Partitie aanmaken. Is er risico voor windows? (newbie)

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 15:47
De tiltel zegt het al ik wil een partitie aan maken op mijn schijf. Alleen vraag ik me af of er dan niet fout gaat met mn huidige partitie. Hoorde wel dat zo was als je partitie verwijderde maar hoe zit met 1 aan maken??

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tjah, als de stroom uitvalt tijdens het aanmaken van de nieuwe partitie is er een risico dat je alles kwijt bent :) (eigen ervaring)
Maar als je het gewoon via Partition Magic oid doet dan gaat er tegenwoordig niet zo veel meer fout. Doe ff een defrag van je schijf voor je begint..

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
okee..... 8)7

Is wel weinig info.... Wil je van je huidige partitie een deel afsnoepen en dat als nieuwe partitie gebruiken of wil je van de nog niet gepartioneerde ruimte een extra partitie maken? :/

En wil je hier fdisk voor gebruiken? :?

/EDIT Ik sluit me aan bij vinyl qua programma dat is altijd goed te gebruiken en er kan buiten de stroomuitval weinig mis gaan

[ Voor 20% gewijzigd door muppet99 op 16-11-2006 18:20 ]

Carpe Diem

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Je kan met een programma als Partition Magic gewoon je hdd verder partitioneren, zolang je je C: maar niet verwijderd.

Lees tevens eens de OM FAQ / Beleid door, daar staat echt heel veel info hierover in.

Making an ass of myself since the 70's

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 15:47
Sorry.. Mijn huidige C haal ik deel af en dan hou ik C:en D: over. ik gebruik Partition Magic. Bedankt.. ga nu defrag. en dan partitie aan maken.

Verwijderd

Succes. Maar ook PM zegt voordat je begint duidelijk dat je een backup moet maken voordat je er aan begint. Nu zal het allemaal wel meevallen maar je zult de 1e niet zijn waarbij het halverwege misgaat en dan ben je de sigaar.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PartitionMagic heeft ook een helpfunctie waarin je een hoop info kunt terugvinden, zo ook dit soort vragen, druk even op F1 :Y)

Voorts ben ik gezien jouw karige topicstart niet overtuigd van jouw inzet en research (en heb je ook nog "newbie" in de topictitel gezet :X ), dit topic gaat dan ook dicht met een verwijzing naar Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.