[DPC] Discussie Whatpulse

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Let niet op de vreemde opening, deze draad is aangemaakt door Pim. om een discussie uit de WP draad te houden

Traguardo is in team AGoT :?

Wat moet ik me daar bij voorstellen?

[ Voor 49% gewijzigd door Pim. op 18-11-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav0s schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:56:
Traguardo is in team AGoT :?

Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dit;

AGoT
Door al dat gespamm op het forum zie ik geen reden meer om in GoT te blijven zitten

http://whatpulse.org/stats/teams/11038/

Kan hem niet geheel ongelijk geven ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mja, het is geen gespam op het forum; het is gespam in dit topic. Ik kan hem ook geen ongelijk geven, maar dat neemt niet weg dat het heel vaag is dat hij nu, nu het juist weer iets beter gaat (op dat gezeik rond dat gedicht na..), weg is gegaan, en niet twee weken geleden..

Maargoed, als het niet snel stopt zal ik ook met deze (tijdelijke :P ) staking mee doen, misschien dat dat helpt inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer ben je verplicht dit topic te lezen als je lid bent van GoT WP? Staat dat in de algemene voorwaarden ofzo? Vreemd om om die reden het team te verlaten. Of zit ie op dial-up misschien en dat ie geen zin heeft zo lang te wachten tot de pagina's laden zodat ie de stats kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:00:
Sinds wanneer ben je verplicht dit topic te lezen als je lid bent van GoT WP? Staat dat in de algemene voorwaarden ofzo? Vreemd om om die reden het team te verlaten. Of zit ie op dial-up misschien en dat ie geen zin heeft zo lang te wachten tot de pagina's laden zodat ie de stats kan zien?
Het is natuurlijk wel leuk om een beetje bij de community betrokken te zijn :) . Mocht er alleen maar gezeur binnen deze community voorkomen, kan ik me voorstellen dat je leaved (alhoewel dit gezeur net voor mijn tijd geweest blijkt te zijn :> ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Omdat het gewoon _focking_ irritant is.

Daarbij gaan mensen die behoefte hebben aan een flinke lading bullshit wel naar www.fok.nl oid..
En ja, buiten de HK mag je geen onzin posten, lees anders zelf de Algemene Voorwaarden maar 'ns na, ik ga het niet voor je opzoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 17-11-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:55

Coldcat

HODL

Ik verplicht mijzelf helemaal niets maar toen ik mee ging doen aan Whatpulse ben ik vol enthousiasme keys gaan verzamelen voor GoT. Elke dag bekeek ik de stats die eenvoudig terug te vinden waren. Soms las ik ook nog de reacties over leuke onderwerpen die voorbij komen. De laatste tijd volg ik de stats niet meer en ben ik veel minder keys aan het verzamelen. Ik ging zitten nadenken en kwam tot de conclusie dat dat kwam omdat ik ze niet meer zo snel terug kon vinden. Nu moet ik eerst door bergen spam heen bladeren voordat ik de stats gevonden heb. Daarnaast is discussiëren over onderwerpen die Whatpulse aangaan er niet meer bij. Discussies worden abrupt door mensen met spam beëindigd.

Ik bekijk de stats niet meer dus waarom zou ik dan wel in GoT blijven, om de spammers meer eergevoel te geven?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Wat is in deze spam? Hoe dan ook: als iemand iets niet lekker vind lopen, plaats even een topicreport als seintje aan de mods. Of als het structureel is: mail of PM gerust de mods (dpcmods {ed} tweakers {punt} net, of kaart het aan in LA. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
Coldcat schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:58:
[...]

Ik verplicht mijzelf helemaal niets maar toen ik mee ging doen aan Whatpulse ben ik vol enthousiasme keys gaan verzamelen voor GoT. Elke dag bekeek ik de stats die eenvoudig terug te vinden waren. Soms las ik ook nog de reacties over leuke onderwerpen die voorbij komen. De laatste tijd volg ik de stats niet meer en ben ik veel minder keys aan het verzamelen. Ik ging zitten nadenken en kwam tot de conclusie dat dat kwam omdat ik ze niet meer zo snel terug kon vinden. Nu moet ik eerst door bergen spam heen bladeren voordat ik de stats gevonden heb. Daarnaast is discussiëren over onderwerpen die Whatpulse aangaan er niet meer bij. Discussies worden abrupt door mensen met spam beëindigd.

Ik bekijk de stats niet meer dus waarom zou ik dan wel in GoT blijven, om de spammers meer eergevoel te geven?
Ik vindt dat Traguardo's reden ook aan te voeren valt als argument voor bijv. wekelijkse statistieken in een aparte DPCH... Dit heeft in mijn ogen meerdere voordelen:
  1. Iedereen kan de stats van de desbetreffende week terugvinden in het daarbij behorende topic
  2. Mocht men aan de Spam" gaan, dan valt dit stukken minder op, aangezien er elke week een nieuw topic is.
Ondertussen maak je ook weer niet te veel topics aan om het storend te maken voor GoT/5.
Persoonlijk vindt ik best dat er een geintje mag worden gemaakt in een topic en ook iedereen doet het in de andere project DPCH's. Daar valt het veel minder op, aangezien die topics slechts 1 dag blijven staan.

My two cents: Wekelijkse DPCH's voor WhatPulse zouden hier een zeer goede uitkomst bieden!

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Pskutte schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:39:
[...]

Ik vindt dat Traguardo's reden ook aan te voeren valt als argument voor bijv. wekelijkse statistieken in een aparte DPCH... Dit heeft in mijn ogen meerdere voordelen:
  1. Iedereen kan de stats van de desbetreffende week terugvinden in het daarbij behorende topic
  2. Mocht men aan de Spam" gaan, dan valt dit stukken minder op, aangezien er elke week een nieuw topic is.
Ondertussen maak je ook weer niet te veel topics aan om het storend te maken voor GoT/5.
Persoonlijk vindt ik best dat er een geintje mag worden gemaakt in een topic en ook iedereen doet het in de andere project DPCH's. Daar valt het veel minder op, aangezien die topics slechts 1 dag blijven staan.

My two cents: Wekelijkse DPCH's voor WhatPulse zouden hier een zeer goede uitkomst bieden!
Wat volgens mij ook goed helpt is om op de andere subfora ook even rond te kijken. Als je daar dan ook begint met posten dan krijg je een veel beter beeld van hoe het er hier aan toe gaat. Of een keer de FAQ lezen. Verder vind ik dat we het hier weer gewoon over Whatpulse moeten gaan hebben en over de stats en over hoeveel iemand gespaard heeft ofzo. Zoals het hier een paar weken terug ook was.

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ik vind dat als ik in een team zit, ik het leuk moet vinden, ook bij het bijhehorende topic. Ik ga toch ook niet bij een team als ik de mensen in het topic geen bal aan vind? Ik ga bij een team voor een gezellig team-gevoel, en dat ontbreekt bij mij de laatste tijd hier heel erg, vandaar dat ik (tijdelijk?) een punt achter mijn GoT "lidmaatschap" van wp zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:55

Coldcat

HODL

Even ter verduidelijking, ik ga geen mensen verwijten die hier al langer posten dan mij (@WP) of mensen die zich keurig aan de regels houden. Nee het gaat mij niet om die ene nieuwe member die zegt dat hij lid is geworden en zijn best gaat doen om het te team te helpen. En het gaat mij ook niet om de mensen die eens zeggen dat zij, voor hun doen een "bijzonder" aantal keys bij elkaar heeft gespaard. Waar het me wel om gaat zijn mensen die nog maar net lid zijn van GoT, of helemaal nieuw zijn en het topic gaan onderspammen met van alles en nog wat. Als voorbeeld de megapulse, het is volgens mij al jaren de traditie om op vijf december een grote pulse te doen. Meestal valt het woord een aantal keer in de weken voor sinterklaas maar nu worden er lijstjes gemaakt van mensen die meedoen aan de megapulse. En dat notabene door iemand die hier net nieuw is en niet weet hoe de traditie is.

Verder zou ik in GoT blijven als het gespamm veroorzaakt werd door oude mensen die veel keys achter hun naam hebben staan en die hier vaak langs zijn gekomen (in de zin van een lange tijd). Maar nu heb ik het gevoel alsof dit topic gekaapt is door een aantal mensen die een paar maanden lid zijn van GoT en misschien ook een paar maanden van WP. Sommige mensen moeten nog hun eerste pulse doen terwijl ze al meer dan tien oneliners hebben toegevoegd.

Waar zijn de tijden gebleven dat we nog konden praten over bepaalde users met hoge outputs, wanneer we teams zouden in halen en het verschil tussen Duitsland en Nederland zagen verkleinen. Of die keer dat iemand met een leuk idee komt en daar over gepraat wordt. Ik heb het gevoel dat we dat niet meer kunnen doen tegenwoordig. Veel posts die iets van waarde bevatten worden vervolgd door drie of meer onzin reacties waardoor de waardevolle posts ondersneeuwen, en daardoor ook de stats.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Heil Traguardo

Wat hiervan dus absoluut niet de bedoeling is, is dat er geen nieuwe members bij mogen komen. Het punt is dus dat de nieuwe members zich normaal moeten gedragen, ontopic blijven!, en zich gewoon "vermengen" met het huidige volk. Ik vond het gezellig zoals het was, zoals het nu is bevalt het me niet echt moet ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
Coldcat schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:37:
Even ter verduidelijking, ik ga geen mensen verwijten die hier al langer posten dan mij (@WP) of mensen die zich keurig aan de regels houden. Nee het gaat mij niet om die ene nieuwe member die zegt dat hij lid is geworden en zijn best gaat doen om het te team te helpen. En het gaat mij ook niet om de mensen die eens zeggen dat zij, voor hun doen een "bijzonder" aantal keys bij elkaar heeft gespaard. Waar het me wel om gaat zijn mensen die nog maar net lid zijn van GoT, of helemaal nieuw zijn en het topic gaan onderspammen met van alles en nog wat. Als voorbeeld de megapulse, het is volgens mij al jaren de traditie om op vijf december een grote pulse te doen. Meestal valt het woord een aantal keer in de weken voor sinterklaas maar nu worden er lijstjes gemaakt van mensen die meedoen aan de megapulse. En dat notabene door iemand die hier net nieuw is en niet weet hoe de traditie is.

Verder zou ik in GoT blijven als het gespamm veroorzaakt werd door oude mensen die veel keys achter hun naam hebben staan en die hier vaak langs zijn gekomen (in de zin van een lange tijd). Maar nu heb ik het gevoel alsof dit topic gekaapt is door een aantal mensen die een paar maanden lid zijn van GoT en misschien ook een paar maanden van WP. Sommige mensen moeten nog hun eerste pulse doen terwijl ze al meer dan tien oneliners hebben toegevoegd.

Waar zijn de tijden gebleven dat we nog konden praten over bepaalde users met hoge outputs, wanneer we teams zouden in halen en het verschil tussen Duitsland en Nederland zagen verkleinen. Of die keer dat iemand met een leuk idee komt en daar over gepraat wordt. Ik heb het gevoel dat we dat niet meer kunnen doen tegenwoordig. Veel posts die iets van waarde bevatten worden vervolgd door drie of meer onzin reacties waardoor de waardevolle posts ondersneeuwen, en daardoor ook de stats.
Sorry dat ik het zeggen moet, maar ik vindt het ronduit vreemd dat je dan nu pas je biezen pakt en ergens anders gaat lopen tikken (niet bedoeld om je weg te jagen oid)... Je komt nu pas met je actie terwijl dit "gezeur" al weken loopt en het sinds een week "opgelost" is... Dit vindt ik persoonlijk echt een vreemde actie

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mogelijke oorzaak hiervan kan zijn is dat de admins van whatpulse.org maar weinig communiceren en actie ondernemen. Niet dat ik bedoel dat die nou hier moeten gaan posten maar ik me voorstellen omdat er weinig activiteit is van de admins op whatpulse.org dat men hier op GoT er ook weinig zin meer in heeft om over 'nuttige' zaken te praten, laat staan dat er ergens wat over te praten valt. En dan bedoel ik niet alleen de mogelijke cheaters maar algemeen qua stats van het project bijvoorbeeld ook.

Opzich ben ik het verder wel met je post eens maar de laatste paar weken zijn er wel een boel nieuwe members bij gekomen. En een mogelijke verklaring is dat het topic wat actiever is door die 'onzin' ;)

Daarnaast moet het toch geen probleem zijn als een nieuwe member zich wil voorstellen (of ze nou nieuw zijn op GoT of al 6 jaar lid)? Dat maakt het communitygebeuren alleen maar beter of niet?

Het probleem van de dagelijkse stats.
Dit is misschien meer iets voor Mr Bondt: je reserveert post 2 en 3 van een whatpulse topic en je post de dagelijkse stats dubbel: eerste keer zoals je normaal doet en de tweede keer edit je steeds post 2 en 3 met de huidige dagelijkse stats (de ID's van de messages staan al vast dus dat zou geautomatiseerd kunnen worden?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 14:50
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:50:
Het probleem van de dagelijkse stats.
Dit is misschien meer iets voor Mr Bondt: je reserveert post 2 en 3 van een whatpulse topic en je post de dagelijkse stats dubbel: eerste keer zoals je normaal doet en de tweede keer edit je steeds post 2 en 3 met de huidige dagelijkse stats (de ID's van de messages staan al vast dus dat zou geautomatiseerd kunnen worden?)?
Gewoon posten is al geen probleem, laat staan editen ;)
Maar dan moeten de cronjobs eerst uberhaupt werken (ja, daar ben ik nog steeds mee bezig :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Moet zeggen dat ik er hetzelfde over denk als Traguardo.
Keek voorheen elke dag even de stats in maar nu nie tmeer omdat ik me het leplazurus scroll (en daar krijg je geen meters voor). Ik kijk nu om de zoveel tijd even hoeveel ik moet pulsen om een plekje te stijgen, maar de "discussies" sla ik ove romdat ik toch al weet dat het nergens over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• learn_more
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
voor de mensen zoals traguardo e.d. die het niet leuk vinden om elke dag 2 pagina's door te spitten, is dit misschien een idee:

netzoals je nu met topic.mrbondt.nl doorverwezen wordt naar het huidige topic, is het misschien mogelijk om stats.mrbondt.nl door te laten verwijzen naar de laatste statspost?
dit zou niet al te moeilijk moeten zijn, subdomein aanmaken, .htaccess erin en die tegelijk met het posten bewerken.

dan denk ik dat er best een aantal van de "consequente posters" bereid is om die link in hun sig te zetten, zodat je er makkelijk kan komen
frickY schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:04:
Moet zeggen dat ik er hetzelfde over denk als Traguardo.
Keek voorheen elke dag even de stats in maar nu nie tmeer omdat ik me het leplazurus scroll (en daar krijg je geen meters voor). Ik kijk nu om de zoveel tijd even hoeveel ik moet pulsen om een plekje te stijgen, maar de "discussies" sla ik ove romdat ik toch al weet dat het nergens over gaat.
en nee, voor scrollen krijg je geen meters, maar als je nu gaat klikken als een bezetene op het pijltje van de scrollbalk :P

edit:
goed idee, maar t ging mij eigenlijk meer om het feit dat stats.mrbondt.nl dan naar de laatste stats verwijst ;)

zit jij hier steeds te f5-en, of lijkt dat alleen maar zo :P

[ Voor 13% gewijzigd door learn_more op 17-11-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
Maar waarom gaan we nu elke keer er voor kiezen om op dezelfde fiets door te gaan en is niemand geinsteresseerd in het dagelijks/wekelijks creeren van DPCH's? Ik denk zeker dat dit voor een groot deel de spam problemen oplost... daar de topics dan stukken kleiner worden...

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Ik vind het juist leuk dat hier een beetje gezellig wordt gepraat (niet in de zin van hoe het de afgelopen weken is gegaan) en dat er dan over de stats gediscussieerd wordt. Voor wie dit niet wil is de link naar de stats natuurlijk een goede oplossing. Ik ben ook best bereid om die in mijn sig te zetten :)

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pskutte schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:46:
Maar waarom gaan we nu elke keer er voor kiezen om op dezelfde fiets door te gaan en is niemand geinsteresseerd in het dagelijks/wekelijks creeren van DPCH's? Ik denk zeker dat dit voor een groot deel de spam problemen oplost... daar de topics dan stukken kleiner worden...
Omdat het nu éénmaal zo afgesproken is, maar er zit nog een hele historie aan vast.

grmbl zit ik alles op te zoeken staat het grotendeels ook wel in de startpost onder historie :+

10 februari 2005: sluitmessage dat de WhatPulse topics voortaan gaan staan in Software Algemeen i.p.v. Internet & Telefonie.
25 november 2005: Pim., een moderator van DPC biedt ons een nieuw onderdak aan.

en anders ff zoeken op whatpulse in DPC forum oid.

Ik persoonlijk vind het wel fijn zo dat de stats gepost worden zoals ze nu gedaan worden. Ik surf voornamelijk via bookmarks op GoT en een nieuw topic verschijnt er niet vanzelf in, zou betekenen dat ik extra moet klikken om op plek van bestemming te kunnen komen :+

Maar goed ben nog niet tegen bewijs aangelopen dat de wereld om mij draait dus zeg het maar... :P Er zijn twee factoren die ik zo zie waar we rekening mee moeten houden, de mods van DPC en de mensen van alle projecten in DPC (dus ook Whatpulse) die moeten instemmen.
Maar waar te beginnen? Ik denk dat we beter nog even hier verder praten wat iedereen een beetje van het idee (of nieuwe/andere ideeën) vind etc.

In het algemeen aan iedereen:
laten we alvast afspreken dat we nieuwe GoT users niet speciaal gaan nagelen in dit topic als het aankomt op chattekst bijvoorbeeld en al helemaal niet dat ze een mogelijke oorzaak zijn dat het niveau/inhoud omlaag gaat (of iets in die trend, waar ik het overigens niet 100% mee eens ben). Je kunt niet verwachten dat men direct de regels/gedrag van dit forum meteen onder de knie hebben. Doe een topicreport of post zelf iets waarvan je denkt dat inhoud heeft om de discussie een andere wending te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

OK dan,

Ik had dit ook al via een DM uitgelegd maar dan moet het maar even zo.

Ik ben helemaal voor discussie als mensen vinden dat er iets scheef groeit in hun project/hobby. Dit toont wat mij betreft betrokkenheid.
Wel ben ik van mening dat als er een zinnige discussie gevoerd wordt (en dat is zo denk ik) dat het een beetje de aandacht verdient en dat er ook op latere datum naar terug verwezen moet kunnen worden.

Ik heb niet rechtstreeks in het WP topic willen modden tot nu toe omdat ik van mening ben dat actief ingrijpen door een mod een redelijk zwaar middel is en de sfeer niet ten goede komt.

Ik hoop dat de discussie hier verder gaat en tot een goede oplossing leidt zodat we weer door kunnen met onze hobby :)

[ Voor 97% gewijzigd door Pim. op 18-11-2006 10:27 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Even een reactie van een stille onregelmatige flusher...
Ik kom alleen voor de stats in het WP-topic, en dan eigenlijk alleen de chatslet en het teamoverzicht. En ja, het is elke keer even zoeken naar de statistieken omdat er zoveel onzin in staat. Ik vind een apart draadje daarvoor eigenlijk wel een goede plek.

Een week-DPCH met zinnige posts en een topic dat helemaal ondergepost kan/mag worden, dat zou ik graag zien.... Maar ja, wie ben ik... :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Inderdaad.. Eén topic met een mooie dikke TS, die 1000 posts mee gaat.

En dan elke week een topic met enkel stats / posts die met de stats te maken hebben. Het liefst aan het eind van de week afgesloten met week-stats, ipv de huidige maand-stats.. :9 :o Als Mr. Bondt dat natuurlijk ziet zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

en een topic dat helemaal ondergepost kan/mag worden
Dat zie ik dan weer niet zo zitten eigenlijk. Puur chatten en onzinposten kan ook op irc, daar is geen topic voor nodig. Dus kom je op alleen "gewone" statsposts a la Dutch Power Cows? Het toetsenbord de hele dag laten tikken kan ook in de techfora :+

offtopic:
Ikzelf kijk eens in de paar maanden weer eens hoe ik / we er voor sta / staan. Maar goed, zo'n topic is er niet voor mij :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

F_J_K schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:08:
[...]

Dat zie ik dan weer niet zo zitten eigenlijk. Puur chatten en onzinposten kan ook op irc, daar is geen topic voor nodig. Dus kom je op alleen "gewone" statsposts a la Dutch Power Cows? Het toetsenbord de hele dag laten tikken kan ook in de techfora :+

offtopic:
Ikzelf kijk eens in de paar maanden weer eens hoe ik / we er voor sta / staan. Maar goed, zo'n topic is er niet voor mij :+
Ja, ik snap dat het niet de bedoeling is dat er alleen maar slowchat of hoe dat mag heten plaats vindt in een topic. Maar dat zag je dus nu ook al in het WP-topic gebeuren. Een beetje onzin is niet erg maar als je ziet wat daar elke dag gepost wordt... Dat zie ik dan liever in een ander topic, als het toegelaten wordt.

Daarnaast lurk ik persoonlijk veel op andere fora-nummertjes. BIjvoorbeeld, foto-algemeen, SG en soms wat harde waren... Veel lezen en weinig posten :+

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
F_J_K schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:08:
[...]

offtopic:
Mja, dat 'helemaal onder posten' moet je denk ik ook met een flinke zak zout nemen. Zie het meer als het praten over WP-related stuff, wat minder met de stats te maken heeft dan de rest..

Daarbij heeft WhatPulse een enorme topicstart, waar je behoorlijk veel aan hebt. Om deze nu iedere week opnieuw te gaan posten? Nahh.. En een echte DPC-tak zijn we ook niet, we hebben dus ook geen pagina daar (en als we die zouden hebben, de TS is nog altijd beter :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
TheZeroorez schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:21:
En een echte DPC-tak zijn we ook niet, we hebben dus ook geen pagina daar (en als we die zouden hebben, de TS is nog altijd beter :P )
http://www.dutchpowercows.org/project.php?id=22

Helaas voor jou is die pagina er wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Oh, onderhand wel. Helaas voor jou alleen, is de huidige TS nog steeds beter, en zal het, doordat het steeds in de active topics staat hier, veel meer leden trekken dan de DPC-pagina.. (velen zullen al mee doen..)

Pagina is wel erg snel trouwens.. *ahum :P

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 18-11-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:48
Het ziet er dan ook niet echt uit alsof er veel tijd in die DPC-pagina gestoken...
Er staat geen tekst bij, en de linkjes zijn dood, of verwijzen naar dezelfde pagina...
Maar zo te zien is er wel een link voor een uitgebreide FAQ, dus je zou daar de info die nu in de startpost staat in kunnen vullen, en dan bij elk topic over whatpulse een link naar die pagina kunnen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Je kan die pagina zelf vullen met info :) Als er niks in staat, dan is dat onze eigen fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
n-i-x schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:48:
Het ziet er dan ook niet echt uit alsof er veel tijd in die DPC-pagina gestoken...
Er staat geen tekst bij, en de linkjes zijn dood, of verwijzen naar dezelfde pagina...
Maar zo te zien is er wel een link voor een uitgebreide FAQ, dus je zou daar de info die nu in de startpost staat in kunnen vullen, en dan bij elk topic over whatpulse een link naar die pagina kunnen geven...
Klopt, er staat nog niet zoveel info. Een tijdje geleden hebben we informatie gekregen om erop te plaatsen. Maar omdat diegene die die pagina's vult er nog geen tijd voor gehad heeft is hij nog niet geupdate.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij mag het orginel topic wel een aantal weken streng gemod worden en dan hoop ik dat de leden van AGOT terug komen. Er staat niet voor niets een topic warning. Ik wil graag ook de stats zien en een paar on topic opmerkingen en niet van dat gechat in een topic. Daar kan beter een topic op mrbondts forum voor komen (die was er eerst toch ook?).

Ik hoop dat de mods willen ingrijpen om zodoende het topic weer als vanouds te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:54:
Van mij mag het orginel topic wel een aantal weken streng gemod worden en dan hoop ik dat de leden van AGOT terug komen. Er staat niet voor niets een topic warning. Ik wil graag ook de stats zien en een paar on topic opmerkingen en niet van dat gechat in een topic. Daar kan beter een topic op mrbondts forum voor komen (die was er eerst toch ook?).

Ik hoop dat de mods willen ingrijpen om zodoende het topic weer als vanouds te krijgen.
Ook dit kan een oplossing zijn ja, gewoon streng modden, zoals gezegd wordt.

Verder is het forum van wpls.be niet op mrbont.nl, omdat het teveel dataverkeer genereerde (en alleen XiN en ik er rond hingen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Ik vind ik, als ik onzin wil lezen, of dom wil lullen, of wil chatten, dan ga ik wel naar <insert-chat-pagina> toe, ik bezoek het whatpulse topic en ik zat in team GoT om leuk over whatpulse te praten, en stats te zien. Als dit eerste mij een beetje ontnomen word (om zo'n beetje tussen de 2 stats tientallen onzin posts over de Megapulse of wat anders te lezen), dan ben ik het hier snel zat, en is de reden om in team GoT te blijven (de gezellige community) wat mij betreft weggevallen.. Mijn persoonlijke bijdrage maakt weinig uit, want 10 miljoen is binnen een paar dagen gepulsed.. Dus GoT helpen doe ik persoonlijk ook niet echt, dat gebeurt als community.. Maar nogmaals: als die community mij niet bevalt, dan hoef ik GoT niet te helpen..

(Onder community versta ik dan grotendeels de mensen die de laatste tijd zo irritant lopen te spammen)..
Het was overduidelijk dat de bom een keer ging barsten, de vraag was alleen: Wanneer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:54:
Mr.Bondt heeft al laten weten dat dat forum niet terugkomt, want hij moet nu extra betalen als we voor veel dataverkeer zorgen...

Maar eigenlijk moet dat geen reden zijn om het wahtpulse-topic vol te spammen...
Sommige dingen lagen zelfs nog onder HK-nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, maar wat valt er verder ook in het topic te melden? Het gaat over toetsenbordaanslagen. Daar valt ook niet echt op hoog niveau over te discussiëren.
* RoD is er inmiddels mee gestopt. Het boeit niet meer zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
Xaverius schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:44:
Ik kom alleen voor de stats in het WP-topic, en dan eigenlijk alleen de chatslet en het teamoverzicht.

Een week-DPCH met zinnige posts en een topic dat helemaal ondergepost kan/mag worden, dat zou ik graag zien.... Maar ja, wie ben ik... :+
Just my idea. Hier ben ik het dus mee eens. De topic start dan zoals hierboven ook reeds gezegd op een basis manier met links naar de DPC Whatpulse pagina voor Whatpulse details, dit met stats in 1 topic. In het tweede topic dan gewoon de mogelijkheid tot het posten van allerlei zaken welke slechts zijdelings ermee te maken hebben.

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:22:
Mja, maar wat valt er verder ook in het topic te melden? Het gaat over toetsenbordaanslagen. Daar valt ook niet echt op hoog niveau over te discussiëren.
Daar heb je een punt. Echter, heb jij gelezen wat er getrashed is? Zelfs als je nu voor de grap /?limit=999 achter de url plakt staat er nog een hoop BS, eerst stonden er dus gewoon 25 replies met 'hoi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 (allemaal los getypt lol!)' enzo achter elkaar..
Je deed toch weer mee? Had ik je niet over gehaald? Meedoen jij, je hebt hier helemaal geen recht van spreken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het hele punt ook. Het topic zou voornamelijk stats moeten hebben. En wat opmerkingen over opmerkelijke pulses bij LL of ogame.pl bijvoorbeeld. Waarschijnlijk is ook het ontbreken van de stats elke morgen ook wel een deel van de frustraties. Dat icm met het gespam is wat teveel geweest.

Het eerste wat ik op mijn werk doe is even het topic openen om de top 50 keys, de chatslet en het teamoverzicht te zien. Ik hoop dat het snel weer bij het oude is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik verwacht dan ook geen hoogstaande technische discussies over heWP-en, maar meer zoiets als vroeger(soms een beetje geklets over manieren om keys te verzamelen, soms wat over een megapulse, maar meestal niet zoveel dat je terug moet bladeren voor de stats.

Waar nu over geklaagd wordt zijn posts zoals deze, en de volgende pagina's...(uiteindelijk werd het zo erg dat het weggemod werd).
Als je dat gaat toelaten, dan duurt het niet lang meer voordat men gaat toborammen bij het plaatsen van een post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Je zou ook kunnen denken aan weekposts ?? dan zijn de stats makkelijker te vinden :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Daar zat ik dus ook een beetje mee, zonder de stats blijft er niet zo veel over van het topic. En de stats kan je net zo goed bekijken op mrbondt.nl, dus wat is dan de meerwaarde van het topic? Alleen dat je discussies kan voeren, hier heb je wel iets van een topic voor nodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Ik heb even voor de grap beoordeeld wat in mijn ogen totaal nutteloze post zijn als je het "last" linkje van het whatpulse topic aan klikt:
Darksheep in "WhatPulse - deel 20"
peeter123 in "WhatPulse - deel 20"
Goegol in "WhatPulse - deel 20"
peeter123 in "WhatPulse - deel 20"
Goegol in "WhatPulse - deel 20"
jpiwf in "WhatPulse - deel 20"

Dit vind ik nogal behoorlijk veel eigenlijk..

[ Voor 12% gewijzigd door Enfer op 19-11-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Tel daarbij de ~25 posts die nóg erger waren en verwijdert zijn op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Tsunami schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:51:
Daar zat ik dus ook een beetje mee, zonder de stats blijft er niet zo veel over van het topic. En de stats kan je net zo goed bekijken op mrbondt.nl, dus wat is dan de meerwaarde van het topic? Alleen dat je discussies kan voeren, hier heb je wel iets van een topic voor nodig lijkt me.
Ik kom niet op mrbondt.nl. Ik kom op /5 voor alle statistieken, gewone DPC- en WP-statistieken 8)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Ik heb het team GoT nu weer gejoined, want eigenlijk heb ik samen met Traguardo wel bereikt wat ik wilde bereiken: een discussie over de huidige gang van zaken betreft het wp-topic..

offtopic:
En ik kan natuurlijk niet zonder stats van mrbondt.nl :)

Ik hoop dat mensen nu dus ook in gaan zien dat het te erg geweest is, en dat het nu weer zoals normaal word :)

[ Voor 17% gewijzigd door Enfer op 20-11-2006 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
Ik begrijp je punt Problem? Resultaat daarbij is echter wel dat men momenteel "bang" is om te posten in /5/Whatpulse.... of misschien beter gezegd: enorm voorzichtig... Ik hoop dat die periode wel snel voorbij gaat...

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikmans
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik weet dat ik ook te ver ben gegaan mbt. het spammen in WP deel 20. Mijn excuses hiervoor ;)

Henk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Pskutte schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:56:
Ik begrijp je punt Problem? Resultaat daarbij is echter wel dat men momenteel "bang" is om te posten in /5/Whatpulse.... of misschien beter gezegd: enorm voorzichtig... Ik hoop dat die periode wel snel voorbij gaat...
Ja, maar als mensen gewoon ontopic over whatpulse posten, dan hoeft men toch niet bang te wezen? :) Als je gedichten gaat spammen oke, maar anders nee hoor ;)

en @ Rikmans:
Van mijn kant uit: Excuses aanvaard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:39
Eerlijk gezegt vind ik het gechat in het whatpulse topic wel leuk, het is nooit écht anders geweest, in vorige whatpulse topics was er ongeveer een pagina per dag. Echt spam kan je het ook niet noemen; sommige dingen zijn inderdaad wel heel voor de hand liggend, maar 99% heeft relevantie met whatpulse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Op het moment wel, twee weken geleden echter, vooral voordat er 20 reacties getrashed waren, maar ook erna, was het gewoon niet_leuk.

Dingen als dit, of vaak nog onzinniger, zijn gewoon niet grappig.
Pagina: 1