Wat heeft de frontpage met het eten van modder te maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik was net op zoek naar TMF in de GoT-index. Ik zocht daarom op 'moderator' maar kon TMF niet vinden. Dus ben ik door de lijst gescrolled om dan maar TMF handmatig te vinden. Zie ik staan:

Tweakers.net Moddereter Forum

Waarom zijn die arme tweakers gedoopt tot modder eters?

[ Voor 9% gewijzigd door WFvN op 18-11-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Komt vooral voort uit historie, zover ik weet, en is meer een liefkozing dan een belediging :) . De exacte achtergrond weet ik ook niet, Zie ook de TMF FAQ:
Bijna iedereen die zich op de FrontPage geregistreerd heeft kan de reacties van de andere users modereren en word liefkozend moddereter genoemd.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Okee, gelukkig geen outcast dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In dezelfde context zou je je kunnen afvragen waarom het hier "Lieve Adjes" heet, want ik ben geen Adje. :P

Er worden wel meer vreemde woorden en woordspelingen gebruikt verspreid over de site, ooit ingevoerd omdat het grappig was en aangehouden omdat het nostalgisch is. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

-NMe- schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:43:
In dezelfde context zou je je kunnen afvragen waarom het hier "Lieve Adjes" heet, want ik ben geen Adje. :P
Don't push your luck :P

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

Cyphax

Moderator LNX
Nah heeft niets met geluk te maken, meer met z'n ontkenningsfase. :+

Ah er zijn wel meer termen die je niet overal tegenkomt (automagisch bijv, maar of dat hiervandaan komt weet ik niet, in het Engels zie je 'm ook wel op Slashdot bijv), maar er is niet ergens een overzichtje toevallig? De link tussen moddereter en moderator (een keer uitspreken en het is duidelijk :P) is niet zo lastig te leggen, maar het zou ergens wel leuk zijn als die achtergrond, waar JHS het over had, ergens uit de doeken werd gedaan. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Komt deels ook door de vrijdag modderpoel. :)

* Delerium denkt dat verschillende series moddergooien in 2000 ook wel debet is.

En tegenwoordig doen we aan modderworstelen. Dus jongen, kom gerust langs. :)

Is zo'n typo echt de reden dat het forum onvindbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
neuh, forum is niet onvindbaar maar omdat er zo enorm veel subfora zijn, heb ik even op CTRL-F geramd en vervolgens gezocht op moderator. Vervolgens krijg je eerst de kolom met moderators te zien, daarna dingen als LA en daarna op een gegeven moment niks meer maar om begrijpelijke redenen ziet hij TMF dan niet. Dus ben ik maar aan het scrollen gegaan en heb hem dus zo ook gevonden. Ik kom alleen niet zo vaak op TMF dus wist ik niet driect waar hij in die enorme lijst met subfora stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Nou, het probleem zit bij jou niet het woordje "Adjes", maar eerder bij het woordje "Lieve". Maar daar kan jij ook niks aan doen :* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Oeh, wat ben ik weer heerlijk geliefd. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat er voor moddereter is gekozen om niet in verwarring te komen met het woord moderator, wat erop kan duiden dat je opeens toegang hebt tot een besloten crewforum. Niet te vergeten dat dergelijke woordgrapjes juist de charme van Tweakers.net is. We hebben immers ook nog de fora Stuffis Generalis, Hardcorehok, een forumnaam met Beeldkanonnen erin en een hoofdgroep genaamd Devschuur®.
Ik ben het wel \o/.
Pagina: 1