Toon posts:

Paar vragen over ee nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om een Ati radeon 9800 pro te kopen. Ik heb hier een paar vragen over:

-Kan ik hier fatspenlijk spellen als farcry spelen op medium settings en 1024x768?
-Welke geforce kaart (en) heeft ongeveer dezelfde prestaties?

Nu heb ik gekeken of mijn moederbord het ondersteunt. Mijn moederbord is een Asus A7V8X , hier een link naar de specificaties. Zoals je ziet heeft mijn moederbord een AGP 8x/4x 1,5V slot. Dus daar voldoet mijn moederbord denk ik wel aan. Maar ik ben niet zo goed hierin, dus ik weet niet aan welke andere eisen mijn moederbord aan moet voldoen. Hier zijn mijn verdere computer specs:

AMD Athlon XP 2400+
1.99 GHz 704 MB RAM (gedeeld met een onboard videokaart)

Bij voorbaat dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een 9700pro en daarop draait Farcry prima (op een Athlon MP 2600+ met 2GB ram). Het is dan wel een oudere kaart, maar voor de wat simpelere dingen voldoet hij nogp rima en hij werkt ook gewoon op jouw mobo.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:25:
Hoi,

Ik ben van plan om een Ati radeon 9800 pro te kopen. Ik heb hier een paar vragen over:

-Kan ik hier fatspenlijk spellen als farcry spelen op medium settings en 1024x768?
-Welke geforce kaart (en) heeft ongeveer dezelfde prestaties?

Nu heb ik gekeken of mijn moederbord het ondersteunt. Mijn moederbord is een Asus A7V8X , hier een link naar de specificaties. Zoals je ziet heeft mijn moederbord een AGP 8x/4x 1,5V slot. Dus daar voldoet mijn moederbord denk ik wel aan. Maar ik ben niet zo goed hierin, dus ik weet niet aan welke andere eisen mijn moederbord aan moet voldoen. Hier zijn mijn verdere computer specs:

AMD Athlon XP 2400+
1.99 GHz 704 MB RAM (gedeeld met een onboard videokaart)

Bij voorbaat dank
Ik heb zelf een 9800 pro (Ultimate) en deze kan FarCry prima aan op medium en 1024x768.
Zorg er overigens wel voor dat je dan je onboard video kaart uitschakeld voor dat beetje extra vrije ram geheugen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als je ook maar een beetje doorgroei mogelijkheid wilt, neem dan een X800/850 of een 7800GS zijn wel wat duurder, maar zeker de meerprijs waardt.

Ik heb zelf een 9700pro/9800pro/X800XL(pci-e) en nu een X1900XT gehad en elke stap was een aangename vooruitgang.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja hoor, lukt prima.

Mocht je hem tweedehands kopen, wat ga je ervoor betalen? Je kunt namelijk bij V&A ook 6600GT's/6800LE's kopen voor een Euro of 50, en die presteren beter dan een 9800Pro/XT.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef er maar voor een jaar de al gereleasede spellen mee kunnen spelen, en het lijkt mij beter om gewoon een tweedehandse te kopen. Nu ben ik op ebay deze kaart tegengekomen:

http://cgi.ebay.nl/Asus-9...Z3702QQrdZ1QQcmdZViewItem

Is deze beter dan de 9800 pro?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja.
Kun je ook in benchmarks vinden trouwens. De 9800XT is een snellere versie van de 9800Pro.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:47:
Ja hoor, lukt prima.

Mocht je hem tweedehands kopen, wat ga je ervoor betalen? Je kunt namelijk bij V&A ook 6600GT's/6800LE's kopen voor een Euro of 50, en die presteren beter dan een 9800Pro/XT.
Ja, ik wil het tweedehands kopen en ik wil er niet meer dan 50 euro aan besteden. Ik ben nu ff aan het kijken op V&A.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je wilt weten hoe een kaart presteert, zoek gewoon even wat benchmarks op. Een snelle google op "9800pro far cry" geeft je zat resultaten. En daaronder zitten ook vergelijkende reviews waarmee je kunt zien hoe andere kaarten het doen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.