Toon posts:

Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)
Ik wil graag nieuwe spelletjes spelen,
Alleen wat kan ik het beste doen of uit m'n pc halen en of het wel zinvol is om geld te spenderen.
Ik heb een budget van rond de 250 Euris hier onder mijn specificaties ik zou graag jullie meningen en feiten willen lezen.
Cod kan ik goed draaien maar Fear etc. niet zo want dan hapert hij bij (800*600)
Met internet surfen heb ik geen problemen met snelheid vind hem goed snel pakken
en hoe kan ik er achterkomen welk soort videokaart ik heb Agp Pci moet hebben of wat ik nu heb
Moederbordeigenschappen

Moederbordnaam Asus A7N8X-E Deluxe
Nvidea nForce2 Ultra 400
FSB 400 MHz
Dual DDR400
Dual Lan Gigabit
IEEE 1394
Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 167 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 333 Mhz
Bandbreedte 2666 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type Dual DDR SDRAM
Bus Breedte 128 bit
Werkelijke kloksnelheid 167 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 333 Mhz
Bandbreedte 5333 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type HyperTransport v1.0
Bus Breedte 8 bit

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1 Socket 462
Expansie Slots 5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi
RAM Slots 3 DDR DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, Gigabit LAN

CPUID CPU Naam AMD Athlon(tm) XP 2500+
CPU Type AMD Athlon XP-A, 1833 MHz (11 x 167) 2500+
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)

Video kaart RADEON 9600 Pro (128 MB)

Met belangstelling wacht ik jullie reacties af

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 11:04 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een duidelijke topictitel. :(

Je kunt je vraag beter stellen in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 maar geef dan een KORTE samenvatting van je systeem en geen copy/paste van een of ander programma.

ARME AOW’er

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ATI Radeon 1900 Pro ( of 1950, weet niet zker ) @ AGP zou een mooie upgrade zijn.

Ook je CPU begint langzaam 'oud' te worden. Evenals je RAM, 512 IS nu eenmaal niet genoeg om soepel te draaien.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

X1600 kopen ofzo...
Aan de andere kant heb ik zoiets van: wacht nog ff en koop dan een complete nieuwe PC (of iig een setje mobo, CPU, RAM en videokaart).
Je CPU loopt namelijk een beetje achter en er zijn eigenlijk nauwelijks nog SocketA chips te koop. Ook je RAM is een beetje weinig en relatief wat trager.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Je hebt een nogal oud systeem, dit wordt al snel een bottleneck voor een nieuwere videokaart (Nvidia 7-serie, Ati 1950-serie). Bovendien zit je vast aan AGP.
Ik zou daarom naar een nieuwe of tweedehands kaart van de vorige generatie zoeken (Ati x800-reeks of Nvidia 6800-serie).
Op basis van benchmarks kun je dan zelf je keuze bepalen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het samenvattend goed begrijp heeft upgraden geen zin (met behoud van m'n moederbord)
ATI Radeon 1900 Pro zou dat heel wat verschil maken met spelletjes spelen? :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 11:16 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:14:
Als ik het samenvattend goed begrijp heeft upgraden geen zin (met behoud van m'n moederbord)
ATI Radeon 1900 Pro zou dat heel wat verschil maken met spelletjes spelen? :'(
helaas een Ati 1900 pro bestaat niet eens.

Om je vraag te beanwoorden: je moet een AGP slot hebben.
Helaas is je systeem redelijk verouderd, maar er zijn wel opties voor een videokaart upgrade.

een ATI Radeon X850 XT en een Geforce 7800 GS zijn de snelste AGP kaarten die er zijn. Helaas worden er eigenlijk geen nieuwe AGP kaarten meer gemaakt. Die 2 kaarten zijn nieuw rond de 220-250 euro, maar erg schaars.
Tweedehands worden ze wel aangeboden voor rond de 150 euro. check V&A maar eens.

Vervelende aan je computer is dat je met een VGA upgrade wel weer nieuwe spellen kan spelen, maar je CPU een bottleneck zal vormen. Waardoor je alsnog niet je spellen vlot kan spelen op een hogere resolutie.

Als je wat geld hebt zou ik je aanraden nieuwe setup te kopen. Core2Duo 6400 met een 7900 GT kaart + 1-2 gig RAM ofzo. Dan kan je zeker zeer goed mee.

Mocht je daar het geld niet voor hebben, dan kan je altijd nog tweedehands kijken voor s939 setjes (AMD 64 cpu's) en apart nog een videokaart erbij kopen.

Je moet wel begrijpen dat je als je nu een AGP kaart koopt, deze niet mee kan nemen naar een volgend systeem, omdat alles nu PCI-E is geworden.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik denk dat wachten een beter optie is, en dan een compleet nieuwe pc te kopen...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi, Welkom op GoT!

Het is hier de bedoeling dat je voordat je een topic opent je eerst zelf op zoek gaat naar antworoden op je vragen. Om te weten te komen watvoor videokaarten er in je pc kunnen zoek je even de specificaties van je moederbord op bijvoorbeeld. Verder zijn er heel veel reviews van videokaarten te vinden (Google eens op 'naam van de kaart + review'. Ga dus ajb eerst zelf aan de slag :)

Neem ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? en Algemene gedragsregels (Netiquette) even door, dan weet je een beetje hoe het hier op het forum werkt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm. Ik zie dat je nog erg fris bent, kara40, dus bij deze welkom op GoT :)

Als eerste wil ik je even vragen het volgende door te nemen: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
In die sticky zul je lezen dat een topic als het jouwe niet 123 de bedoeling is. Deze keuze is voor iedereen persoonlijk. Natuurlijk is het stellen van de vraag niet verboden maar dan is het wel noodzakelijk dat je zelf alvast vooronderzoek hebt gedaan. Zet de eisen die je stelt op papier en ga op zoek in videokaartland. Er zijn erg veel reviews te vinden over allerlei typen.

Aan je vraag of je een AGP of een PCI-Express kaart moet hebben kan ik afleiden dat je totaal niet je best hebt gedaan. Wat voor eigenschappen je moederbord heeft staat keurig beschreven in de desbetreffende handleiding. Ook zou je de kast open kunnen maken en een blik op het slot kunnen werpen. Er zijn genoeg foto's van AGP en PCI-Express poorten te vinden.
Bovendien als ik al een blik werp in de informatie die je gepost hebt zie ik:
Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1 Socket 462
Expansie Slots 5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi
Een AGP slot !

Wat betreft het upgraden van je systeem. Het is best mogelijk. Voor 250 euro is best wel een leuk AGP kaartje te vinden, de Radeon 9600 is hier namelijk duidelijk de bottleneck. Na een videokaart upgrade is 512MB duidelijk te weinig RAM en je CPU wordt ook al iets ouder.
Of het verder verstandig is om te upgraden aan dit systeem hangt van jouw situatie af. Wil je echt nu kunnen gamen en verwacht je niet snel meer geld of wil je niet meer geld uit geven, dan kun je voor een nieuwe videokaart gaan kijken. Als je echter makkelijk door kunt sparen en er geld aan uit wilt geven kun je een heel nieuw systeem kopen.
Dat is iets wat je zelf uit zult moeten zoeken ;)
Mocht je voor upgraden kiezen dan is Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 een goed topic om opties uit elkaar te zetten.

Vanwege gebrek aan inzet gaat deze op slot.
Mocht je nog vragen/opmerkingen/etc hebben dan mag je me gerust DMen of mailen. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En Pollewob was me voor 8)7

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.