Toon posts:

Cedar Mill processor 915 en 925 chipset

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een upgrade kom er echt niet uit.
Ik ben vaak van mening veranderd over wat ik wilde hebben, uiteindelijk ben ik tevreden met een Pentium 4 541 3,2 Ghz.

Ik heb alleen upgrade geld voor een Processor met moederbord (zo'n 150 euro dus) en heb nog een AGP videokaart. Nu hebben alle borden van Asus, MSI en Asrock met een de 915 en 925x chipset geen AGP en dit is wel een absolute voorwaarde.

Bestaat er iets als op een andere chipset draaien?
Op de site (http://www.intel.com/cd/c...ntium-4/feature/index.htm) staat namelijk nog wat geschreven over een 478 pins package, weet iemand wat dit inhoudt?

Door de reviews over de Pentium D wil ik geen Pentium D meer maar een mooie energiezuinige en dus koele processor.

Heeft iemand adviezen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De 541 is geen Cedar Mill, maar een Prescott :) Zie ook PMG FAQ » Processors » Een overzicht van alle CPU's » Pentium4.

Socket478 is een andere package dan Socket775. Zie dus de plaatjes op de eerdergenoemde website.

In de pricewatch kan ik genoeg Socket775 borden met AGP vinden, dus ik zie het probleem niet zo? Of is de aanwezigheid van een 915/925 chipset zo'n zware eis? Kun je dat nader toelichten?

Verwijderd

Topicstarter
Prescot dus, :)

Op de site van Intel zag ik een tabel (zie eerdere link) bij 'Chipset – 800 MHz system bus' alleen deze twee chipsets staan, ik raakte toen in de war en nam aan dat ik deze processor dan ook alleen op een moederbord kon draaien met een intel 915/925 chipset. Dus voor mezelf maakt het niet zo uit, mijn oog viel op de Asrock 865PE (http://www.asrock.com/product/ConRoe865PE.htm). Kan ik op dit bord de 541 processor draaien?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klik op mijn website op de CPU naam, in dit geval dus gewoon op "Pentium4 541", dan zul je een lijstje met compatibele chipsets krijgen. De ondersteunde CPU's staan op de website van de moederbordfabrikant. Zie ook PMG FAQ » Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?

Het is raadzaam om in het vervolg netjes de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te naslaan eer je een vraag stelt. In de FAQ staan namelijk de meest gestelde vragen beantwoord B)

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ja wie kijkt er dan ook nog op de site van intel voor info over hun producten? daar heb je balusc toch voor.
Waarom kijk je niet naar het asrock dual vsta bordje s775
die ondersteund agp en de nieuwe core2duos
de chipset zou iets langzamer zijn dan de nieuwe intel chipsets maar is denk voor jou meer dan de moeite waard http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm

Verwijderd

Topicstarter
Het is raadzaam om in het vervolg netjes de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te naslaan eer je een vraag stelt. In de FAQ staan namelijk de meest gestelde vragen beantwoord
:) laten we het houden op dat ik nieuw ben op dit forum

De dual-VSTA was ook in eerste instantie mijn idee. Alleen kreeg ik de indruk dat het een ingewikkeld bord was en daarnaast zei een computerwinkelmedewerker dat het bord veel errors gaf. Heb jij (IRCfreAK) dit bord ook of ervaring ermee? Ik heb de ervaringen gelezen bij productsurvey maar daar lijken de beoordelingen niet te kloppen, de cijfer lijkt hoger te zijn dan de review.
Uch

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik heb wel een dual vsta maar dat is de amd versie, de nieuwe moederborden van asrock is niks mis mee, die verkoper loopt nog een beetje achter denk ik. Er zijn zat mensen met dat bordje, er is een flink topic over in pmg..
Pagina: 1