Toon posts:

Tweakers.net ideeen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is onderstaande niet handig om in de toekomst in te voeren bij dit forum?

1) Per gebruiker een werkmap aanmaken met gelimiteerde schijfruimte met de bedoeling de gebruikers de mogelijkheid te geven bijv. afbeeldingen op te slaan op de tweakers webserver, i.p.v. het linken naar een externe webserver. Voordelen: Sneller laden van threads, gebruiksvriendelijk. Nadelen: De bandbreedte p/maand zal omhoog gaan.

2) Een ander GOT logo? Deze komt een beetje kinderachtig over met die kindertandjes, misschien iets meer profi?

Grtsls..

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je wilt zeker ook webmail een een Tweakers.net mailbox of forwarder?

Verwijderd

Topicstarter
Erm.. ik denk dat ik het op een verkeerde manier aan het uitleggen ben. Mijn achterliggende redenering is als volgt (hoe kronkelend het ook mag zijn)..

Ik persoonlijk denk dat er snelheidswinst kan worden gehaald bij het ophalen van threads, als de bestanden, hetzij afbeeldingen, hetzij media, rechtstreeks van de tweakers.net webserver in de layout van de threads kan worden geplaatst.

Nu worden bijvoorbeeld de usericons extern opgehaald. Overschakelen naar interne opslag kan naar mijn idee niet alleen snelheidswinst opleveren, maar ook gebruiksgemak, je hoeft per slot van rekening geen gratis hostingsaccount aan te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Femme, ben ontzettend aan het eikelen :?

Zag zojuist dat deze optie m.b.t. de usericons er net is ingebouwd.

Misschien dat die werkmap nog wel iets is, een soort van tweakers.net xdrive, speciaal voor content van de threads van het forum.

• Femme
  • Laatst online: 08:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn opmerking had ook niet zoveel te maken met je posting :).

Usericons kun je sinds gisteren op de server zetten. Dat met die afbeeldingen is een idee dat in de toekomst willicht uitgevoerd kan worden. Ik zie op andere (non computer related) message boards dat sites zoals Photopoint.com erg populair zijn om pics te uppen. Yahoo heeft 't ook een foto album upload dingetje.

Verwijderd

Topicstarter
BTW...

Er was een thread geopend over het verliezen van je tabelopmaak als het onderwerp van een thread te lang was, is het misschien dan niet een idee om deze tot een bepaald aan tal karakters af te breken?

Bijv. Left(string, 25)

Oja...en nu ik toch bezig ben, is het misschien niet een idee om i.p.v. cookies, session management te gebruiken, zo is misbruik van andermans username heel goed te voorkomen en af te schermen, nadeel is dat je misschien wat meer RAM in je server erbij moet gooien, en dat hangt ook af van het aantal session states simultaan......?

Grtsls.

bijlage: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/117163

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
Op donderdag 01 februari 2001 09:51 schreef Femme het volgende:
Je wilt zeker ook webmail een een Tweakers.net mailbox of forwarder?
waar schrijf'k me in? :)

• Tom
  • Niet online

Tom

Op donderdag 01 februari 2001 10:08 schreef Gordijnstok het volgende:
Bijv. Left(string, 25)
We draaien niet op Coldfusion :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry hoor :) Ik ben en blijf gewoon een enorme fan ervan. Ik werk er ook erg veel mee voor mij werk, en ik heb zelfs....jaja....alle boeken m.b.t. coldfusion. Ik zou me zelf een beetje omschrijven als een 2de Ben Forta.. :)

hmm...leuk als Ondertitel... "ColdFusion Evangelist" .... grin.. *D

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 14:06
Prachtig, nu hoef ik niet meer al die meuk via het modem binnen te halen8-)

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 10:29 schreef poohbeer het volgende:

[..]

waar schrijf'k me in? :)
Moeijuh een AL opzetten o.i.d. ... moet wel origineel zijn natuurlijk ;)
/me = cyberjunk86@tweakers.org :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar wat is het nut van nog een mailbox :? Iedereen die zich hier heeft geregistreerd heeft al een emailadres.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
Op donderdag 01 februari 2001 13:15 schreef Gordijnstok het volgende:
Sorry hoor, maar wat is het nut van nog een mailbox :? Iedereen die zich hier heeft geregistreerd heeft al een emailadres.
het 'nut' is zich kunnen profileren als tweaker..

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 19:48
Op donderdag 01 februari 2001 13:18 schreef poohbeer het volgende:

[..]

het 'nut' is zich kunnen profileren als tweaker..
Leuk als je je e-mail adres laat opschrijven door iemand die niet op tweakers.net komt. Dan krijg je zoiets als llevering@twiekes.net :+

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Op donderdag 01 februari 2001 10:08 schreef Gordijnstok het volgende:
Oja...en nu ik toch bezig ben, is het misschien niet een idee om i.p.v. cookies, session management te gebruiken, zo is misbruik van andermans username heel goed te voorkomen en af te schermen, nadeel is dat je misschien wat meer RAM in je server erbij moet gooien, en dat hangt ook af van het aantal session states simultaan......?
Ga in je koektrommel eens op zoek naar je password van got, ik denk dat je die niet vindt aangezien we al van sessions gebruik maken.
Pagina: 1