Bose vs JBL

Pagina: 1
Acties:
  • 2.829 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79815

Topicstarter
Een topic waarin men een mening kan geven wie de beste speakers maakt Bose of JBL, graag met beargumentatie. En maat en ik hadden deze discussie ook al en ben benieuwd wat jullie vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 79815 op 17-11-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb niet zo veel kijk op de verschillen, maar [Bose] Alle harde feiten op een rijtje! was een heel mooi topic over het 'Bose' gedeelte van je vraag. Over het JBL gedeelte moet je zelf maar even zoeken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 79815 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:13:
Een topic waarin men een mening kan geven wie de beste speakers maakt Bose of JBL, graag met beargumentatie. En maat en ik hadden deze discussie ook al en ben benieuwd wat jullie vinden.
* RaZ ziet geen discussie. Misschien handig als je een discussie wilt starten, zelf met je argumenten te komen.

Overigens is mij wel vaker door verschillende personen verteld dat Bose vs Jamo niet hoorbaar is, maar alleen meetbaar. Terwijl Jamo's wel stukken goedkoper zijn. Dit is dan wel iets van 15 jaar terug ofzo, hoe het nu is, geen idee.

Ik heb ooit een keer JBL's gehad voor bij de PC, en daar kwam een prima geluid uit. M'n broertje heeft nu een Harman/Kardon set met JBL speakers, maar ik vind het niet echt mooi klinken. Maargoed, over smaak valt te twisten natuurlijk.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Jbl is zeker qua prijs/kwaliteit verhouding een stuk beter imho.
Ik verkies jbl zeker boven bose...
Vooral omdat je bij bose betaald voor de merknaam en allemaal maffe patenten zoals: Intelligent music wave spreader'' (zelf verzonnen)
Bose heeft ook voor elk systeem hele uitgebreide tekeningen die je moeten overtuigen van alle patenten die erop zijn toegepast... ipv ze er nou gewoon wat specs bijgeven.
Zoieso vallen voor mij al die kleine speakertjes weg, ik hou niet van kleine speakers (sattelietjes enzo)
Zelf zou ik liever 4 jbl e80's kopen en een center erbij, dan zo'n ongelooflijk dure acoustimass set.
Die sattelietjes zelf geven alleen hoge tonen, en de ''subwoofer'' (bas speaker met slimme equalizer) moet dan de lage tonen geven... owjah op middentonen zou ik niet hopen bij die acoustimass setjes..
En zoiezo denk ik dat een setje jbl e-80's het meeste van bose wel wegspelen

Ik vind bose kortom niets... Dat geheimzinnige sfeertje eromheen. (geen specs, maffe patenten, onafneembare frontjes, alleen te beluisteren in speciale ruimtes, het kunstmatig hooghouden van hun prijzen, goedkope onderdelen als je ze openmaakt, ze moeten het vooral hebben van reclame campagnes met weer van die maffe patenten erin etc...)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
maargoed ga zelf luisteren, en vergeet wat ik gezegd heb. (nooit beinvloed naar speakers luisteren)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 17-11-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:18

voodooless

Sound is no voodoo!

Deze discussies hebben we nu al vaak genoeg gehad. Herkauwen in dus zinloos. Als je nog wat toe te voegen hebt in [Bose] Alle harde feiten op een rijtje! , mag je die kicken. Maar een nieuw topic lijkt me niet nuttig.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.