft er last van.. Maar als ik het zo zie, heb ik wel mazzel
Het ligt vaak ook aan de spellen, mijn scherm werd bij BF2 namelijk ook zwart na enkele tijd gamen met mijn X1800Xt, terwijl de grafische kaart niet veel warmer werd dan bij bijvoorbeeld Oblivion (in FEAR werd hij zelfs warmer). Ik snap niet waar het verschil vandaan komt, maar het was er wel.. Koeler op 100% was de oplossing.. (dat is dus geen plezier met een X1800XT!)
Ik ben nog geen problemen met mijn X1950Pro tegenkomen.. Werkt gewoon goed met BF2(:SF), Anno 1701, NFS: Carbon, Guild Wars, World of Warcraft.. Etcetera.
Het ligt vaak ook aan de spellen, mijn scherm werd bij BF2 namelijk ook zwart na enkele tijd gamen met mijn X1800Xt, terwijl de grafische kaart niet veel warmer werd dan bij bijvoorbeeld Oblivion (in FEAR werd hij zelfs warmer). Ik snap niet waar het verschil vandaan komt, maar het was er wel.. Koeler op 100% was de oplossing.. (dat is dus geen plezier met een X1800XT!)
Ik ben nog geen problemen met mijn X1950Pro tegenkomen.. Werkt gewoon goed met BF2(:SF), Anno 1701, NFS: Carbon, Guild Wars, World of Warcraft.. Etcetera.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Hier heb ik iets aanSp!tF!re schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:25:
Ik denk dat ik de kaart ook maar gewoon bestel, moet anders te lang wachten op men order
en als er problemen zijn tjaah, dan misschien zoals een beetje terug in het topic is vermeld wat koelpasta op de mosfets doen.
Ik weet in elk geval nu het topic wel te vinden.
Ik moet zeggen dat ik een gedeelte van het probleem herken. Mijn Sapphire ATI Radeon X1950 pro, kan boven de 70 graden gewoon functioneren. Mijjn hoogst gemeten temp is 78 graden tijdens een potje Titan quest. Echter bij Medieval 2 is deze er een keertje uitgeklapt.
is dit een porbleem voor Sapphire only kaarten? want dan bestel ik er gewoon eentje van MSI of Asus.
Weet ook iemand of dit met de "ultimate" edition opgelost is?
Thanks
ZTeeVeR
is dit een porbleem voor Sapphire only kaarten? want dan bestel ik er gewoon eentje van MSI of Asus.
Weet ook iemand of dit met de "ultimate" edition opgelost is?
Thanks
ZTeeVeR
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Ik heb hem nu ook een dikke week, vorige week weinig tijd gehad om te proberen, maar nu wel echt even goed geprobeerd, ook NFS enz, maar werkt allemaal zoals het zou moeten, nog geen problemen ondervonden, dus lijkt mij idd ook niet bij elke kaart een probleem
Ik heb nu ook het probleem denk ik, echter heb ik een HIS x1950 Pro ICEQ, met zo'n HUGE cooler erop. Het komt alleen voor bij enkele spellen, kennelijk krijgt hij het niet druk genoeg met oa bf2142 of Dark messiah maar wel met anno 1701 en far cry...2 tamelijk grafisch rustige games (in verhouding tot dark messiah). Het gebeurde gister ook met een halflife 2 mod.
Ik teste het net met orthos dual prime en ati tool (scan for artifacts). Videokaart werd rond de 65 graden en poef! weg ging het beeld. Coolers begonnen harder te draaien. CPU werd overigens 58-59 graden.
In de kast zit een 120mm fan op low (de standaard fan in een Antec Sonata 2) en een 450 watt voeding (ook de standaard sonata voeding).
Wat kan ik hier aan doen???
Ik teste het net met orthos dual prime en ati tool (scan for artifacts). Videokaart werd rond de 65 graden en poef! weg ging het beeld. Coolers begonnen harder te draaien. CPU werd overigens 58-59 graden.
In de kast zit een 120mm fan op low (de standaard fan in een Antec Sonata 2) en een 450 watt voeding (ook de standaard sonata voeding).
Wat kan ik hier aan doen???
Meer ventilatie in je kast zal sowieso helpen.
Ik heb de 120mm fan op max gehad, dat ding lijkt wel een vliegtuig, maar de temps vliegen toch mooi omhoog.
Effe een half on-topic vraag
Na wat slechte ervaringen met Nvidia kaarten
ga ik toch weer terug naar ATI
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een X1950 pro
Voornamelijk kwa prijs en prestattie klasse
Nu ben ik voor de zekerheid wat aan het rond zoeken en kwam ik dit topic dus tegen (Gottech heeft weer z'n nut bewezen
)
Nu zijn er dus 1950's met wat problemen
Jammer genoeg wel die van m'n favoriete merk
Sapphire
Nu kan ik voor € 172,- een Sapphire X1950 Pro bestellen
En voor € 169,- een MSI RX1950 Pro
Nu heb ik over de MSI versie al zitten googlen en ik kan dus niks over die kaart vinden van reviews
De RX1950 pro is in vergelijking met de Sapphire uitvoering een paar MHz langzamer
,scheelt iets van 5 tot 10 MHz dus lijkt me wel te verwaarlozen
Waar het dus om gaat :
welke zouden jullie kiezen
De Sapphire uitvoering (met de desbetreffende isseus erbij) of de MSI (waar dus weinig over bekent is )
PS :
Het gaat me absoluut niet om het overklokken
Ik wil gewoon fatsoenlijk een spel kunnen spelen en deze kaarten zitten in het gebied wat ik er max aan uit wil geven

Na wat slechte ervaringen met Nvidia kaarten

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een X1950 pro
Voornamelijk kwa prijs en prestattie klasse
Nu ben ik voor de zekerheid wat aan het rond zoeken en kwam ik dit topic dus tegen (Gottech heeft weer z'n nut bewezen
Nu zijn er dus 1950's met wat problemen
Jammer genoeg wel die van m'n favoriete merk
Nu kan ik voor € 172,- een Sapphire X1950 Pro bestellen
En voor € 169,- een MSI RX1950 Pro
Nu heb ik over de MSI versie al zitten googlen en ik kan dus niks over die kaart vinden van reviews
De RX1950 pro is in vergelijking met de Sapphire uitvoering een paar MHz langzamer

Waar het dus om gaat :
welke zouden jullie kiezen
De Sapphire uitvoering (met de desbetreffende isseus erbij) of de MSI (waar dus weinig over bekent is )
PS :
Het gaat me absoluut niet om het overklokken
Ik wil gewoon fatsoenlijk een spel kunnen spelen en deze kaarten zitten in het gebied wat ik er max aan uit wil geven
[ Voor 8% gewijzigd door dierkx36 op 02-01-2007 13:57 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
ik de MSI x1950 pro kaart, en ik heb er geen problemen mee.
hij werkt uitstekend, ook in spellen en zo.
dus ik zou voor de MSI gaan.
dus ik zou voor de MSI gaan.
ik de Sapphire x1950 pro kaart, en ik heb er geen problemen mee.
dus ik zou voor de Sapphire gaan.
dus ik zou voor de Sapphire gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Hu9o op 03-01-2007 21:04 ]
Ik weet natuurlijk niet hoe je budget ligt, maar wellicht is een Sapphire ultimate edition wat, kost 2 tientjes meer maar heeft wel een hogere kloksnelheid. ik geloof 1600Mhz ipv 1400Mhz.
Dat verschil is wel wat groter natuurlijk.
aangezien deze kaart dus al standaard overgeklokt is, hebben ze daar ook beter naar de koeling gekeken en zul je het "ATI X1950 Pro probleem" ook niet tegenkomen.
Net even mijn eigen Sapphire X1950 Pro bekeken -wordt vandaad ge-RMA-ed- en inderdaad, volgens mij maakt het koelblok niet optimaal contact met die witte reepjes koelhandel. Heb zit er in elk geval niet naar uit dat er er goed opgedrukt zit.
Cheerio
ZTeeVeR
Dat verschil is wel wat groter natuurlijk.
aangezien deze kaart dus al standaard overgeklokt is, hebben ze daar ook beter naar de koeling gekeken en zul je het "ATI X1950 Pro probleem" ook niet tegenkomen.
Net even mijn eigen Sapphire X1950 Pro bekeken -wordt vandaad ge-RMA-ed- en inderdaad, volgens mij maakt het koelblok niet optimaal contact met die witte reepjes koelhandel. Heb zit er in elk geval niet naar uit dat er er goed opgedrukt zit.
Cheerio
ZTeeVeR
[ Voor 1% gewijzigd door ZTeeVeR op 04-01-2007 10:01 . Reden: zie post MrDrako ]
ZTeeVer: waarom heb ik het "sapphire probleem" dan met mijn HIS? en die fijne HIS support reageerd niet eens op mijn vragen.
Verwijderd
Hmm, ik heb net een nieuwe pc bij Azerty in bestelling gedaan met de Sapphire x1950 pro, en dan zie ik nu net dit topic
.. Ik vraag het maar nu voordat ik hem zelf uittest, nu kan ik mijn bestelling nog wijzigen
Is het dan beter om de volgende kaart te bestellen? : Club3D GeForce 7900GS
Komt ook wel goed uit de testen hier: http://www.xbitlabs.com/a...x1950pro-gf7900gs_11.html
Scheelt haast niet in prijs:
Ati x1950 pro = € 151,69
Geforce 7900gs = € 159,95
Beiden exclusief BTW
Is het dan beter om de volgende kaart te bestellen? : Club3D GeForce 7900GS
Komt ook wel goed uit de testen hier: http://www.xbitlabs.com/a...x1950pro-gf7900gs_11.html
Scheelt haast niet in prijs:
Ati x1950 pro = € 151,69
Geforce 7900gs = € 159,95
Beiden exclusief BTW
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 20:46 ]
MrDrako: je hebt gelijk, ik heb het aangepast.
Mijn kaart komt ook bij Azerty vandaan, ik heb deze gisteren terug gestuurt. Wel heb ik al van ze vernomen dat ze de kaart alleen maar kunnen testen en als blijkt dat er een porbleem is, een nieuwe opsturen.
Zolang de fabrikant niet toegeeft dat er een probleem is kunnen ze niet veel ander dingen doen.
als je kunt zou ik de kaart wijzigen in een "Ultimate" versie.
Mijn kaart komt ook bij Azerty vandaan, ik heb deze gisteren terug gestuurt. Wel heb ik al van ze vernomen dat ze de kaart alleen maar kunnen testen en als blijkt dat er een porbleem is, een nieuwe opsturen.
Zolang de fabrikant niet toegeeft dat er een probleem is kunnen ze niet veel ander dingen doen.
Verwijderd
Alleen is die bij Azerty nog op de pre-order..ZTeeVeR schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:03:
MrDrako: je hebt gelijk, ik heb het aangepast.

Tja, tis maar wat je wilt natuurlijk. Je kun een risico nemen, aangezien niet alle kaarten hier last van hebben. Welicht dat het probleem bij later geproduceerde versies stilzwijgend opgelost is.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:29:
[...]
Alleen is die bij Azerty nog op de pre-order..
Tis namelijk niet meer ontzettend druk op dit soort topics op internet.
Verwijderd
Jaa, daar heb je gelijk in; Ik heb nog altijd de Sapphire x1950 pro op mijn lijstje staan, is het niet verstandiger om deze te veranderen naar een Asus x1950 pro, omdat die misschien iets minder problemen hebben? http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 17:20 ]
Als ik zo al dei pagina's doorlees, ontstaat dan alleen het probleem met een koeler van een ander merk, en niet met de standaard koeler ?
Tsja, dat weet ik niet. Als ik alle verhalen moet geloven lijkt Sapphire de meeste "defecte" kaarten te hebben. Wellicht hebben andere leveranciers de koeling beter voor elkaar.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:53:
Jaa, daar heb je gelijk in; Ik heb nog altijd de Sapphire x1950 pro op mijn lijstje staan, is het niet verstandiger om deze te veranderen naar een Asus x1950 pro, omdat die misschien iets minder problemen hebben? http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html
Ik weet niet hoelang je nog moet wachten op je bestelling, maar mijn kaart is vandaag weer bij Azerty afgeleverd. Als zij het met me eens zijn en een nieuwe opsturen, zal ik die meteen ffies testen en de resultaten hier neerzetten
Zijn er mensen die een Asus x1950 pro hebben, want die Sapphire kan echt niet
(nja, ik zit iig niet te wachten op crashes) ?
Graag even jullie bevindingen
.
Graag even jullie bevindingen
[ Voor 18% gewijzigd door kapert op 04-01-2007 21:57 ]
Balen dat ik dit nu lees, net nu mijn videokaart gereserveerd is bij Azerty
(niet de ultimate dus)
Ik hoop dat de Arctic Silentium Pro series echt zo koel zijn en dat wat meehelpt. Zie net wel plaatjes op het forum van iemand die het heeft opgelost met van die plakkertjes, zitten die bij de videokaart?
Verder Azerty mailen wat hun van het probleem weten en hopen dat het goed gaat
Ik hoop dat de Arctic Silentium Pro series echt zo koel zijn en dat wat meehelpt. Zie net wel plaatjes op het forum van iemand die het heeft opgelost met van die plakkertjes, zitten die bij de videokaart?
Verder Azerty mailen wat hun van het probleem weten en hopen dat het goed gaat
Ik heb 2x een Sapphire x1950 pro gehad beide kaarten toonde dezelfde problemen.
1e
Sloeg gelijk al vast bij het laden van een spel (op het moment dat er rekenkracht verwacht werd sloeg hij op zwart beeld)
2e
Kon je op zich wel op spelen heb maar een paar keer een zwart beeld gehad. Maar daarna begon hij zomaar ineens de kleuren niet meer goed te weergeven. Zwart werd een beetje groenig en dat soort ongein.
Hierna heb ik een Asus 1950 Pro gekocht en heb tot nu toe nog geen problemen.
Het enige wat bij mij nog niet lukt is met AtiTool de max Core en de Max mem Speed te vinden. Als ik een van deze probeer dan gaat mijn scherm gelijk op zwart en kan ik alleen maar me computer resetten.
1e
Sloeg gelijk al vast bij het laden van een spel (op het moment dat er rekenkracht verwacht werd sloeg hij op zwart beeld)
2e
Kon je op zich wel op spelen heb maar een paar keer een zwart beeld gehad. Maar daarna begon hij zomaar ineens de kleuren niet meer goed te weergeven. Zwart werd een beetje groenig en dat soort ongein.
Hierna heb ik een Asus 1950 Pro gekocht en heb tot nu toe nog geen problemen.
Het enige wat bij mij nog niet lukt is met AtiTool de max Core en de Max mem Speed te vinden. Als ik een van deze probeer dan gaat mijn scherm gelijk op zwart en kan ik alleen maar me computer resetten.
@basdv:
ik heb ook de Sapphire in een Arctic Silentium Pro. Mijn ervaring is dat met de stock cooler van de x1950 pro alles ok gaat, maar ja, je koopt niet die kast om al de stilte teniet te doen met die stock cooler. Dus ik heb er een AC Accelero X2 cooler op geplakt.
Goed, al de problemen worden dus veroorzaakt doordat de VRM chips niet goed gekoeld worden. De Accelero X2 koelt ze zelfs helemaal niet. Ik heb dat opgelost door 3 heatsinkjes met een beetje AS5 erop te plakken. Dat gaat helemaal goed nu. Laatst had ik mn PC vervoerd en daarna kreeg ik wel weer de crashes en moest ik de heatsinks weer vastplakken, maar daarna zijn alle problemen ook weer weg.
Hier is een plaatje van de VRMs die je koel moet houden:
http://www.aooe21.dsl.pipex.com/pcb.jpg
Dit plaatje toont hoe de stock cooler ze raakt:
http://www.aooe21.dsl.pipex.com/stock_cooler_flipped.jpg
en hier zie je hoe diegene daar ook de heatsinks op heeft geplakt:
http://www.aooe21.dsl.pipex.com/ramsinks.jpg
Dus ik heb dat ook gedaan. Maar met de stock cooler zou alles wel gewoon normaal moeten werken, alleen vind ik dat nogal zonder van de stilte van de AC Silentium Pro.
De plakkertjes die jij noemt zitten niet bij de videokaart (je bedoelt de heatsinks die je op de VRM plakt neem ik aan), omdat de stock cooler dus zelf al de VRM koelt.
De oplossing met opgeplakte heatsinks vind ik niet ideaal. Ze hangen ook op de kop dus vroeg of laat vallen ze er een keer af zou je zeggen. Mijn hoop is gevestigd op het beschikbaar komen van de Ultimate heatsink:
http://www.aooe21.dsl.pipex.com/172image2.jpg
Bij mij kan ik het meest effectief testen op de crashes door ATI Tool te starten en de 3D view te openen. Die een tijdje laten draaien totdat de temperatuur van de videokaart stabiel blijft (bij mij @ 50'C). Op dat moment wordt de kaart maximaal belast, dus als de VRMs een crash veroorzaken vanwege de hitte gebeurt dat ruim voordat de temperatuur stabiliseert.
ik heb ook de Sapphire in een Arctic Silentium Pro. Mijn ervaring is dat met de stock cooler van de x1950 pro alles ok gaat, maar ja, je koopt niet die kast om al de stilte teniet te doen met die stock cooler. Dus ik heb er een AC Accelero X2 cooler op geplakt.
Goed, al de problemen worden dus veroorzaakt doordat de VRM chips niet goed gekoeld worden. De Accelero X2 koelt ze zelfs helemaal niet. Ik heb dat opgelost door 3 heatsinkjes met een beetje AS5 erop te plakken. Dat gaat helemaal goed nu. Laatst had ik mn PC vervoerd en daarna kreeg ik wel weer de crashes en moest ik de heatsinks weer vastplakken, maar daarna zijn alle problemen ook weer weg.
Hier is een plaatje van de VRMs die je koel moet houden:
http://www.aooe21.dsl.pipex.com/pcb.jpg
Dit plaatje toont hoe de stock cooler ze raakt:
http://www.aooe21.dsl.pipex.com/stock_cooler_flipped.jpg
en hier zie je hoe diegene daar ook de heatsinks op heeft geplakt:
http://www.aooe21.dsl.pipex.com/ramsinks.jpg
Dus ik heb dat ook gedaan. Maar met de stock cooler zou alles wel gewoon normaal moeten werken, alleen vind ik dat nogal zonder van de stilte van de AC Silentium Pro.
De plakkertjes die jij noemt zitten niet bij de videokaart (je bedoelt de heatsinks die je op de VRM plakt neem ik aan), omdat de stock cooler dus zelf al de VRM koelt.
De oplossing met opgeplakte heatsinks vind ik niet ideaal. Ze hangen ook op de kop dus vroeg of laat vallen ze er een keer af zou je zeggen. Mijn hoop is gevestigd op het beschikbaar komen van de Ultimate heatsink:
http://www.aooe21.dsl.pipex.com/172image2.jpg
Bij mij kan ik het meest effectief testen op de crashes door ATI Tool te starten en de 3D view te openen. Die een tijdje laten draaien totdat de temperatuur van de videokaart stabiel blijft (bij mij @ 50'C). Op dat moment wordt de kaart maximaal belast, dus als de VRMs een crash veroorzaken vanwege de hitte gebeurt dat ruim voordat de temperatuur stabiliseert.
[ Voor 15% gewijzigd door .Johnny op 05-01-2007 11:12 ]
.Johnny: Kijk dat is precies de info die ik nog miste!
Zou het aanbrengen van koelpasta of zo een "plakkertje" het hele probleem niet op moeten lossen?
Zet dat op die VRM's en gooi de stock cooler er weer op..
Cheers
ZTeeVeR
Zou het aanbrengen van koelpasta of zo een "plakkertje" het hele probleem niet op moeten lossen?
Zet dat op die VRM's en gooi de stock cooler er weer op..
Cheers
ZTeeVeR
Ik ben zelf ook geinteresseerd in de X1950 Pro en volg dit topic daarom al enige tijd met interesse. Mijn voorkeur ging voorlopig uit naar de Powercolor variant, omdat die geleverd wordt met de AC Accelero X2 erop. Die zou zelfs op volle toeren zo goed als onhoorbaar moeten zijn.
Ik ging ervan uit dat de problemen met de Sapphire kaarten dus niet van toepassing zijn op de Powercolor kaarten. Maar toen kwam ik deze review van de Powercolor X1950 Pro tegen op VR-Zone.
Het blijkt dat ook met deze kaart de VRM erg heet wordt. Ze hebben het zelfs over 114 C! Nou heb ik geen idee wat een VRM is, wat het doet en hoe warm hij mag worden, maar blijkbaar is het voor deze X1950 kaart ook een probleem.
Zouden alle X1950 Pro kaarten dus last van dit probleem hebben?
Ik ging ervan uit dat de problemen met de Sapphire kaarten dus niet van toepassing zijn op de Powercolor kaarten. Maar toen kwam ik deze review van de Powercolor X1950 Pro tegen op VR-Zone.
Het blijkt dat ook met deze kaart de VRM erg heet wordt. Ze hebben het zelfs over 114 C! Nou heb ik geen idee wat een VRM is, wat het doet en hoe warm hij mag worden, maar blijkbaar is het voor deze X1950 kaart ook een probleem.
HEt schijnt dat de Asus kaarten zo'n beetje bij de 60 graden blijven schommelen..Homer.J schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:36:
Ik ben zelf ook geinteresseerd in de X1950 Pro en volg dit topic daarom al enige tijd met interesse. Mijn voorkeur ging voorlopig uit naar de Powercolor variant, omdat die geleverd wordt met de AC Accelero X2 erop. Die zou zelfs op volle toeren zo goed als onhoorbaar moeten zijn.
@Zteever
de stock cooler heeft al plakkertjes (zie 1 van de plaatjes in mn vorige post). Dus volgens mij zou dat gewoon moeten werken. Misschien zitten ze er niet goed op als je met de stock cooler toch crashes krijgt? Ik kan mijn Sapphire iig niet laten crashen met de stock cooler.
@Homer J.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn niet alle x1950 pros op dezelfde manier gemaakt. Heb je een plaatje van de Powercolor? Op 1 van de plaatjes van de Sapphire hierboven zie je de VRMs duidelijk zitten, dus je zou ze moeten kunnen aanwijzen op de Powercolor. Er zit trouwens geen temperatuur sensor in de VRMs volgens mij, dus hoe ze bij de 114'C komen...
edit: ik lees nu dat topic wat je aanhaalt, ze hebben er zelf een temperatuur sensor op gezet. en inderdaad ook de powercolor heeft problemen met de VRM en zo te zien zitten ze op dezelfde plek.
Op 100% maakt de AC Accelero X2 trouwens ook gewoon nog redelijk wat lawaai, alleen hoeft ie bij mij niet 100% te draaien, omdat hij alle hitte makkelijk kwijt kan onder 100% load op 41% fanspeed
. Alleen heeft de iPod generatie z'n oren zo vertieft dat ze dat "inaudible" noemen. Ik vertrouw reviewers als het om geluidsproductie gaat niet meer. Dat test ik liever zelf wel 
@kapert
De sapphire schommelt met AC Accelero X2 onder 100% load dus rond de 50'C bij mij
Homer J. heeft het trouwens over 114'C op de VRMs. Ik betwijfel of de 60'C die jij noemt wel betrekking heeft op de VRMs. Het noemen van de temperatuur van een kaart heeft niet zoveel zin. Een videokaart wordt niet gelijkmatig warm natuurlijk. Er zijn verschillende hittebronnen.
de stock cooler heeft al plakkertjes (zie 1 van de plaatjes in mn vorige post). Dus volgens mij zou dat gewoon moeten werken. Misschien zitten ze er niet goed op als je met de stock cooler toch crashes krijgt? Ik kan mijn Sapphire iig niet laten crashen met de stock cooler.
@Homer J.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn niet alle x1950 pros op dezelfde manier gemaakt. Heb je een plaatje van de Powercolor? Op 1 van de plaatjes van de Sapphire hierboven zie je de VRMs duidelijk zitten, dus je zou ze moeten kunnen aanwijzen op de Powercolor. Er zit trouwens geen temperatuur sensor in de VRMs volgens mij, dus hoe ze bij de 114'C komen...
edit: ik lees nu dat topic wat je aanhaalt, ze hebben er zelf een temperatuur sensor op gezet. en inderdaad ook de powercolor heeft problemen met de VRM en zo te zien zitten ze op dezelfde plek.
Op 100% maakt de AC Accelero X2 trouwens ook gewoon nog redelijk wat lawaai, alleen hoeft ie bij mij niet 100% te draaien, omdat hij alle hitte makkelijk kwijt kan onder 100% load op 41% fanspeed
@kapert
De sapphire schommelt met AC Accelero X2 onder 100% load dus rond de 50'C bij mij
Homer J. heeft het trouwens over 114'C op de VRMs. Ik betwijfel of de 60'C die jij noemt wel betrekking heeft op de VRMs. Het noemen van de temperatuur van een kaart heeft niet zoveel zin. Een videokaart wordt niet gelijkmatig warm natuurlijk. Er zijn verschillende hittebronnen.
[ Voor 43% gewijzigd door .Johnny op 05-01-2007 11:49 ]
Verwijderd
Ik bezit ook een x1950pro van sapphire tijdens NFS carbon 1 a 2 uur spelen word de kaart cq. 64 graden .
.Johnny bedankt
Waar kan ik die heatsinkjes kopen?
Mocht ik de koeler te lawaaiig vinden weet ik in ieder geval waar ik die heatsinkjes kan halen en wat voor dingen het zijn, zie nu bij Azerty niks staan wat er op lijkt.
Mocht ik de koeler te lawaaiig vinden weet ik in ieder geval waar ik die heatsinkjes kan halen en wat voor dingen het zijn, zie nu bij Azerty niks staan wat er op lijkt.
Je vindt ze meestal bij cooling als VGA-Ramsinks, of gewoon RAMSinks.
ik heb die van mij bij Alternate vandaan:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GZZK40 (4 EUR)
of
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GZZK41
ik heb die van mij bij Alternate vandaan:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GZZK40 (4 EUR)
of
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GZZK41
hierbasdv schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:54:
.Johnny bedankt![]()
De verzendkoste zijn nog duurder dan de blokjes zelf. Misschien een inkoop actie doen?
[ Voor 9% gewijzigd door bassie op 05-01-2007 14:08 ]
Inkoopactie door Sapphire ja 
Gelukkig hebben ze die dingen hier ook bij de Mycom (http://www.mycom.nl/Products/View/Zalman_ZMRHS1/71714.aspx) dus dan kan ik ze altijd nog halen mocht het nodig zijn.
Eerst maar is zo proberen.
Gelukkig hebben ze die dingen hier ook bij de Mycom (http://www.mycom.nl/Products/View/Zalman_ZMRHS1/71714.aspx) dus dan kan ik ze altijd nog halen mocht het nodig zijn.
Eerst maar is zo proberen.
Verwijderd
wat is die ultimate edition van sapphire slecht verkrijgbaar zeg.
Iemand adres waar ze WEL op voorraad hebben? kep bij salland besteld, maar datum nog onbekend.
Iemand adres waar ze WEL op voorraad hebben? kep bij salland besteld, maar datum nog onbekend.
Is volgens mij nog niet offciceel uit, dus kan alleen maar "gepre-ordered" wordenVerwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:32:
wat is die ultimate edition van sapphire slecht verkrijgbaar zeg.
Email terug van Azerty
Dus maar hopen dat alles goed komtBeste Bas,
Er zijn wel problemen met deze kaart, dit komt echter niet zo heel vaak voor.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk Medewerker: Arjan M.
Azerty Hardware
Tel: 0572-328120
Fax: 0572-328129
Verwijderd
[/quote]
Beste Bas,
Met vriendelijke groet,
Azerty Hardware
[quote]
Ja en toevallig vinden deze mensen elkaar op GOT, dit komt echter niet zo heel vaak voor...
Beste Bas,
Met vriendelijke groet,
Azerty Hardware
[quote]
Ja en toevallig vinden deze mensen elkaar op GOT, dit komt echter niet zo heel vaak voor...

Ja precies, de mensen bij wie die het wel doet hoor je niet (behalve in de productsurvey dan)
Dus komt vast wel goed
Dus komt vast wel goed
Mail ze anders een link naar dit topic
Verwijderd
Ik heb een MSI X1950 Pro 256MB,
Idle is hij 37 graden en stressed (na meer dan 6 uur gamen) 50 graden, ik heb 1 casefan van 80mm en totaal geen airflow.
(Dit is hem, alleen de DVI aansluitingen zijn geel bij mij)

Ik heb af en toe als ik aan mijn computer gesleuteld heb dat het beeld onderaan het beeld vervormd is, dan start ik mijn PC opnieuw op en verwissel van DVI aansluiting en het werkt weer perfect.
Mijn computer:
Asus A8R32-MVP Deluxe
AMD64 3700+ @ 2,640Ghz (11x240)
Msi Ati X1950 Pro 256MB
2x 512mb Kingston ValueRam PC3200 CL3 @ PC3500 CL2.5 (6720MB Brandbreedte
)
Asus Voeding 450W
Elk spel werkt wel goed, alles in 1280X1024 in het hoogste:
Battlefield 2142
Counter-Strike: Source met AAX6 en AFX16
Splintercell: Double Agent (Geen Soft-Shadows)
Medieval 2 met AAX4 en AFX4
Wel raar dat er zoveel mensen met deze problemen zitten! Ik heb er dus totaal geen last van, als je plant een X1950 Pro te kopen zou ik iig voor de versie van MSI gaan. Die bevalt mij prima.
Idle is hij 37 graden en stressed (na meer dan 6 uur gamen) 50 graden, ik heb 1 casefan van 80mm en totaal geen airflow.

Ik heb af en toe als ik aan mijn computer gesleuteld heb dat het beeld onderaan het beeld vervormd is, dan start ik mijn PC opnieuw op en verwissel van DVI aansluiting en het werkt weer perfect.
Mijn computer:
Asus A8R32-MVP Deluxe
Msi Ati X1950 Pro 256MB
2x 512mb Kingston ValueRam PC3200 CL3 @ PC3500 CL2.5 (6720MB Brandbreedte
Asus Voeding 450W
Battlefield 2142
Wel raar dat er zoveel mensen met deze problemen zitten! Ik heb er dus totaal geen last van, als je plant een X1950 Pro te kopen zou ik iig voor de versie van MSI gaan. Die bevalt mij prima.
Die koeler is precies hetzelfde als de Sapphire versie, ik heb zelf ook een sapphire en nooit een crash gehad met geen airflow.
Verwijderd
MSI Radeon RX1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) RX1950PRO-T2D256E survey door curver
Gebruikt onder besturingssysteem:

1 Maand geleden bestelde ik de MSI X1950 Pro bij sallandautomatisering, toen ik hem binnen kreeg ging ik hem dus meteen inbouwen. (Ik heb een volledige upgrade gedaan, van Socket A naar Socket 939).
Bijgeleverd:
Alles zit in een mooie doos, verder zit erin: CD, DVI-Analoog Converter, Drivers, Boekje, Pci-E voedingskabel.
Overige Hardware:
AMD64 3700+
Kingston ValueRam PC3200 CL3 (2x512mb)
Asus 8R-MVP Deluxe
Asus Voeding 450W
17 Inch TFT (Analoog)
Featureset:
Hij heeft dual-DVI, wat ik eigenlijk totaal niet nodig heb. Voor mij is dit dus voldoende, 256Mb is niet erg veel maar wat wil je dan ook voor deze prijs?
Prestaties:
Ik was zéér onder de indruk, met een 42,6GB/s is deze kaart een snelheidsmonster, ik speel nu elk spel op het hoogste in 1280X1024 met in sommige spellen filtering X6 en X16 (Counter-Strike: Source, Quake 4, Medieval 2). Het beeld ziet er ook erg goed uit!
Overklokbaarheid:
Dit heb ik zelf niet geprobeerd maar op veel sites staat er dat deze kaart niet goed overclockbaar is, wat ik trouwens erg raar vindt, omdat mijn X1950 Pro hoogstens maar 52 graden wordt.
Beeldkwaliteit:
Helemaal perfect, niets op aan te merken. Wanneer hij dan normaal opstart! Elke keer dat ik aan mijn computer heb gesleuteld geeft hij raar beeld (aan de onderkant van het scherm). Dan moet ik de computer 1 keer herstarten, dan werkt het weer.
Driver- ondersteuning en compatibiliteit:
Ik heb de drivers van de bijgeleverde CD geïnstalleerd en het werkte meteen perfect in elk spel.
Warmte- en geluidsproductie:
Ik hoor geen geluid van de ventilator komen, en hij blijft erg koel: Stock 35 graden en stressed ~50.
Prijs:
Je krijgt niets soortgelijks voor deze lage prijs, met een 7900GS zie ik je niet Oblivion spelen op het hoogste zonder problemen in 1280X1024.
Overal:
Ik ben zeer tevreden, dit is de beste kaart op dit moment (kwa prijs-prestatie verhouding dan). Crossfire kan ook zonder Mastercard met de X1950 Pro, dit heb ik alleen niet geprobeerd.

[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
Algemene beoordeling | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Featureset | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prestaties | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Overklokbaarheid | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beeldkwaliteit | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Modbaarheid | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Driverondersteuning en compatibiliteit | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Warmte- en geluidsproductie | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prijs | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gebruikt onder besturingssysteem:
- Windows XP

1 Maand geleden bestelde ik de MSI X1950 Pro bij sallandautomatisering, toen ik hem binnen kreeg ging ik hem dus meteen inbouwen. (Ik heb een volledige upgrade gedaan, van Socket A naar Socket 939).
Bijgeleverd:
Alles zit in een mooie doos, verder zit erin: CD, DVI-Analoog Converter, Drivers, Boekje, Pci-E voedingskabel.
Overige Hardware:
AMD64 3700+
Kingston ValueRam PC3200 CL3 (2x512mb)
Asus 8R-MVP Deluxe
Asus Voeding 450W
17 Inch TFT (Analoog)
Featureset:
Hij heeft dual-DVI, wat ik eigenlijk totaal niet nodig heb. Voor mij is dit dus voldoende, 256Mb is niet erg veel maar wat wil je dan ook voor deze prijs?
Prestaties:
Ik was zéér onder de indruk, met een 42,6GB/s is deze kaart een snelheidsmonster, ik speel nu elk spel op het hoogste in 1280X1024 met in sommige spellen filtering X6 en X16 (Counter-Strike: Source, Quake 4, Medieval 2). Het beeld ziet er ook erg goed uit!
Overklokbaarheid:
Dit heb ik zelf niet geprobeerd maar op veel sites staat er dat deze kaart niet goed overclockbaar is, wat ik trouwens erg raar vindt, omdat mijn X1950 Pro hoogstens maar 52 graden wordt.
Beeldkwaliteit:
Helemaal perfect, niets op aan te merken. Wanneer hij dan normaal opstart! Elke keer dat ik aan mijn computer heb gesleuteld geeft hij raar beeld (aan de onderkant van het scherm). Dan moet ik de computer 1 keer herstarten, dan werkt het weer.
Driver- ondersteuning en compatibiliteit:
Ik heb de drivers van de bijgeleverde CD geïnstalleerd en het werkte meteen perfect in elk spel.
Warmte- en geluidsproductie:
Ik hoor geen geluid van de ventilator komen, en hij blijft erg koel: Stock 35 graden en stressed ~50.
Prijs:
Je krijgt niets soortgelijks voor deze lage prijs, met een 7900GS zie ik je niet Oblivion spelen op het hoogste zonder problemen in 1280X1024.
Overal:
Ik ben zeer tevreden, dit is de beste kaart op dit moment (kwa prijs-prestatie verhouding dan). Crossfire kan ook zonder Mastercard met de X1950 Pro, dit heb ik alleen niet geprobeerd.

![]() ![]() -Af en toe vervormd beeld (als je aan pc gezeten hebt, zie review. Dit kan ook aan mij liggen...) | ![]() ![]() +Prijs-Prestatie +Genoeg bijgeleverd +Dual-DVI +Prestaties +Lage Temperatuur +Goed beeld +Goede drivers +Geen spellen bijgeleverd, anders moet je daar ook nog voor betalen +Geen problemen zoals bij de Sapphire X1950 Pro |

[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
Ik heb de Sapphire en totaal geen problemen (gelukkig!!) met temperatuur kwesties. De standaard koeler zit er op.
Heb nu eindelijk ook eens atitool erop gezet (de nieuwste versie) zodat ik de temperatuur kan aflezen. Idle is hij 47 graden en stressed 70. Hierbij moet ik opmerken dat de fan slechts 30% draaid tussen 0..70 graden, daarboven gaat hij naar 41%.
Het is dus zo dat bij spellen de temperatuur zo'n 68 graden is en soms iets hoger totdat hij tegen de 70 loopt waarop de fan harder gaat draaien en hij weer terug komt onder de 70. Totaal geen last van lawaai op deze manier!
Heb nu eindelijk ook eens atitool erop gezet (de nieuwste versie) zodat ik de temperatuur kan aflezen. Idle is hij 47 graden en stressed 70. Hierbij moet ik opmerken dat de fan slechts 30% draaid tussen 0..70 graden, daarboven gaat hij naar 41%.
Het is dus zo dat bij spellen de temperatuur zo'n 68 graden is en soms iets hoger totdat hij tegen de 70 loopt waarop de fan harder gaat draaien en hij weer terug komt onder de 70. Totaal geen last van lawaai op deze manier!
Had ik al gemaild, misschien dat ze het wel is doorlezen
Een vriend van mij had ook problemen met de Sapphire X1950Pro, na het lezen van deze thread heb ik de koeler eraf gehaald die stikkertjes vervangen door AS5 ook wat op de VRM's gedaan (heel weinig) maar lijkt nu al een paar dagen goed te werken.
Temps weet ik niet precies maar het belangrijkste is dat hij nu niet meer crashed, we spelen samen WoW en hij "verdwijnt" nu in ieder geval niet meer
, hij is nu geloof ik 8 of 9 uur constant online geweest wat in zekere zin een goed teken is.
Hij heeft een aantal uur 3dmark05 laten loopen en dat gaf geen problemen.
Moet wel zeggen dat de problemen irritant waren aangezien hij deze kaart op mijn aanraden had gekocht, ikzelf heb een X1900XT ook van Sapphire en deze doet het echt geweldig, 3dmark scores intresseren me niet zolang mijn games maar draaien zoals ik dat wil.
Temps weet ik niet precies maar het belangrijkste is dat hij nu niet meer crashed, we spelen samen WoW en hij "verdwijnt" nu in ieder geval niet meer
Moet wel zeggen dat de problemen irritant waren aangezien hij deze kaart op mijn aanraden had gekocht, ikzelf heb een X1900XT ook van Sapphire en deze doet het echt geweldig, 3dmark scores intresseren me niet zolang mijn games maar draaien zoals ik dat wil.
[ Voor 18% gewijzigd door prutser001 op 06-01-2007 13:30 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
even voor de goede orde, want ik heb het idee dat Sapphire hier zelf niets aan gaat doen.prutser001 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:27:
Een vriend van mij had ook problemen met de Sapphire X1950Pro, na het lezen van deze thread heb ik de koeler eraf gehaald die stikkertjes vervangen door AS5 ook wat op de VRM's gedaan (heel weinig) maar lijkt nu al een paar dagen goed te werken.
Temps weet ik niet precies maar het belangrijkste is dat hij nu niet meer crashed, we spelen samen WoW en hij "verdwijnt" nu in ieder geval niet meer, hij is nu geloof ik 8 of 9 uur constant online geweest wat in zekere zin een goed teken is.
1. Stock Cooler er af halen
2. alle stickertjes er af halen (ook die van de VRM's) en daar AS5 op smeren (wat is heel weinig? druppeltje er op en uitsmeren met een creditcard?
3. Stock Cooler er weer op
Thanks
ZteeVeR
Hoi,
Ik ben van plan om het volgende systeem te kopen:

Dit wil ik gaan gebruiken in combinatie met een Philips 150B tft scherm. De specs hiervan zijn:
Philips 150B tft
Grootte 15" / 381 mm
Helderheid 210 cd / m²
Contrast 250 : 1
Inkijkhoek horiz. / vert. 150° / 105°
Maximale resolutie 1024 x 768 mm
Horizontalfrequenz 31-60 kHz
Vertikalfrequenz 56-75 Hz
Eingang 15pin D-Sub
Responsetijd kleiner dan 50ms
Wat ik me nou afvroeg, krijg ik ghosting met deze videokaart? En nog een vraag de MSI is dus een echte aanrader, of niet?
Ik ben van plan om het volgende systeem te kopen:

Dit wil ik gaan gebruiken in combinatie met een Philips 150B tft scherm. De specs hiervan zijn:
Philips 150B tft
Grootte 15" / 381 mm
Helderheid 210 cd / m²
Contrast 250 : 1
Inkijkhoek horiz. / vert. 150° / 105°
Maximale resolutie 1024 x 768 mm
Horizontalfrequenz 31-60 kHz
Vertikalfrequenz 56-75 Hz
Eingang 15pin D-Sub
Wat ik me nou afvroeg, krijg ik ghosting met deze videokaart? En nog een vraag de MSI is dus een echte aanrader, of niet?
Verwijderd
als ik de snelheid van de ventilator aanpas metbehulp van atiltool vervalt mijn garantie dan op de videokaart?
Lijkt mij heel sterk.
Je doet iets met een programma van Ati zelf, je blijft voor de rest van de kaart af en je zorgt juist dat de kaart er niet meer voor zorgt dat je systeem er steeds mee kapt.
Je doet iets met een programma van Ati zelf, je blijft voor de rest van de kaart af en je zorgt juist dat de kaart er niet meer voor zorgt dat je systeem er steeds mee kapt.
MSI x1950 kost nu iets van 175 euro, heb hem gelukkig besteld toen het nog 164 euro koste
nu maar even afwachten wanneer ze weer op voorraad zijn. Ik hoop alleen dat ik niet last krijg van die crashes.
[ Voor 38% gewijzigd door aex351 op 06-01-2007 20:10 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
ehm, over het verwijderen van de stikkertjes en er AS5 op doen: lijkt me niet zo handig, want je moet dan wel een hele dikke laag AS5 erop doen om de ruimte die tussen je koeler en de RAM chips goed te maken... Die stikkers (thermal pads) vullen dat op volgens mij. De rand rondom de Core is volgens mij hoger dan de RAM chips.
[ Voor 12% gewijzigd door .Johnny op 06-01-2007 21:44 ]
ghosting heeft weinig/niks met je videokaart te maken...AMD1800 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:04:
met 50ms zul je zéker ghosting zien...zker met zo'n oud scherm
Mjah wat is heel weinig, het is alleen om de "putjes" op te vullen, het is niet meer dan een filmpje.ZTeeVeR schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:43:
[...]
even voor de goede orde, want ik heb het idee dat Sapphire hier zelf niets aan gaat doen.
1. Stock Cooler er af halen
2. alle stickertjes er af halen (ook die van de VRM's) en daar AS5 op smeren (wat is heel weinig? druppeltje er op en uitsmeren met een creditcard?
3. Stock Cooler er weer op
Thanks
ZteeVeR
Je kan er "doorheen kijken".
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Hej ik heb dit forum de laatste tijd ook gevolgd
en de vraag
Is het probleem 100% zeker alleen bij de sapphire kaarten?
ben ik al een paar keer tegen gekomen
maar nog niemand=D
ik ben ook van plan de kaart te gaan kopen
maar twijfel nu tussen een Msi of een Asus
tips:)?
en de vraag
maar nog niemand=D
[ Voor 3% gewijzigd door yorkick op 07-01-2007 18:57 ]
Verwijderd
Ik heb de MSI versie, werkt perfect... Kan natuurlijk wel zo zijn dat jij er problemen mee kan krijgen maar dat weet je nooityorkick schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:57:
Hej ik heb dit forum de laatste tijd ook gevolgd
en de vraag
maar nog niemand=D
nee het probleem is niet alleen bij sapphire kaarten, ik heb hetzelfde probleem met een HIS kaart, en dat is zelfs de ICEQ uitvoering met enorme koeler.
Het probleem bij mij is opgelost met atitool en dan de fanspeed handmatig instellen bij bepaalde temperaturen. Lijkt dus een software fout (en de software in videokaarten (bios/drivers) zijn over het algemeen hetzelfde)
Het probleem bij mij is opgelost met atitool en dan de fanspeed handmatig instellen bij bepaalde temperaturen. Lijkt dus een software fout (en de software in videokaarten (bios/drivers) zijn over het algemeen hetzelfde)
Verwijderd
Lijkt mij een productie fout of te weinig koeling in je kast , na wat uitgebreid test werkt word mijn kaart sapphire x1950 pro nooit warmer als 64 graden .Zelfs na uren nfs carbon ...

Het gaat dan ook niet om de core temperatuur, maar de temp van de VRM's op de kaart. Als die niet goed genoeg gekoeld worden kan de kaart er dus uitklappen.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:59:
Lijkt mij een productie fout of te weinig koeling in je kast , na wat uitgebreid test werkt word mijn kaart sapphire x1950 pro nooit warmer als 64 graden .Zelfs na uren nfs carbon ...
Verwijderd
heb ook de kaart en de problemen.
De ene zegt problemen met VRM temp , de ander de core.
Is het nu opgelost door het gebruik van Ati Tool? Of moet de kaart in RMA.
Ik ben zeker niet van plan om extra koeling,koelpasta,.... te gebruiken/aan te passen.
Heb ook het probleem , zwart beeld en no signal .
Ik ben zeker niet van plan om extra koeling,koelpasta,.... te gebruiken/aan te passen.
Ik wil niet veel zeggen maar dat is echt niet de MSI cooler...Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:43:
[afbeelding]
Mijn computer:
Asus A8R32-MVP Deluxe
Msi Ati X1950 Pro 256MB
2x 512mb Kingston ValueRam PC3200 CL3 @ PC3500 CL2.5 (6720MB Brandbreedte)
Asus Voeding 450W
Battlefield 2142
Ik heb de X1950 Pro met ongeveer het slechtste systeem wat je voor zo'n kaart kan bedenken.
Pentium 4 3,53 GHZ
AsRock 775-DUAL-VSTA
1 GB RAM @ 7000MB bandbreedte
Heb je ati tool al geprobeerd?Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:41:
heb ook de kaart en de problemen.
Mijn RMA is net goedgekeurd, dus ik krijg een nieuwe opgestuurt....
Het valt me trouwens op dat bijna alle kaarten op een levertijd van 14 dagen stonden, ongeacht de fabrikant.....zou er dan toch iets gaan gebeuren?
Cheers
ZTeeVeR
Het valt me trouwens op dat bijna alle kaarten op een levertijd van 14 dagen stonden, ongeacht de fabrikant.....zou er dan toch iets gaan gebeuren?
Cheers
ZTeeVeR
Mijn Saphire heeft ook geen problemen, ben al een aantal dagen bezig met rb6 vegas draait gewoon goed. Kaart blijft in windows ook netjes onder de 40 graden, kwam met 3d mark rond de 70 graden.
PSN: c_caveman1982
Apart. Ik heb ook de MSI X1950 Pro 256MB, maar de mijne heeft een dual-slot koeler (neemt dus een extra slot in beslag) en heeft ook zo'n afbeelding op de koeler...Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:43:
[afbeelding]
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
Wel raar dat jou pc niet opnieuw opstarte bij die 70 graden?KaptKeefmenneke schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:29:
Mijn Saphire heeft ook geen problemen, ben al een aantal dagen bezig met rb6 vegas draait gewoon goed. Kaart blijft in windows ook netjes onder de 40 graden, kwam met 3d mark rond de 70 graden.
Wat geeft sapphire zelf eigenlijk als maximale tempratuur aan kan er weinig over vinden .
waar heb je die gekocht dan ?Whuzz schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:25:
[...]
Apart. Ik heb ook de MSI X1950 Pro 256MB, maar de mijne heeft een dual-slot koeler (neemt dus een extra slot in beslag) en heeft ook zo'n afbeelding op de koeler...
< dit stukje webruimte is te huur >
Zercom, Eindhoven.
Had hem in bestelling bij Salland, andere onderdelen waren al binnen, maar de graka stond nog op levertijd onbekend. Dat ding geannuleerd en gehaald bij Zercom, waar ze er nog 1 op voorraad hadden.
kan nog geen review geven, rest van de PC is vandaag pas verzonden
Edit: Deze dus...

[ Voor 17% gewijzigd door Whuzz op 09-01-2007 19:01 . Reden: plaatjes toevoegen ]
FF een berichtje voor het gebruik van de prik die het kaartje lust:
Let's have a look at some X1000 products and specifically the X1950 Pro product in regards to total PC power consumption:
Videocard 100% load System Idle
X1300 XT 193 133
X1600 XT 211 140
X1800 GTO 219 138
X1950 Pro 219 139
X1800 XL 229 155
X1900 GT 232 158
X1800 XT 273 160
X1900 XTX 290 165
X1950 XTX 293 166
The methodology is simple: we look at the peak Wattage during a 3DMark05 session to verify power consumption. You are not looking at the power consumption of the graphics card, but the consumption of the entire PC.
What is really interesting to see is that the new 80nm production obviously allows less voltage and thus usage in the graphics core. This card despite it's performance peaked at 210 Watt (System total), that's just really good !
I suggest you use a 420 Watt PSU minimum but better is always recommended especially if you keep SLI or Crossfire in mind as a future upgrade. When you buy a new PSU then look at the packaging and check the 12 volts rail for the amperage, 20 AMPS should be fine.
Here are some indications on what would happen if your PSU can't cope with the load:
unusual fluctuating 3D gaming performance
crashing games
spontaneous resetting PC
freezes during gameplay
PSU overload can cause it to break down or shut down.
Het systeempje dat werd gebruikt was:
Mainboards
ASUS P5N32-SLI SE Deluxe
Processor
Core 2 Duo E6700 (Conroe)
Graphics Cards
ATI Radeon X1950 Pro 512 MB
GeForce 7900 GS 256 MB (NVIDIA)
GeForce 7900 GT 256 MB (NVIDIA)
GeForce 7950 GT 512 MB (NVIDIA)
Memory
2048 MB (2x1024MB) DDR2 CAS3 Corsair
Power Supply Unit
Enermax Galaxy 1000 Watt
Monitor
Dell 3007WFP - up-to 2560x1600
OS related Software
Windows XP Professional SP2
DirectX 9.0c End User Runtime March update
ATI Catalyst 6.8
NVIDIA ForceWare 91.47 WHQL
NVIDIA nForce platform driver
Software benchmark suite
3DMark05
3DMark06
Ghost Recon: Advanced Warrior
F.e.a.r.
Half-Life 2: Episode One
Splinter Cell 3: Chaos Theory
X3: The Reunion
Prey
Call of Duty 2
Serious Sam 2
Battlefield 2
Let's have a look at some X1000 products and specifically the X1950 Pro product in regards to total PC power consumption:
Videocard 100% load System Idle
X1300 XT 193 133
X1600 XT 211 140
X1800 GTO 219 138
X1950 Pro 219 139
X1800 XL 229 155
X1900 GT 232 158
X1800 XT 273 160
X1900 XTX 290 165
X1950 XTX 293 166
The methodology is simple: we look at the peak Wattage during a 3DMark05 session to verify power consumption. You are not looking at the power consumption of the graphics card, but the consumption of the entire PC.
What is really interesting to see is that the new 80nm production obviously allows less voltage and thus usage in the graphics core. This card despite it's performance peaked at 210 Watt (System total), that's just really good !
I suggest you use a 420 Watt PSU minimum but better is always recommended especially if you keep SLI or Crossfire in mind as a future upgrade. When you buy a new PSU then look at the packaging and check the 12 volts rail for the amperage, 20 AMPS should be fine.
Here are some indications on what would happen if your PSU can't cope with the load:
unusual fluctuating 3D gaming performance
crashing games
spontaneous resetting PC
freezes during gameplay
PSU overload can cause it to break down or shut down.
Het systeempje dat werd gebruikt was:
Mainboards
ASUS P5N32-SLI SE Deluxe
Processor
Core 2 Duo E6700 (Conroe)
Graphics Cards
ATI Radeon X1950 Pro 512 MB
GeForce 7900 GS 256 MB (NVIDIA)
GeForce 7900 GT 256 MB (NVIDIA)
GeForce 7950 GT 512 MB (NVIDIA)
Memory
2048 MB (2x1024MB) DDR2 CAS3 Corsair
Power Supply Unit
Enermax Galaxy 1000 Watt
Monitor
Dell 3007WFP - up-to 2560x1600
OS related Software
Windows XP Professional SP2
DirectX 9.0c End User Runtime March update
ATI Catalyst 6.8
NVIDIA ForceWare 91.47 WHQL
NVIDIA nForce platform driver
Software benchmark suite
3DMark05
3DMark06
Ghost Recon: Advanced Warrior
F.e.a.r.
Half-Life 2: Episode One
Splinter Cell 3: Chaos Theory
X3: The Reunion
Prey
Call of Duty 2
Serious Sam 2
Battlefield 2
Born to Game
Tja, ik zelf zit met een turbolink 420w voeding die 15a op 12v afgeeft. Wee t echt niet of dat nou de bottleneck is.
Ik gooi het toch echt op de temperatuur
Ik gooi het toch echt op de temperatuur
Dat temperatuurmetertje in de ATI control centrum staat dan nog gewoon in het geel...Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:41:
[...]
Wel raar dat jou pc niet opnieuw opstarte bij die 70 graden?
Wat geeft sapphire zelf eigenlijk als maximale tempratuur aan kan er weinig over vinden .
PSN: c_caveman1982
De mijne herstarte pas rond de 78/79 graden. Maar goed da is de temp van de Core, niet van de VRM's en daar ligt het aan.
Het bewijst in elk geval wel dat er iets niet goed is met de koeling, want de temperaturen voor en crash liggen er ver uit elkaar
Het bewijst in elk geval wel dat er iets niet goed is met de koeling, want de temperaturen voor en crash liggen er ver uit elkaar
Kijk eens aan. Ook MSI heeft dus een revisie uitgebracht van de x1950 pro, want als je hier kijkt
http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2006/10/17/29893.jpg
en hier
http://www.hardwarezone.c...es/2007/2154/Topdown1.jpg
zien we duidelijke verschillen. De 1e is bijna hetzelfde als de Sapphire x1950 pro (non-ultimate). Verschil met de Sapphire is dat de MSI fan kleiner is, waardoor de grote heatsink de VRMs niet raakt. Maar ze hebben daar dus andere koelblokjes op geplaatst.
Heeft iemand een idee of het haalbaar is om zelf een ultimate achtige heatsink te maken? ik heb er nu een paar heatsinks opgeplakt, maar vind dat toch maar matig. Zijn er ergens grote heatsinks te koop waar je een ultimate sink uit zou kunnen zagen?
http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2006/10/17/29893.jpg
en hier
http://www.hardwarezone.c...es/2007/2154/Topdown1.jpg
zien we duidelijke verschillen. De 1e is bijna hetzelfde als de Sapphire x1950 pro (non-ultimate). Verschil met de Sapphire is dat de MSI fan kleiner is, waardoor de grote heatsink de VRMs niet raakt. Maar ze hebben daar dus andere koelblokjes op geplaatst.
Heeft iemand een idee of het haalbaar is om zelf een ultimate achtige heatsink te maken? ik heb er nu een paar heatsinks opgeplakt, maar vind dat toch maar matig. Zijn er ergens grote heatsinks te koop waar je een ultimate sink uit zou kunnen zagen?
[ Voor 75% gewijzigd door .Johnny op 10-01-2007 11:39 ]
Volgens mij is (zoals al eerder in dit topic gemeld) de eerste gewoon simpelweg het ATI reference model dat men gebruikt om zo snel mogelijk een kaart op de markt te hebben onder hun naam. Vervolgens werkt men aan een eigen model dat later het reference model vervangt.
Verwijderd
Ik zou ook graag mijn ervaringen betreffende mijn Sapphire x1950 Pro delen.
Ik heb deze bij Azerty Hardware gekocht. Na het installeren bleek alles goed te werken een aantal dagen na gebruik bleek de kaart echter vast te lopen. Bij 60 graden stop de kaart ermee en de fan gaat niet harder draaien. Eerst had ik dit opgelost door ATITools te installeren. Maar dit was echt geen doen.
De kaart bleef na een uur gamen vast lopen etc.
Na contact met Azerty te hebben opgenomen en het verhaal uitgelegd te hebben zouden ze mn kaart testen (met spoed). Had 'm opgestuurd en de volgende dag werd ik meteen opgebeld dat hij inderdaad kapot was.
Ik kreeg de keuze of dat ik deze weer wilde (werkende) of een andere. De andere hadden allemaal een levertijd van 3 a 4 weken waardoor ik toch weer op de Sapphire terecht kwam (2 a 3 dagen). Ze zouden wel mn kaart testen voordat ze 'm naar mn zouden sturen.
Nu maar hopen dat de nieuwe kaart een "goede" is.
Complimenten voor Azerty. Ben erg content met de, snelle, medewerking ondanks dat ik buiten de Doa tijd viel.
Ik heb deze bij Azerty Hardware gekocht. Na het installeren bleek alles goed te werken een aantal dagen na gebruik bleek de kaart echter vast te lopen. Bij 60 graden stop de kaart ermee en de fan gaat niet harder draaien. Eerst had ik dit opgelost door ATITools te installeren. Maar dit was echt geen doen.
De kaart bleef na een uur gamen vast lopen etc.
Na contact met Azerty te hebben opgenomen en het verhaal uitgelegd te hebben zouden ze mn kaart testen (met spoed). Had 'm opgestuurd en de volgende dag werd ik meteen opgebeld dat hij inderdaad kapot was.
Ik kreeg de keuze of dat ik deze weer wilde (werkende) of een andere. De andere hadden allemaal een levertijd van 3 a 4 weken waardoor ik toch weer op de Sapphire terecht kwam (2 a 3 dagen). Ze zouden wel mn kaart testen voordat ze 'm naar mn zouden sturen.
Nu maar hopen dat de nieuwe kaart een "goede" is.
Complimenten voor Azerty. Ben erg content met de, snelle, medewerking ondanks dat ik buiten de Doa tijd viel.
Ben zelf een gelukkige eigenaar van een Club3D X1950 pro. Uitermate tevreden stil (accellero X2), compleet (heb wel moeten mailen voor mijn 2 Xfire bridge's) en nog geen uitvallers
Bobbie, zou je eens willen kijken of op jouw X1950 Pro de VRM wel gekoeld wordt? Tenminste, als je hem weet te vinden. In deze review van de Powercolor X1950 Pro (ook met de Accellero X2) staat dat de VRM bij deze kaart ook erg heet wordt. Is dat bij jouw kaart ook het geval?
En klopt het ook dat deze kaart een constante RPM heeft? Dus draait hij bij idle net zo snel als onder volle belasting? Dit schijnt namelijk wel het geval te zijn bij de Powercolor variant.
En klopt het ook dat deze kaart een constante RPM heeft? Dus draait hij bij idle net zo snel als onder volle belasting? Dit schijnt namelijk wel het geval te zijn bij de Powercolor variant.
Ik heb ook een Accellero X2 op mn Sapphire geplakt en die draait ook continu 41%. Geen idee waarom, want met ati tool kan ik em wel harder laten draaien, maar kennelijk vindt de regulator van de kaart dat niet nodig. Heb het ook niet nodig gehad, want onder volle belasting worden core en ram niet heet met deze cooler. Alleen de VRMs, maar daar heb ik dus zelf maar koelblokjes op geplakt.
Ik zit steeds meer te denken om zelf een custom heatsink te gaan zagen, heb daar alleen geen ervaring mee dus als ik dat ga doen kom ik wel terug met een nieuw topic om de voortgang bij te houden en om tips en tricks te vragen.
Ik zit steeds meer te denken om zelf een custom heatsink te gaan zagen, heb daar alleen geen ervaring mee dus als ik dat ga doen kom ik wel terug met een nieuw topic om de voortgang bij te houden en om tips en tricks te vragen.
De kaart gaat pas harder dan 41% draaien als de kaart 70+ is... Met een Accelero wordt deze temperatuur kennelijk niet gehaald
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dit topic is gesloten.