Toon posts:

40 GB HDD met 1.46 GB capaciteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb via via een 2e harde schijf op de kop weten te tikken, het gaat hier om een Western Digital WD400EB schijf (40 GB) voor naast mijn 1e HDD (WD800BB 80GB).

Ik heb alles netjes ingebouwd, 1e schijf master, 2e schijf slave, kabeltjes eraan, stroom erop, schijf formatteren, en klaar. Volgens de fabrikant heeft de schijf 40 GB aan opslaggeheugen, maar in mijn systeem komt 'ie niet verder dan 1.46 GB :(

Nogmaals, alles zit aangesloten zoals het hoort, en ook in de BIOS staat alles zoals het hoort volgens mij, verder zou ik het niet weten :?

Alvast bedankt! :)

Michael

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 22:52 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De FAQ gelezen? Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is? OM FAQ / Beleid

Staan er meer partities op etc. etc. ?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
De schijf is helemaal leeg (heb hem geformatteerd) en mijn 1e harde schijf is 80 GB, en die wordt ook gewoon herkend

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb ook een Western Digital liggen (WD1200JB) welke bruto 120GB en netto 35 Gb is. Vooraf was al duidelijk dat deze schijf eigenlijk als defect aangemerkt moest worden maar de 35 Gbyte zijn wel volledig bruikbaar. Ik vond het zonde om deze schijf zomaar in de vuilnisbak te gooien.
Mogelijk heb jij een WD schijf met soortgelijke problemen. Je zou een low level format kunnen proberen.

Testing, one, two ...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:54:
De schijf is helemaal leeg (heb hem geformatteerd) en mijn 1e harde schijf is 80 GB, en die wordt ook gewoon herkend
Je formateert ook partities die je eerst moet aanmaken. Nogmaals dus deze vraag plus een nieuwe wat wordt in in schijfbeheer aangegeven?

ARME AOW’er

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoe geeft het BIOS hem aan? Wordt daar wel keurig 40GB herkent bijvoorbeeld?
Wat zegt, zoals Guardian Angel al zegt, schijfbeheer er van?

Formatteren is het maken van een bestandsysteem in partities. Als zo'n partitie maar 1.46GB groot is krijg je natuurlijk ook maar ruimte voor 1.46GB daar. De rest van de schijf kan goed niet ingedeeld zijn.
Mijn 320GBer heeft ook een partitie van 15GB er op, maar de rest van de schijf kan ik ook prima benaderen want die heb ik ook ingedeeld. Neem desnoods de FAQ van dit subforum eens door, dan lees je jezelf een beetje in en kun je mogelijk beter de boel verklaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 18-11-2006 00:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Idd, lijkt me meer dat iemand een partitietje had aangemaakt voor z'n swapfile die 1500MB was. (komt neer op 1.46GB)

Goedkoop bellen via VoIP

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
Klinkt als of de vorige eigenaar linux heeft gedraaid ;)
Zoals eerder genoemd even schijfbeheer openen (rechtsklik Deze computer -> beheren of de engelse termen aanhouden :P )
Schijf beheer de juiste HDD selecteren en dan alle partitie weggooien.
Nieuwe partitie aanmaken -> deze formateren en klaar

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS wordt de schijf wel gewoon netjes herkend als 40 GB, maar ik ga eens kijken in met de partities, alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Yup, het lag aan de partitie :) Heb de oude verwijderd, en een nieuwe gemaakt die de hele schijf beslaat, nogmaals, iedereen bedankt :)
Pagina: 1