Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui,

Me abbonament loopt binnenkort af, en ik ben dus op zoek naar een nieuwe telefoon. Mijn oog viel op de MDA Vario II van t-mobile. Maar ik vroeg mij of ik daar goed aan doe. Wat vooral mijn "eisen" zijn:
- Toetsenbord.
- Redelijke camera
- Msn & emailen mogelijk
- HTML Internet
- Navigatie

Daar voldoet deze telefoon aardig aan volgensmij. Alleen ik twijfel nog tussen deze, en de compact III, want die vind ik ook wel erg fijn. Alleen 1 groot nadeel, en dat is dat er geen toetsenbord opzit. Maar ook weer 1 groot voordeel, en dat is een ingebouwde gps ontvanger.

Vandaar mijn vraag waar ik goed aan zou doen gezien mijn "eisen". In principe wil ik voor de Vario II gaan omdat ik een toetsenbord belangrijker vind dan een ingebouwde gps aangezien ik hem ook vooral voor msn/email/internet wil gebruiken, en navigatie heb ik al op mijn PDA waar gps ingebouwd zit. Maar ik weet niet of er nog meer grote verschillen tussen de 2 toestellen zitten, want meer kan ik er niet over vinden. Dus misschien is er meer wat ik moet weten wat betreft deze 2 toetstellen.

Graag zou ik ook willen weten wat de fotokwaliteit is van deze MDA's. 2.0 mp ja, dat weet ik. Maar ik bedoel is er misschien ergens een foto te zien die gemaakt is met 1 van deze toestellen? Ik heb geen idee waar ik op moet zoeken op google, heb wel het een en ander opgezocht, maar vind niet wat ik zoek jammergenoeg, dus hoop dat hier iemand mij eraan kan helpen.

Alvast bedankt!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11 16:59

smallboy

N/A

Kijk even in dit topic voor meer informatie over de MDA Vario II (ofwel HTC TyTn):
HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 4

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik inderdaad ook gevonden, maar kon niet echt veel fotos vinden die gemaakt waren met de telefoon zelf.

http://msmobiles.com/news.php/5368.html

op die site vond ik er een paar, maar vroeg me af of er meer waren.

En ik vroeg me een beetje af of er opmerkelijke verschillen waren tussen de 2 die je niet op het 1ste gezicht ziet of leest.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:02
De vario II heeft een snellere processor en UMTS en wordt dmv een ROM update binnenkort geschikt voor HSDPA. Dat zijn, naast het toetsenbord, voor mij de belangrijkste punten om voor de Vario II te kiezen in pl v de Compact III. Mijns inziens heeft de Compact III alleen de ingebouwde GPS als voordeel boven de Vario I of II en dat los ik wel op met een losse BT GPS muis van 70e.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb hier een vario 1 liggen, maar dat toetsenbord ben je eignelijk wel vrij snel op uitgekeken. De meeste sites die je bezoekt staan toch in je favorieten dus daar gebruik je het toetsenbord al niet meer voor. In het begin was het wel leuk enzo, maar even relaxed internetten doe je toch niet omdat pocketIE of opera de sites toch redelijk verneuken of gewoon slecht laten zien.
De foto's van de vario1 met z'n 1.3 mpix zijn echt te slecht voor woorden en van de reviews die ik heb gezien is de vario2 niet echt beter. Alleen de plaatjes zijn groter maar kwaliteit hetzelfde, prut dus. Wil je echt goede foto's (voor zover dat kan) zou ik eerder voor een Nokia N73 gaan of een SE K800i. Dan is de N73 iets logischer omdat je daar TomTom op kan zetten, de browser is wel goed en prima te gebruiken (is dezelfde als op m'n huidige telefoon, een Nokia E50) en is stukken beter dan die op de Vario of elk ander windows mobile toestel.

Hoop dat je er wat aan hebt, of dat ik de keus niet lastiger heb gemaakt dan ie al was :p

[edit]

Een goede review van de vario 2 (HTC Tytn): http://www.pocketinfo.nl/artikel/6099
Heeft een apart deel voor de camera, conclusie: voor een 2 megapixel camera maakt ie plaatjes als een redelijk goede 1.3 megapixel camera :p

[ Voor 10% gewijzigd door Sick Nick op 20-11-2006 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf ook al gekeken naar de n73 inderdaad, maar ik kan nergens vinden of daar een toetsenbord aan zit? Het is niet per se voor het internet, maar vooral voor msn enzo. Dan is zo een toetsenbord toch wel fijner denk ik.

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 09:27:
Ik had zelf ook al gekeken naar de n73 inderdaad, maar ik kan nergens vinden of daar een toetsenbord aan zit? Het is niet per se voor het internet, maar vooral voor msn enzo. Dan is zo een toetsenbord toch wel fijner denk ik.
De N73 heeft geen toetsenbord.

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Verwijderd

Mijn geklaag gaat over de MDA VARIO, maar die is niet veel beter/slechter dan zijn opvolger, VARIO II, heb ik mij laten vertellen.

NIET DOEN DUS :P

Wat mij erg tegenvalt, ff snel iets doen kan dus niet, wachten moet ik te vaak. Ik heb hem nu net iets meer dan een jaar maar ik ga na het aflopen van mijn abo, over 10Mnd, vlug weer terug naar een "echte" mobiel. Iets zonder besturingssysteem, iets zonder de net te lompe grootte, iets waar je een telefoonnummer snel kan vinden.
Heel toevallig moest ik binnen een maand 5 maal 112 bellen, vraag me niet dat verhaal te vertellen maar op dat moment merkte ik pas echt hoe irritant het is om een mobiel te hebben die eerst ff moet ontwaken en dan pas wat kan doen, en geloof me, dat ff duurt best lang.

Bovendien is het toestel is het vervelend om een touchscreen te hebben als je het ding in bijvoorbeeld in je binnenzak hebt.
Gaat ie over, wil je opnemen, heb je per ongeluk al een toets (op het touchscreen) ingedrukt. (altijd de verkeerde toets natuurlijk)
Ook als je nummers belt met een menu (kies een 1 voor negerinnen), moet je eerst het toetsenblok aanzetten. Niet heel erg maar het is wel ff wennen.

De andere opties:
Wat mijzelf betreft, ik heb niet heel veel afspraken, en als ik ze heb maak ik ze in m' n analoge agenda.
De MDA is handig, denk ik, als je dat laat bijhouden (syncen met outlook of secretaresse), heel veel afspraken hebt, veel bliepjes wilt horen of een andere reden hebt om te denken dat het bijhouden van je MDA tijd scheelt of aanzien oplevert.

Alle andere redenen om hem aan te schaffen... De camera, ik post hier nog niet zo lang en foto's posten heb ik nog niet zo vaak, lees:nooit gedaan, dat moet ik dus zo vrijdagavond rond 05.00 ff uitzoeken.
Niet heel goed, vergeleken met andere gsmcameras niet slecht. De gradatie is lastig aan te geven, dat is meer de keuze tussen bagger en mja... Bij goed weer of veel omgevingslicht handig voor het maken van "Oh ja" foto's maar een uitkomst voor het maken van je fotoalbum van je pasgeboren kleine.. te verwachten... nope.

Het toestel kan wel een boel formaten (AVI MPG MP3 enzo) aan en kan alles gebruiken als ringtone etc., Helaas ben ik maar een user dus kan ik niet zeggen of de N90-91 beter is, of de N70 die wilde ik in eerste instantie nemen...

Het T-mobile abo is wel ok, Altijd overal internet,dat is echt HET ding van het ding voor mij (alleen streaming radio is slecht, veel beter met een Qtek/HTC 9000 versie van de t-mobile, weet niet waarom maar het is helaas wel zo, een collega me heeft dat toestel en hetzelfde ab. hij heeft, als we 2 meter van elkaar af staan, wel continue ontvangst, mijn ding kapt elke 45 seconden een sec.).

Dus dat is, om even op jou vraag terug te komen:
- perfect voor msn, email (outlook oid dan),
- toetsenbord, dat moet ik het ding wel nageven, dat toetsenbord is handig,
- navigatie heb ik er ook op gehad, tomtom europa. Werkt ok, no problems.
- Camera kan beter... maar is niet heel slecht.
- Internet, zie mn laatste opmerking boven deze opsomming. Je moet niet heel veel data willen ontvangen en de meeste gangbare sites (tweakers) hebben een pda.tweakers.net waarbij rekening wordt gehouden met de grootte van de bestanden/pagina's

Al met al... geen optie voor mij tenzij ik een extra mobiel heb om mee te bellen, ik heb al een laptop ;)

Verwijderd

Wie heeft er info
Heb een hardreset gegeven MDA VARIO II
En nu wil hij niet meer connecten internet (web and Walk)
Zal wel weer over het topic heen lezen. excuses voor deze vraag dan
Maar kan iemand mij helpen ,daar ik mischien een instelling over het hoofd zie.
Hij wil dus niet meer online met internet.
Zelfs de T-mobile gebeld maar deze weten het ook niet te vertellen via de telefoon
ze sturen me naar de site
http://www.t-mobile-academy.nl/
Wat doe ik fout de hardreset is goed verlopen alles werkt .
Telefoneren de anderre prg's maar online surfen wil niet lukken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 00:55 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit topic is destijds blijkbaar tussen de mazen van het PSGG-moderatornet geglipt, want er loopt al tijden een geanimeerde discussie over dit toestel, namelijk HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 4.
Het lijkt me dus een goed idee om daar verder te gaan :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.