maxtor hdd kan niet meer gelezen worden

Pagina: 1
Acties:

• patrickrooden
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-02 10:30

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

Topicstarter
hoi allemaal

ik heb een probleem sinds gisteren met mijn maxtor 6L160PO hdd hij wordt niet meer herkent in windows,in de bios wordt ie nog wel herkent, ik heb al vanalles geprobeerd zoals chdisk , maxtools enz maar hij wil nog steeds niks doen ik gebruik hem extern en nu heb ik hem intern aangesloten voor te kijken of het niet aan de usb enclosure lag maar daar ligt het dus niet aan.
er is wel laatst een probleem geweest met de stroomkabel aan de usb enclosure waardoor de hdd vaak uitviel maar dit is nu gemaakt en werkt dus weer.
maar het belangrijkste is hoe krijg ik mijn data terug wat erop staat (111GB)
gisteren werd de hdd nog herkent en heb een backup gemaakt met norton ghost maar vandaag kom ik erachter dat deze back up niet uitgelezen kan worden (norton ghost heeft geen fouten weergegeven)
wat kan ik nu doen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie je in windows nog wel een schijfletter of partitie als je kijkt in je schijfbeheer?
Spint je schijf nog wel gewoon netjes op of niet?

In elk geval zou ik hier OM FAQ / Beleid even kijken voor wat datarecover progjes.

• patrickrooden

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:50:
Zie je in windows nog wel een schijfletter of partitie als je kijkt in je schijfbeheer?
Spint je schijf nog wel gewoon netjes op of niet?

In elk geval zou ik hier OM FAQ / Beleid even kijken voor wat datarecover progjes.
de hdd wordt niet meer weergegeven in windows gisteren nog wel
en de hdd spint wel nog netjes op en hoor geen rare geluiden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

patrickrooden schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:51:
[...]

de hdd wordt niet meer weergegeven in windows gisteren nog wel
en de hdd spint wel nog netjes op en hoor geen rare geluiden
Dan zou je met recoverprogjes eens moeten kijken of zij nog iets vinden. Ik heb goede ervaringen met Ontrack recovery. Is niet goedkoop, maar vind nagenoeg alles (enige nadeel dat op grote en/of tragere schijven het best lang kan duren, trek er gerust 24 uur voor uit).

• patrickrooden

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:57:
[...]

Dan zou je met recoverprogjes eens moeten kijken of zij nog iets vinden. Ik heb goede ervaringen met Ontrack recovery. Is niet goedkoop, maar vind nagenoeg alles (enige nadeel dat op grote en/of tragere schijven het best lang kan duren, trek er gerust 24 uur voor uit).
hoeveel kost dat prog ong

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
zal je MBR of MFT wel gemold zijn.
Op sommige GHOST boot CD's staat ook onder UTIL, Norton Disk Doctor (bij mij meen ik versie 9), die kan dat repareren.

• patrickrooden

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

Topicstarter
mtjoeng schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:01:
zal je MBR of MFT wel gemold zijn.
Op sommige GHOST boot CD's staat ook onder UTIL, Norton Disk Doctor (bij mij meen ik versie 9), die kan dat repareren.
ik zal het wel eens proberen heb zelf norton systemworks 2005 waar die ook bij zit

Verwijderd

Even met NTFS4DOS bekijken of je er nog op kunt komen. Wellicht is het gewoon een Windows probleem. Anders idd HDD Regenerator of Spinrite gebruiken (staan op Hiren's).

• patrickrooden

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

Topicstarter
ik heb het geprobeerd met norton disk doctor
en daar gaf ie aan dat ie wou proberen het mft te fixen maar dat is dus niet gelukt wat nu?
of kan ik dat beter doen in dos ik heb het nu gedaan in windows

[ Voor 19% gewijzigd door patrickrooden op 19-11-2006 14:13 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

WinInternals ERD Commander 2005 downloaden, image branden, ervan booten en Disk Commander proberen; werkt over het algemeen waar andere tools stoppen. Als NDD echter niets kan uitrichten dan vrees ik toch wel het ergste ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• patrickrooden

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

Topicstarter
hey ik heb een programma gedownload wat heeft gewerkt
getdataback for ntfs
alle bestanden heb ik terug gekregen en op een andere hdd gezet en nu de maxtor hdd geformateerd en gecontroleerd en alles teruggezet en werkt weer goed

bedankt voor al jullie hulp
Pagina: 1