Ik kocht een nieuw systeem, en dit krijg ik niet aan de praat.
MOBO: MSI K9NGM2-FID
CPU: Athlon 64 3500+ socket AM2
RAM: DDR2 Corsair Value 512MB PC4200 CL4
Rest van de hardware lijkt me momenteel minder belangrijk. Ik heb veel dingen geprobeert, echter als ik het systeem inschakel, beginnen de fans + cpu fan wel te draaien, maar dat is dan ook alles wat de PC doet. Het scherm blijft nl zwart. Ik geraak dus ook niet eens in de BIOS.
Nu had ik al 1 vraagje, kan ik tot in de BIOS geraken met defect geheugen?
Wat heb ik nog geprobeert:
- Proberen booten met zo weinig mogelijk randapparatuur
- BIOS gereset met jumper
- Alle connectors uitgeplugged en terug aangesloten
Nu vroeg ik mij af waarvoor deze connector precies dient (cpu power das duidelijk, maar gaat het hier om additionele stroom zoals bij een zware videokaart, of is het de primaire stroombron van de CPU) en vooral is dit plugje inpluggen essentieel om het systeem aan de praat te krijgen?

In de manual staat, JPW1, 4 Pin, for CPU Power
Voor sommige mensen mag dit misschien een domme vraag zijn, maar het laatste systeem dat is samenstelde (AMD socket 754) had dit volgens mij niet, ook de Athlon XP's niet. Een vriend van mij, zegt dat hij het wel eens ziet op Intel systemen, maar bij AMD nog niet gezien heeft.
Dank voor de hulp!
MOBO: MSI K9NGM2-FID
CPU: Athlon 64 3500+ socket AM2
RAM: DDR2 Corsair Value 512MB PC4200 CL4
Rest van de hardware lijkt me momenteel minder belangrijk. Ik heb veel dingen geprobeert, echter als ik het systeem inschakel, beginnen de fans + cpu fan wel te draaien, maar dat is dan ook alles wat de PC doet. Het scherm blijft nl zwart. Ik geraak dus ook niet eens in de BIOS.
Nu had ik al 1 vraagje, kan ik tot in de BIOS geraken met defect geheugen?
Wat heb ik nog geprobeert:
- Proberen booten met zo weinig mogelijk randapparatuur
- BIOS gereset met jumper
- Alle connectors uitgeplugged en terug aangesloten
Nu vroeg ik mij af waarvoor deze connector precies dient (cpu power das duidelijk, maar gaat het hier om additionele stroom zoals bij een zware videokaart, of is het de primaire stroombron van de CPU) en vooral is dit plugje inpluggen essentieel om het systeem aan de praat te krijgen?

In de manual staat, JPW1, 4 Pin, for CPU Power
Voor sommige mensen mag dit misschien een domme vraag zijn, maar het laatste systeem dat is samenstelde (AMD socket 754) had dit volgens mij niet, ook de Athlon XP's niet. Een vriend van mij, zegt dat hij het wel eens ziet op Intel systemen, maar bij AMD nog niet gezien heeft.
Dank voor de hulp!