Voor een vriend van mij ben ik op zoek naar Content Management Systeem. Hij draait een website voor Hapkiyusul, een of andere vechtsport. Ik ben zelf al op zoek geweest naar verscheidene CMSen en heb ook verschillende uitgeprobeerd, zoals Mambo en dergelijke. Hoewel de opties ongetwijfeld talrijk zijn vond ik het systeem teveel onnodige functies hebben en vond ik het eigenlijk ook niet erg makkelijk in te stellen. Ook andere systemen liepen tegen die problemen aan. Omdat ik ondertussen door de bomen het bos niet meer zie is mijn vraag aan jullie of jullie een passend CMS weten, die voldoet aan de volgende eisen en verder geen onnodige rommel in huis heeft (die we toch niet gaan gebruiken).
Het CMS moet kunnen:
- Makkelijk nieuwsposts/algemene informatieposts maken
- Het aanbieden van een fotogalerij
- Mogelijkheid bieden tot massupload van foto's/bestanden
- Uiterlijk moet zonder kennis van HTML aangepast kunnen worden
Zoals jullie kunnen zien is het eisenpakket ansich niet zo hoog. Wel heel belangrijk is dat de gebruiksvriendelijkheid dermate hoog is dat een "leek" makkelijk nieuwe gallerijen kan aanmaken, beheren en makkelijk nieuws/informatie kan posten. Het zou fantastisch zijn als het systeem in het nederlands was, maar dat is geen vereiste. Verder moet het CMS gratis/freeware zijn.
Als laatste lijkt het me handig te vermelden dat we beschikking hebben over welgeteld 1 mySQL database en dat onze webhost PHP ondersteund.
Het CMS moet kunnen:
- Makkelijk nieuwsposts/algemene informatieposts maken
- Het aanbieden van een fotogalerij
- Mogelijkheid bieden tot massupload van foto's/bestanden
- Uiterlijk moet zonder kennis van HTML aangepast kunnen worden
Zoals jullie kunnen zien is het eisenpakket ansich niet zo hoog. Wel heel belangrijk is dat de gebruiksvriendelijkheid dermate hoog is dat een "leek" makkelijk nieuwe gallerijen kan aanmaken, beheren en makkelijk nieuws/informatie kan posten. Het zou fantastisch zijn als het systeem in het nederlands was, maar dat is geen vereiste. Verder moet het CMS gratis/freeware zijn.
Als laatste lijkt het me handig te vermelden dat we beschikking hebben over welgeteld 1 mySQL database en dat onze webhost PHP ondersteund.