Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Videokaart en rondom

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier moet zijn ben nieuw hier :)

Ik wil eerst mijn gegevens hier noteren van m'n pc en kom nader met m'n vraag
Moederbordnaam Asus A7N8X-E
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
CPU Type AMD Athlon XP-A, 1833 MHz (11 x 167) 2500+
Video kaart RADEON 9600 SERIES - Secondary (128 MB)
Voeding 350 Watt
Nou komt m'n vraag ik heb ong. 200 Euro's kan nog wat bij evt.
Ik wil graag een videokaart kopen weet niet welke ik heb een en ander gelezen dat als je bv. een videokaart van Nvidea 7 serie wilt aanschaffen je ook een voeding moet kopen,
en evt. je processor een ander moet kopen zovan 3200Mhz klopt dat?
Wat raden jullie mij aan?

Verwijderd

Met jouw systeem zou ik niet hoger gaan dan een - tweedehandse, want nieuw niet meer te krijgen - 6800 GS/GT. Een 7800GS zal imo te sterk bottlenecken omdat je cpu wat verouderd is.

Ook je geheugen is wat te weinig om deftig te gamen, 1 gig is zowat de norm geworden.

Een nieuwe voeding is dan ook nodig, lijkt me niet dat die 350W een A-merk voeding is.

Alles bij elkaar tikt dat serieus aan op de giro, moest ik jou zijn zou ik doorsparen voor een nieuwe config, en je oude onderdelen verkopen (150-200€ krijg je er wel nog voor denk ik). Voor een euro of 700 (zie elders op GoT) heb je een systeem dat de jouwe al netjes wegblaast.

off-topic: Een processor van 3200 mhz bestaat niet van AMD. Zoals al ontelbare keren gezegd kan je kloksnelheden van intel processors niet rechtstreeks vergelijken met die van amd of van een andere generatie. Een AMD 3200 (2000 mhz) bvb. trekt een intel p4 van 2800 mhz er met gemak uit, een core2duo E6300 met 1830 mhz is nog eens een flinke hap sneller.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 06:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord lijkt me wel ok denk ik het is een deluxe...
daar hoef ik niets te upgraden neem ik aan kan is nog uit te breiden!
Ik zou wel een 512mb kunnen aanschaffen plus cpu 3200+ en een voeding hoe zou het er dan uit zien dat lijkt me wel netjes.
Wat vinden jullie ervan om erna wat te sparen voor een dergelijk videokaart

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Hiervoor is Buyers Zone niet bedoeld, zoals je eigenlijk in de FAQ had kunnen lezen

Lees even dit topic door: RoD in "Het "Wat kan ik het beste hieraan upgrad..." en wellicht kun je daar dan je vraag herhalen, rekening houdend met de regels die in Complete Systemen & Laptops en dat specifieke topic horen. Hier gaat het topic echter dicht.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
Je zit hier helaas verkeerd, je had in Videoplanken & Beeldkanonnen moeten zijn :)
Hier zou je topic echter ook gesloten worden, omdat een 'wat moet ik kopen?' topic veelal een kwestie is van zelf even goed zoeken op dit forum of op andere plaatsen. Zie ook: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
Dit topic gaat dus dicht.

[edit]
Yoeri :w

Dit topic is gesloten.