Ik was vandaag lekker aan bezig zijn op m'n computertje, wou ik ff wat lekkere muziek vanaf m'n externe HD aanzetten, zie ik opeens dat al mijn muziek weg is. Ik snel kijken wat er nog meer weg was, stonden er alleen nog maar mappen. Ik denk, zal wel een bugje zijn oid, dus heb ik de schijf uitgezet, even later weer aangedrukt en dacht wel dat alles normaal zou gaan functioneren. Nou, niet dus. Zodra ik mijn HD, printer, toetsenbord of muis eraan probeer te koppelen geeft het de melding: "USB-Apparatuur wordt niet herkend". Normaal hoort hij het te installeren of gelijk te starten als het al geïnstalleerd is, mar niks van dit alles. Als ik bij apparaatbeheer kijk staat er als status gewoon onbekend. Wat zou het probleem zijn en hoe los ik dit op? Ik heb al enkele reboots geprobeerd en het opnieuw installeren van software, maar niks hielp tot nu toe.
Verwijderd
Verwijder eens in Apparaatbeheer alles wat onder het kopje USB-controllers staat.
Herstart de pc, en hij vindt nieuwe hardware (duh die heb je net weggegooit)
Kijk eens of ze het dan wel weer doen?
Herstart de pc, en hij vindt nieuwe hardware (duh die heb je net weggegooit)
Kijk eens of ze het dan wel weer doen?
Printer noch de externe HD-werkt, dus ik kom eigenlijk weer op hetzelfde uit als eerst. Toch bedankt.
Welk moederbord? Welk OS? Welke drivers? Welke printer? Welke extern HDD? Welk software opnieuw geinstalleerd?
En wat heb je zelf opgezocht en uitgeprobeerd?
Hier kunnen we dus weinig mee - advies zou zijn om te kijken of Legacy USB support in BIOS aan staat, dat kan soms roet in het eten gooien. Maar dat is een gok, je geeft namelijk niet genoeg info om beters te melden.
En wat heb je zelf opgezocht en uitgeprobeerd?
Hier kunnen we dus weinig mee - advies zou zijn om te kijken of Legacy USB support in BIOS aan staat, dat kan soms roet in het eten gooien. Maar dat is een gok, je geeft namelijk niet genoeg info om beters te melden.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()