Let niet op de vreemde opening, deze draad is aangemaakt door Pim. om een discussie uit de WP draad te houden
Traguardo is in team AGoT
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
[ Voor 49% gewijzigd door Pim. op 18-11-2006 10:29 ]
[ Voor 49% gewijzigd door Pim. op 18-11-2006 10:29 ]
Verwijderd
Dit;Dav0s schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:56:
Traguardo is in team AGoT
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Verwijderd
Het is natuurlijk wel leuk om een beetje bij de community betrokken te zijnVerwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:00:
Sinds wanneer ben je verplicht dit topic te lezen als je lid bent van GoT WP? Staat dat in de algemene voorwaarden ofzo? Vreemd om om die reden het team te verlaten. Of zit ie op dial-up misschien en dat ie geen zin heeft zo lang te wachten tot de pagina's laden zodat ie de stats kan zien?
Omdat het gewoon _focking_ irritant is.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:00:
Sinds wanneer ben je verplicht dit topic te lezen als je lid bent van GoT WP? Staat dat in de algemene voorwaarden ofzo? Vreemd om om die reden het team te verlaten. Of zit ie op dial-up misschien en dat ie geen zin heeft zo lang te wachten tot de pagina's laden zodat ie de stats kan zien?
[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 17-11-2006 16:51 ]
Ik verplicht mijzelf helemaal niets maar toen ik mee ging doen aan Whatpulse ben ik vol enthousiasme keys gaan verzamelen voor GoT. Elke dag bekeek ik de stats die eenvoudig terug te vinden waren. Soms las ik ook nog de reacties over leuke onderwerpen die voorbij komen. De laatste tijd volg ik de stats niet meer en ben ik veel minder keys aan het verzamelen. Ik ging zitten nadenken en kwam tot de conclusie dat dat kwam omdat ik ze niet meer zo snel terug kon vinden. Nu moet ik eerst door bergen spam heen bladeren voordat ik de stats gevonden heb. Daarnaast is discussiëren over onderwerpen die Whatpulse aangaan er niet meer bij. Discussies worden abrupt door mensen met spam beëindigd.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:00:
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik vindt dat Traguardo's reden ook aan te voeren valt als argument voor bijv. wekelijkse statistieken in een aparte DPCH... Dit heeft in mijn ogen meerdere voordelen:Coldcat schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:58:
[...]
Ik verplicht mijzelf helemaal niets maar toen ik mee ging doen aan Whatpulse ben ik vol enthousiasme keys gaan verzamelen voor GoT. Elke dag bekeek ik de stats die eenvoudig terug te vinden waren. Soms las ik ook nog de reacties over leuke onderwerpen die voorbij komen. De laatste tijd volg ik de stats niet meer en ben ik veel minder keys aan het verzamelen. Ik ging zitten nadenken en kwam tot de conclusie dat dat kwam omdat ik ze niet meer zo snel terug kon vinden. Nu moet ik eerst door bergen spam heen bladeren voordat ik de stats gevonden heb. Daarnaast is discussiëren over onderwerpen die Whatpulse aangaan er niet meer bij. Discussies worden abrupt door mensen met spam beëindigd.
Ik bekijk de stats niet meer dus waarom zou ik dan wel in GoT blijven, om de spammers meer eergevoel te geven?
whatever..
Wat volgens mij ook goed helpt is om op de andere subfora ook even rond te kijken. Als je daar dan ook begint met posten dan krijg je een veel beter beeld van hoe het er hier aan toe gaat. Of een keer de FAQ lezen. Verder vind ik dat we het hier weer gewoon over Whatpulse moeten gaan hebben en over de stats en over hoeveel iemand gespaard heeft ofzo. Zoals het hier een paar weken terug ook was.Pskutte schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:39:
[...]
Ik vindt dat Traguardo's reden ook aan te voeren valt als argument voor bijv. wekelijkse statistieken in een aparte DPCH... Dit heeft in mijn ogen meerdere voordelen:Ondertussen maak je ook weer niet te veel topics aan om het storend te maken voor GoT/5.
- Iedereen kan de stats van de desbetreffende week terugvinden in het daarbij behorende topic
- Mocht men aan de Spam" gaan, dan valt dit stukken minder op, aangezien er elke week een nieuw topic is.
Persoonlijk vindt ik best dat er een geintje mag worden gemaakt in een topic en ook iedereen doet het in de andere project DPCH's. Daar valt het veel minder op, aangezien die topics slechts 1 dag blijven staan.
My two cents: Wekelijkse DPCH's voor WhatPulse zouden hier een zeer goede uitkomst bieden!
Ik vind dat als ik in een team zit, ik het leuk moet vinden, ook bij het bijhehorende topic. Ik ga toch ook niet bij een team als ik de mensen in het topic geen bal aan vind? Ik ga bij een team voor een gezellig team-gevoel, en dat ontbreekt bij mij de laatste tijd hier heel erg, vandaar dat ik (tijdelijk?) een punt achter mijn GoT "lidmaatschap" van wp zet..Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:00:
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Sorry dat ik het zeggen moet, maar ik vindt het ronduit vreemd dat je dan nu pas je biezen pakt en ergens anders gaat lopen tikken (niet bedoeld om je weg te jagen oid)... Je komt nu pas met je actie terwijl dit "gezeur" al weken loopt en het sinds een week "opgelost" is... Dit vindt ik persoonlijk echt een vreemde actieColdcat schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:37:
Even ter verduidelijking, ik ga geen mensen verwijten die hier al langer posten dan mij (@WP) of mensen die zich keurig aan de regels houden. Nee het gaat mij niet om die ene nieuwe member die zegt dat hij lid is geworden en zijn best gaat doen om het te team te helpen. En het gaat mij ook niet om de mensen die eens zeggen dat zij, voor hun doen een "bijzonder" aantal keys bij elkaar heeft gespaard. Waar het me wel om gaat zijn mensen die nog maar net lid zijn van GoT, of helemaal nieuw zijn en het topic gaan onderspammen met van alles en nog wat. Als voorbeeld de megapulse, het is volgens mij al jaren de traditie om op vijf december een grote pulse te doen. Meestal valt het woord een aantal keer in de weken voor sinterklaas maar nu worden er lijstjes gemaakt van mensen die meedoen aan de megapulse. En dat notabene door iemand die hier net nieuw is en niet weet hoe de traditie is.
Verder zou ik in GoT blijven als het gespamm veroorzaakt werd door oude mensen die veel keys achter hun naam hebben staan en die hier vaak langs zijn gekomen (in de zin van een lange tijd). Maar nu heb ik het gevoel alsof dit topic gekaapt is door een aantal mensen die een paar maanden lid zijn van GoT en misschien ook een paar maanden van WP. Sommige mensen moeten nog hun eerste pulse doen terwijl ze al meer dan tien oneliners hebben toegevoegd.
Waar zijn de tijden gebleven dat we nog konden praten over bepaalde users met hoge outputs, wanneer we teams zouden in halen en het verschil tussen Duitsland en Nederland zagen verkleinen. Of die keer dat iemand met een leuk idee komt en daar over gepraat wordt. Ik heb het gevoel dat we dat niet meer kunnen doen tegenwoordig. Veel posts die iets van waarde bevatten worden vervolgd door drie of meer onzin reacties waardoor de waardevolle posts ondersneeuwen, en daardoor ook de stats.
whatever..
Verwijderd
Wat een mogelijke oorzaak hiervan kan zijn is dat de admins van whatpulse.org maar weinig communiceren en actie ondernemen. Niet dat ik bedoel dat die nou hier moeten gaan posten maar ik me voorstellen omdat er weinig activiteit is van de admins op whatpulse.org dat men hier op GoT er ook weinig zin meer in heeft om over 'nuttige' zaken te praten, laat staan dat er ergens wat over te praten valt. En dan bedoel ik niet alleen de mogelijke cheaters maar algemeen qua stats van het project bijvoorbeeld ook.
Gewoon posten is al geen probleem, laat staan editenVerwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:50:
Het probleem van de dagelijkse stats.
Dit is misschien meer iets voor Mr Bondt: je reserveert post 2 en 3 van een whatpulse topic en je post de dagelijkse stats dubbel: eerste keer zoals je normaal doet en de tweede keer edit je steeds post 2 en 3 met de huidige dagelijkse stats (de ID's van de messages staan al vast dus dat zou geautomatiseerd kunnen worden?)?
en nee, voor scrollen krijg je geen meters, maar als je nu gaat klikken als een bezetene op het pijltje van de scrollbalkfrickY schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:04:
Moet zeggen dat ik er hetzelfde over denk als Traguardo.
Keek voorheen elke dag even de stats in maar nu nie tmeer omdat ik me het leplazurus scroll (en daar krijg je geen meters voor). Ik kijk nu om de zoveel tijd even hoeveel ik moet pulsen om een plekje te stijgen, maar de "discussies" sla ik ove romdat ik toch al weet dat het nergens over gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door learn_more op 17-11-2006 22:20 ]
whatever..
Verwijderd
Omdat het nu éénmaal zo afgesproken is, maar er zit nog een hele historie aan vast.Pskutte schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:46:
Maar waarom gaan we nu elke keer er voor kiezen om op dezelfde fiets door te gaan en is niemand geinsteresseerd in het dagelijks/wekelijks creeren van DPCH's? Ik denk zeker dat dit voor een groot deel de spam problemen oplost... daar de topics dan stukken kleiner worden...
[ Voor 97% gewijzigd door Pim. op 18-11-2006 10:27 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Dat zie ik dan weer niet zo zitten eigenlijk. Puur chatten en onzinposten kan ook op irc, daar is geen topic voor nodig. Dus kom je op alleen "gewone" statsposts a la Dutch Power Cows? Het toetsenbord de hele dag laten tikken kan ook in de techforaen een topic dat helemaal ondergepost kan/mag worden
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ja, ik snap dat het niet de bedoeling is dat er alleen maar slowchat of hoe dat mag heten plaats vindt in een topic. Maar dat zag je dus nu ook al in het WP-topic gebeuren. Een beetje onzin is niet erg maar als je ziet wat daar elke dag gepost wordt... Dat zie ik dan liever in een ander topic, als het toegelaten wordt.F_J_K schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:08:
[...]
Dat zie ik dan weer niet zo zitten eigenlijk. Puur chatten en onzinposten kan ook op irc, daar is geen topic voor nodig. Dus kom je op alleen "gewone" statsposts a la Dutch Power Cows? Het toetsenbord de hele dag laten tikken kan ook in de techfora![]()
offtopic:
Ikzelf kijk eens in de paar maanden weer eens hoe ik / we er voor sta / staan. Maar goed, zo'n topic is er niet voor mij
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Mja, dat 'helemaal onder posten' moet je denk ik ook met een flinke zak zout nemen. Zie het meer als het praten over WP-related stuff, wat minder met de stats te maken heeft dan de rest..F_J_K schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:08:
[...]
Dat zie ik dan weer niet zo zitten eigenlijk. Puur chatten en onzinposten kan ook op irc, daar is geen topic voor nodig. Dus kom je op alleen "gewone" statsposts a la Dutch Power Cows? Het toetsenbord de hele dag laten tikken kan ook in de techfora![]()
offtopic:
Ikzelf kijk eens in de paar maanden weer eens hoe ik / we er voor sta / staan. Maar goed, zo'n topic is er niet voor mij
http://www.dutchpowercows.org/project.php?id=22TheZeroorez schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:21:
En een echte DPC-tak zijn we ook niet, we hebben dus ook geen pagina daar (en als we die zouden hebben, de TS is nog altijd beter)
[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 18-11-2006 14:29 ]
Klopt, er staat nog niet zoveel info. Een tijdje geleden hebben we informatie gekregen om erop te plaatsen. Maar omdat diegene die die pagina's vult er nog geen tijd voor gehad heeft is hij nog niet geupdate.n-i-x schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:48:
Het ziet er dan ook niet echt uit alsof er veel tijd in die DPC-pagina gestoken...
Er staat geen tekst bij, en de linkjes zijn dood, of verwijzen naar dezelfde pagina...
Maar zo te zien is er wel een link voor een uitgebreide FAQ, dus je zou daar de info die nu in de startpost staat in kunnen vullen, en dan bij elk topic over whatpulse een link naar die pagina kunnen geven...
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Verwijderd
Ook dit kan een oplossing zijn ja, gewoon streng modden, zoals gezegd wordt.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:54:
Van mij mag het orginel topic wel een aantal weken streng gemod worden en dan hoop ik dat de leden van AGOT terug komen. Er staat niet voor niets een topic warning. Ik wil graag ook de stats zien en een paar on topic opmerkingen en niet van dat gechat in een topic. Daar kan beter een topic op mrbondts forum voor komen (die was er eerst toch ook?).
Ik hoop dat de mods willen ingrijpen om zodoende het topic weer als vanouds te krijgen.
Mr.Bondt heeft al laten weten dat dat forum niet terugkomt, want hij moet nu extra betalen als we voor veel dataverkeer zorgen...Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:54:
Van mij mag het orginel topic wel een aantal weken streng gemod worden en dan hoop ik dat de leden van AGOT terug komen. Er staat niet voor niets een topic warning. Ik wil graag ook de stats zien en een paar on topic opmerkingen en niet van dat gechat in een topic. Daar kan beter een topic op mrbondts forum voor komen (die was er eerst toch ook?).
Just my idea. Hier ben ik het dus mee eens. De topic start dan zoals hierboven ook reeds gezegd op een basis manier met links naar de DPC Whatpulse pagina voor Whatpulse details, dit met stats in 1 topic. In het tweede topic dan gewoon de mogelijkheid tot het posten van allerlei zaken welke slechts zijdelings ermee te maken hebben.Xaverius schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:44:
Ik kom alleen voor de stats in het WP-topic, en dan eigenlijk alleen de chatslet en het teamoverzicht.
Een week-DPCH met zinnige posts en een topic dat helemaal ondergepost kan/mag worden, dat zou ik graag zien.... Maar ja, wie ben ik...
whatever..
Daar heb je een punt. Echter, heb jij gelezen wat er getrashed is? Zelfs als je nu voor de grap /?limit=999 achter de url plakt staat er nog een hoop BS, eerst stonden er dus gewoon 25 replies met 'hoi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 (allemaal los getypt lol!)' enzo achter elkaar..RoD schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:22:
Mja, maar wat valt er verder ook in het topic te melden? Het gaat over toetsenbordaanslagen. Daar valt ook niet echt op hoog niveau over te discussiëren.
Je deed toch weer mee? Had ik je niet over gehaald? Meedoen jij, je hebt hier helemaal geen recht van spreken!* RoD is er inmiddels mee gestopt. Het boeit niet meer zo...
Verwijderd
Dat is het hele punt ook. Het topic zou voornamelijk stats moeten hebben. En wat opmerkingen over opmerkelijke pulses bij LL of ogame.pl bijvoorbeeld. Waarschijnlijk is ook het ontbreken van de stats elke morgen ook wel een deel van de frustraties. Dat icm met het gespam is wat teveel geweest.RoD schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:22:
Mja, maar wat valt er verder ook in het topic te melden? Het gaat over toetsenbordaanslagen. Daar valt ook niet echt op hoog niveau over te discussiëren.
* RoD is er inmiddels mee gestopt. Het boeit niet meer zo...
Ik verwacht dan ook geen hoogstaande technische discussies over heWP-en, maar meer zoiets als vroeger(soms een beetje geklets over manieren om keys te verzamelen, soms wat over een megapulse, maar meestal niet zoveel dat je terug moet bladeren voor de stats.RoD schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:22:
* RoD is er inmiddels mee gestopt. Het boeit niet meer zo...
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
[ Voor 12% gewijzigd door Enfer op 19-11-2006 12:06 ]
Ik kom niet op mrbondt.nl. Ik kom op /5 voor alle statistieken, gewone DPC- en WP-statistiekenTsunami schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:51:
Daar zat ik dus ook een beetje mee, zonder de stats blijft er niet zo veel over van het topic. En de stats kan je net zo goed bekijken op mrbondt.nl, dus wat is dan de meerwaarde van het topic? Alleen dat je discussies kan voeren, hier heb je wel iets van een topic voor nodig lijkt me.
Stop de verwelking!
[ Voor 17% gewijzigd door Enfer op 20-11-2006 08:43 ]
whatever..
Henk!
Ja, maar als mensen gewoon ontopic over whatpulse posten, dan hoeft men toch niet bang te wezen?Pskutte schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:56:
Ik begrijp je punt Problem? Resultaat daarbij is echter wel dat men momenteel "bang" is om te posten in /5/Whatpulse.... of misschien beter gezegd: enorm voorzichtig... Ik hoop dat die periode wel snel voorbij gaat...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq