[LCD-TV] Waar op te letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.309 views sinds 30-01-2008

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023
Hoi Tweakers,

Ik zou graag mijn tvtje willen vervangen voor een LCD tv.
Lekker plat en en veel groter dan wat ik nu heb.

Waar moet ik opletten bij aanschaf van een LCD tv ?
Diversen mensen om mij heem zeggen (maar nu vraag ik het de experts uiteraard):

Helderheid
Contrast
Garantie (ook ivm pixelfouten)
en aansluitmogelijk mogelijkheiden zoals HD tv.

Harstikke leuk maar daar heb ik dus nog niks aan...

Wat is een goed LCDtv met het budget rond de 1000,-
Wil ongeveer 31inch

Alvast bedankt

Jah Man Jah

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Probeer voor jezelf een lijstje te maken met de punten die je wilt.
Denk hierbij aan de aansluitmogelijkheden en andere functies zoals ambilight, hd recorder etc.
Op www.kieskeurig.nl kun je gebruikers ervaringen lezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Fietsbel op 17-11-2006 10:03 ]

39

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pixelfouten lijken met niet zo heel belangrijk. Op zo'n groot scherm zal je misschien altijd wel een paar pixels fout zijn. Maar je bekijkt zo'n scherm normaal gesproken vanaf een redelijke afstand. Paar meter? Dan valt dat totaal niet op.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Zoek eerst even naar info op de forums van tweakers. Zoals je kunt zien is er hier een topic over: LCD-specificatie helper

SUC6 ERMEE ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 10:08 ]

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
het is een cliché, maar echt het beste advies dat je kunt krijgen: ga met je eigen ogen veel tv's bekijken. Er zit heel veel verschil tussen alle modellen, en smaken verschillen enorm als je het over beeldkwaliteit hebt. €1000,- is een beetje een kritiek punt voor lcd tv's. Er zijn in deze prijsklasse veel tv's die slecht beeld geven (als je bijvoorbeeld kabel tv kijkt), terwijl ze misschien een dvd wel mooi weergeven.

Andere punten die de één belangrijker vindt dan de ander: zapsnelheid, speakers, hoeveelheid aansluitmogelijkheden, etc.

Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit het belangrijkst, en die moet je echt met je eigen ogen beoordelen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Net als met audio spullen zijn veel van de opgegeven specs uit de duim gezogen, of er is niet gespecificeerd hoe het gemeten is, en dus is vergelijken vrijwel onmogelijk.

Het is dus gewoon naar de features kijken die je nodig hebt (linkje van basthemannl helpt daar wel bij), en daar modellen bij zoeken. En uiteindelijk moet je dan toch echt naar de winkel om ze te vergelijken, want op papier zijn de verschillen vaak veel kleiner dan in de winkel.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.