Toon posts:

USB detecteert geen apparaten meer (take2)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag lekker aan bezig zijn op m'n computertje, wou ik ff wat lekkere muziek vanaf m'n externe HD aanzetten, zie ik opeens dat al mijn muziek weg is. Ik snel kijken wat er nog meer weg was, stonden er alleen nog maar mappen. Ik denk, zal wel een bugje zijn oid, dus heb ik de schijf uitgezet, even later weer aangedrukt en dacht wel dat alles normaal zou gaan functioneren. Nou, niet dus. Zodra ik mijn HD, printer, toetsenbord of muis eraan probeer te koppelen geeft het de melding: "USB-Apparatuur wordt niet herkend". Normaal hoort hij het te installeren of gelijk te starten als het al geïnstalleerd is, mar niks van dit alles. Als ik bij apparaatbeheer kijk staat er als status gewoon onbekend. Wat zou het probleem zijn en hoe los ik dit op? Ik heb al enkele reboots geprobeerd en het opnieuw installeren van software, maar niks hielp tot nu toe.

P.S. Beetje raar dat de vorige topic gesloten werdt aangezien ik er gewoon op kon reageren.

DATA:
Welk moederbord? ASRock K7S41GX
Welk OS? Windows XP SP2 (up 2 date)
Welke drivers? Nieuwste drivers die er beschikbaar zijn (geld voor USB drivers/Mobo/etc)
Welke printer? Canon Pixma MP160 (2 dagen oud)
Welke extern HDD? LaCie 250GB Porsche (Hitachi HD inside, 8MB+ cache 7200RPM) week oud
Welk software opnieuw geinstalleerd? USB drivers

Alles beschreven in deze topic heeft niet gewerkt.
USB detecteert geen apparaten meer

Ik heb ook al geprobeert systeem herstel te doen (wat niet werkte) en Windows updates gedowngrade maar loste ook niks op.

Ik zie dat graag opgelost natuurlijk, want ik wordt er helemaal priegel van. Ik weet 100% zeker dat het aan de USB poorten ligt of aan iets op mijn PC, bij mijn moeder's PC werkt alles nog wel normaal zoals het hoort. Alvast bedankt!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik heb dit soms met een nforce2 board van ASUS, CMOS clearen en alles werkt weer.

-

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als je eens boot met een linux live cd'tje word er dan nog wel wat opgepikt van de USB ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
@Industrial_Life, hoe clear je de CMOS?

@Herby, geen idee, ik heb niet zo'n CD. Maar ik sluit net m'n telefoon aan via USB en die pakt hij wel gewoon, zelfde geld voor mijn iPod. Ik kan dus ook gewoon bestanden uitwissellen, er is dus iets mis met de printer én de externe schijf, maar wat...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:15:
@Industrial_Life, hoe clear je de CMOS?
Anders kijk je even in het manual van het moederbord. Zoals dion_b al zei in je vorige topic, eigen inzet is erg belangrijk. Dit is info die je makkelijk zelf op kunt zoeken.
@Herby, geen idee, ik heb niet zo'n CD. Maar ik sluit net m'n telefoon aan via USB en die pakt hij wel gewoon, zelfde geld voor mijn iPod. Ik kan dus ook gewoon bestanden uitwissellen, er is dus iets mis met de printer én de externe schijf, maar wat...
Je kunt proberen zo'n disk te maken. Ga bijvoorbeeld eens kijken naar Ubuntu Linux en probeer uit te zoeken wat daar aan USB apparaten wordt gedetecteerd.

Hoe zitten deze USB poorten op het moederbord? Direct op de plank of door middel van een kabel naar ene los setje poorten?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

P.S. Beetje raar dat de vorige topic gesloten werdt aangezien ik er gewoon op kon reageren.
Raar? Je draait de zaken nogal op hun kop. Het is *JOUW* verantwoordelijkheid om te zorgen dat je topicstart op orde is, is dat niet het geval, dan riskeer je een slotje.

Verder krijgt het zonder overleg "heropenen" van een gesloten topic zonder overleg per definitie een slotje - bij deze :/

Daar komt bij dat je nalaat om de gevraagde info te geven - ja, je meldt moederbordtype nu, maar nog steeds niets over de exact gebruikte driverversies. Bovendien lijk je niets gedaan te hebben met de suggestie om eens in BIOS naar USB Legacy Support te kijken. Tenslotte zijn er in dit topic al een aantal tips gegeven die vrij basic zijn waar je niets mee doet (CMOS clear kun je in je manual lezen of met minimale zoekwerk vinden, een LiveCD kun je makkelijk downloaden en branden). Al met al is niet zo duidelijk wat je zo wilt bereiken. Begin eens minimaal met de dingen die al geopperd zijn waar je niets mee gedaan hebt uit te pluizen. Ga in ieder geval niet *nog* een keer een topic openen zonder dat gedaan te hebben en indien nodig overleg gepleegd te hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.