Hallo mede tweakers,
Ik wil wat nieuwe opslagruimte voor mijn PC, en we gaan even goed uitpakken.
Nu wou ik niet zozeer preformance maar wel stability en veeeeeeel ruimte voor zo min mogelijk pieken. Dus ik ga voor de Hardwarematige RAID 5.
Mijn specs zijn nu:
Moederbord: Asus A8N-E
lekker grote kast
Nu eerst het probleem WELKE fuckin HD moet ik hebben, iedere HD is wel getest op hoeveel ms hij nodig heeft om iets op te zoeken en dat soort scheit. Maar hoe de fack kom ik erachter welke het na 4 jaar nog wel doet, daar gaat het mij nu om. moet ik dan gaan voor de 7200.10 omdat hij een leuke garantie van 5 jaar heeft?(ook tegen slijten
) of gewoon voor een maxline 10, omdat het allemaal toch niet zoveel uitmaakt?
Ieder idee is welkom over dit probleem...
Ook nog het probleem als je later een HD wil vervangen of je RAID wil uitbreiden moet je HD nog steeds op de markt zijn? toch?
Nu de IO controller:
Stel dat ik een 8x sata koop en 4 of 5 HD's
. Dan wil je hem later wel natuurlijk uitbreiden. Ik vroeg me af of dat kon zonder dat ik een backup hoef te maken (dat is onmogelijk nl. er is geen HD ruimte om al je data te backupen OMDAT alles vol zat en daarom koop je een nieuwe HD's... (logica toch)
Nu is er deze post.
Maar dat zijn scsi dingetjes dus weet niet of het ook lukt *veilig* met mijn sata RAID...
Nu zit ik te twijfelen tussen een paar IO controllers...'
Hier mijn moederbord specs:Asus A8N-E
HighPoint RocketRaid 2220 Retail
OF
HighPoint RocketRAID 2320
OF
Promise SuperTrak EX8350 (8x SATA300 RAID, 128MB, PCI-e x4)
OF
Promise SuperTrak SX8300 (8x SATA300 RAID, 64MB, PCI-X 64/133)
Vraag is of ze op mijn moederbord passen... en dan welke beter is (promise of highpoint)
In benchmarks maakt het niet al teveel uit
HEEEEEEEEEEEL ERG veel bedankt alvast voor eventuele posts!!!!
Gegroet, Die_Hard!
Ik wil wat nieuwe opslagruimte voor mijn PC, en we gaan even goed uitpakken.
Nu wou ik niet zozeer preformance maar wel stability en veeeeeeel ruimte voor zo min mogelijk pieken. Dus ik ga voor de Hardwarematige RAID 5.
Mijn specs zijn nu:
Moederbord: Asus A8N-E
lekker grote kast
Nu eerst het probleem WELKE fuckin HD moet ik hebben, iedere HD is wel getest op hoeveel ms hij nodig heeft om iets op te zoeken en dat soort scheit. Maar hoe de fack kom ik erachter welke het na 4 jaar nog wel doet, daar gaat het mij nu om. moet ik dan gaan voor de 7200.10 omdat hij een leuke garantie van 5 jaar heeft?(ook tegen slijten
Ieder idee is welkom over dit probleem...
Ook nog het probleem als je later een HD wil vervangen of je RAID wil uitbreiden moet je HD nog steeds op de markt zijn? toch?
Nu de IO controller:
Stel dat ik een 8x sata koop en 4 of 5 HD's
Nu is er deze post.
Maar dat zijn scsi dingetjes dus weet niet of het ook lukt *veilig* met mijn sata RAID...
Nu zit ik te twijfelen tussen een paar IO controllers...'
Hier mijn moederbord specs:Asus A8N-E
HighPoint RocketRaid 2220 Retail
OF
HighPoint RocketRAID 2320
OF
Promise SuperTrak EX8350 (8x SATA300 RAID, 128MB, PCI-e x4)
OF
Promise SuperTrak SX8300 (8x SATA300 RAID, 64MB, PCI-X 64/133)
Vraag is of ze op mijn moederbord passen... en dan welke beter is (promise of highpoint)
In benchmarks maakt het niet al teveel uit
HEEEEEEEEEEEL ERG veel bedankt alvast voor eventuele posts!!!!
Gegroet, Die_Hard!