AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Succes!
Mocht het nu zo zijn dat je geen tags had, en je bestandsnaam weg is, is er weinig meer te doen. Een van beide moet goed zijn voordat je alles goed terug kan zetten. Verder is Tag&Rename juist niet moeilijk, en moet je alleen maar weten wat tags uberhaupt zijn om er mee te kunnen werken.
Lees je in de materie in en kijk of er nog iets te redden valt (wat met verkeerde bestandsnaam & geen tags vrij lastig lijkt).
Steek er even een half uurtje in en je haalt die tijd er dubbel en dwars uit.
Basement Bios ---- Exo-S
Hou er wel rekening mee dat er geen programma's zijn die niet iets van een leercurve verwachten. Ook in iTunes had je gewoon kunnen aangeven dat je zelf je collectie wilt beheren en dat niet aan iTunes overlaten.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Eigenlijk het enige wat je hoeft te doen is te bepalen hoe jij de bestandsnamen wil hebben.
Ik kies meestal voor: track. artiest - titel.extensie
Uit mijn hoofd is dat in T&R als code: %6.%1 - %2
Druk gewoon daarna even op de test knop en je ziet hoe het gaat worden. Wil je alles in 1 keer doen dan zet je aan dat je ook in sub-folders wil kijken. Hij gaat dan alles inlezen (duurt een tijdje afhankelijk van de hoeveelheid mp3's) en daarna laat je hem renamen.
Makkelijker kan het bijna niet,
Het enige wat er is gebeurd is dat ik mijn bibliotheek eruit had gegooid omdat hij de lijst niet updaten OOK al stonden er nieuwe files in mijn basismap voor mp3 die ik aan iTunes had verwezen.
Toen ik dus de bibliotheek verwijderdde, toen ging hij ALLES verwijderen. Daar had ik geen toestemming voor gegeven.
Tag & Rename is een erg handig programma, het enige wat ik wil is filenames aangepast hebben in conforma van : Artiest - titel
Meer het programma werkt alles behalve zoals ik wil dat het gebeurd. Hij zeurt steeds over dat ik in dezelfde map iets aanpas, ja logisch toch ?
Ik heb hoofdpijn en ben al 2 uur aan het stoeien. ( OH ja, heb ook geen aansteker thuis, die heeft een vriend van me gestolen , heb elektronica fornuis , dus roken is not an option )
%1 - %2 Dit is de opdracht die ik in moet geven . Lijkt mij ?
Files veranderen bijna niets, er blijft staan : " Unknown Artist, Unknown Album "
Dat was daarvoor met al mijn files nooit !
[ Voor 31% gewijzigd door hives op 17-11-2006 13:42 ]
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Weet je dat zeker? iTunes vraagt eerst of je de nummers uit je lijst wilt halen, en daarna of je de bestanden ook fysiek wilt verwijderen. Beide dialoogboxen hebben ook een 'vraag dit niet meer' vinkje. Als je twee keer op 'ja' klikt, of al eens eerder het vinkje hebt aangezet, zijn je mp3s dus inderdaad weg..hives schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:36:
Dat heb ik ook aangegeven, het enige wat ik heb aangepast in iTunes is de map waar het opgeslagen staat. Ik heb ook gewoon handmatig beheren gekozen.
Het enige wat er is gebeurd is dat ik mijn bibliotheek eruit had gegooid omdat hij de lijst niet updaten OOK al stonden er nieuwe files in mijn basismap voor mp3 die ik aan iTunes had verwezen.
Toen ik dus de bibliotheek verwijderdde, toen ging hij ALLES verwijderen. Daar had ik geen toestemming voor gegeven.
Wat staat er in je id3 tags? Als daar Unknown Artist staat zet hij inderdaad die er in.Tag & Rename is een erg handig programma, het enige wat ik wil is filenames aangepast hebben in conforma van : Artiest - titel
Meer het programma werkt alles behalve zoals ik wil dat het gebeurd. Hij zeurt steeds over dat ik in dezelfde map iets aanpas, ja logisch toch ?![]()
Ik heb hoofdpijn en ben al 2 uur aan het stoeien. ( OH ja, heb ook geen aansteker thuis, die heeft een vriend van me gestolen , heb elektronica fornuis , dus roken is not an option )
%1 - %2 Dit is de opdracht die ik in moet geven . Lijkt mij ?
Files veranderen bijna niets, er blijft staan : " Unknown Artist, Unknown Album "
Dat was daarvoor met al mijn files nooit !
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Wat je ook kan doen is de output veranderen in iets als d:\mp3\af\%1 - %2
Dan verplaatst ie ook gelijk alles wat je gedaan hebt. Even controleren of het goed gaat met verzamelalbums!
Als je nou ook even de error post die je krijgt met tag and rename. Ik gok namelijk dat je alle mp3-tjes dezelfde naam wil geven en dat vind ie niet tof, en jij al helemaal niet
Oh Hives, btw, als ik op deze link klik
dan is mijn persoonlijke mening, dat je ook wel eens iets terug mag doen voor tweakers.net, behalve alleen maar topics te starten. Ik heb er namelijk een teringhekel aan dat ik mensen help, die zelf geen andere mensen helpen... Just a personal note...
[ Voor 74% gewijzigd door Sparhawk op 17-11-2006 14:31 ]
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen