C2D E6600 voelt trager aan dan P4 3,2GHz

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DocDtje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 07:32
Mensen,

heb gisteren een moederbord van Asus (P5N32 SLI Deluxe SE) aangeschaft met een E6600 Core 2 Duo processor (+ standaard koeler) en 2GB aan geheugen.
Allemaal netjes geïnstalleerd en... ik merk qua verschil werkelijk niets. Sterker nog, in tegenstelling tot mijn Intel Pentium IV 3,2Ghz vind ik 'em trager werken.
Bij F.E.A.R. lijkt het dan wel alsof ie 10 frames sneller draait, maar dat zal mede komen door de Windows herinstallatie.

Kortom: volgens mij is er iets niet in de haak. Heb alle drivers (voor zover ik nieuwe heb kunnen vinden) geupdate. Wat kan het zijn ? BIOS instelling, drivers ? Hoe kan ik het goed testen ?

Tips zijn hartelijk welkom. Alvast bedankt voor de moeite mensen :)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Langzaam waarin? Windows? Daar heb je geen C2D voor nodig...

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48
sorry.... mijn glazen bol vertoont veel mist vandaag. Toevallig dit al gelezen ?

PMG FAQ

[ Voor 31% gewijzigd door Hammetje op 15-11-2006 22:57 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hoe heb je de windows reinstall gedaan? Eerst een format gedaan en daarna een kale windows + drivers geinstalleerd?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:20

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Probeer eerst eens wat behoorlijke tests ipv aan te voelen hoe snel of traag je nieuwe proc is. Kortom, draai CPU benchmarks, vergelijk, en kom dan terug ;) Nu is het gewoon in de glazen bol kijken wat er mis kan zijn, ALS er al iets mis is :)

• DocDtje
sajoku schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:56:
Hoe heb je de windows reinstall gedaan? Eerst een format gedaan en daarna een kale windows + drivers geinstalleerd?
Complete reinstall + vervolgens de bijbehorende drivers. Oblivion lijkt iets beter te draaien. Straks even wat langer draaien. Nu eerst PCMark en 3DMark dan maar.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je Fear probeert te draaien met dezelfde Geforce 2MX van je vorige systeem zal het inderdaad weinig schelen.

Meer info graag :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• DocDtje
Kanarie schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:19:
Als je Fear probeert te draaien met dezelfde Geforce 2MX van je vorige systeem zal het inderdaad weinig schelen.

Meer info graag :)
XFX Geforce 7900GT 256MB XT.

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:33
Ik moet zeggen dat ik op het eerste gezicht ook weinig performance toename merkte na mijn overstap van een
Pentium 4 Prescott 2.8Ghz @ 3.3Ghz
1gb PC3200 ram

naar een

Core 2 Duo E6600 nu @ 3.2Ghz
1gb PC6400 ram

Maar zodra je gaat rarren of iets dergelijks merk je wel degelijk verschil.
Dus voornamelijk bij veel multitasken.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:16
DocDtje schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:18:
[...]

Complete reinstall + vervolgens de bijbehorende drivers. Oblivion lijkt iets beter te draaien. Straks even wat langer draaien. Nu eerst PCMark en 3DMark dan maar.
probeer bijvoorbeeld eens SuperPi

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Staat je RAM in de compatibilitylist van je moederbord?

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

M.Koers schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:22:
Ik moet zeggen dat ik op het eerste gezicht ook weinig performance toename merkte na mijn overstap van een
Pentium 4 Prescott 2.8Ghz @ 3.3Ghz
1gb PC3200 ram

naar een

Core 2 Duo E6600 nu @ 3.2Ghz
1gb PC6400 ram

Maar zodra je gaat rarren of iets dergelijks merk je wel degelijk verschil.
Dus voornamelijk bij veel multitasken.
Onder al het andere versta ik dus voornamelijk windows gebruik?

Dat is ontiechelijk zwaar afhankelijk van je harde schijf.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zult performanceverschillen inderdaad pas bij het multitasken merken. Het gros van de huidige games is nog steeds singlethreaded en daar zul je weinig van merken. Je hebt de andere bottlenecks, zoals de videokaart en de harddisk schijnbaar niet vervangen? Zet een setje 74GB/150GB Raptors in RAID0 en zet daar Windows + Programma's en Games op, dan zul je een groot verschil gaan merken :)

Zie verder ook PMG FAQ - Welke moet ik nemen? onder het stukje "Single Core vs Dual Core". Als je een die-hard gamer bent, dan ben je op het moment beter af met een single core CPU op een hoge kloksnelheid (of een dual core CPU op een net zo hoge kloksnelheid, maar dan moet je overklokken en bijgevolg de warmteproductie inperken).

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 16-11-2006 07:03 ]

• DocDtje
De videokaart lijkt me op dit moment niets mis mee. De overstap naar DX10 maak ik pas in het eerste kwartaal van 2007, als games het ook echt beginnen te ondersteunen. Wat betreft de harddisk: de primaire schijf is al een Raptor 74GB 10000RPM.

Hoe dan ook, lijk toch wat betere performances in games te krijgen nu dus ga ervan uit dat gewoon zo hoort te zijn. Bedankt voor de hulp allen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DocDtje schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:37:
De videokaart lijkt me op dit moment niets mis mee.
Maar zeker bij hogere resoluties kan die best de bottleneck zijn.

Verwijderd

Ehm misschien is je videokaart de beperkende factor...

Niet je cpu...

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
een 7900gto geen bottleneck vormen in dit systeem neem ik aan.
Heb je de compatibility list van je moederbord al gecontroleerd?
Bios flash gedaan?
Anderre chipset drivers geprobeerd?
Probeer eerst eens een biosflash, en andere drivers dan praten we verder ;)

[ Voor 17% gewijzigd door __xeno__ op 16-11-2006 21:05 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
__xeno__ schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:04:
En nu in het nederlands?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Zit er toevallig een Azalia HD sound codec op, net als op mijn P5B Deluxe? De drivers hiervan zorgen voor vertraging bij het booten (~15sec, getraced met bootvis). Ook bladeren met explorer.exe wordt met deze drivers duidelijk vertraagd. De nieuwste driver heeft dit vooralsnog niet opgelost.

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-04 20:04
Hoe dan ook, lijk toch wat betere performances in games te krijgen nu dus ga ervan uit dat gewoon zo hoort te zijn. Bedankt voor de hulp allen.
Draai nou eerst eens even een gewone benchmark. Een pc hoef je niet in te rijden net als een auto, dus het lijkt me sterk dat je pc ineens uit zichzelf iets sneller is gaan werken na een tijdje.

Nu is het zo van: "ik dacht dat hij langzamer was maar nu geloof ik dat hij sneller is". Daar heb je niet zoveel aan.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:16
magel725 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:17:
[...]

Draai nou eerst eens even een gewone benchmark. Een pc hoef je niet in te rijden net als een auto, dus het lijkt me sterk dat je pc ineens uit zichzelf iets sneller is gaan werken na een tijdje.

Nu is het zo van: "ik dacht dat hij langzamer was maar nu geloof ik dat hij sneller is". Daar heb je niet zoveel aan.
idd gebruik superpi of pifast oid. Dat test de CPU erg goed.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Je moet objectief gaan meten om te kijken of er daadwerkelijk een verschil (positief of negatief) zijn tussen het oude en het nieuwe, gevoelsmatig is veel te subjectief.
Je hebt blijkbaar hoge verwachtingen van het nieuwe waardoor je waarschijnlijk 'voelt' op de verkeerde momenten waardoor het 'gevoel' tegenvalt.''

Dus test het oude en het nieuwe met benchmarks en zie het verschil, succes :)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 17-11-2006 16:18 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik ben ook wel benieuwd naar benchmakr resultaten. Ik heb nu zelf een P4-prescott 3GHz met pc3200 op een 865 bord. Binnenkort (hcc-dagen) wil ik overstappen op Core2Duo E6300/6400 met pc5300/6400 op een 965 bord.

Nu kan ik mijn huidige set leuk kwijt en hoef ik niet naar de postbank om de nieuwe set te bemachtigen, maar ben toch wel benieuwd.

[ Voor 0% gewijzigd door Ooyevaar op 17-11-2006 14:36 . Reden: chipset fout ]

Yamaha FZ1 :-)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC heeft een paar berichten van lolbroeken verwijderd plus offtopic berichten die daarna worden gepost ondanks de "ontopic aub" mededeling. En nu ontopic graag :) Klachten kun je DM'en of mailen.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 17-11-2006 16:21 ]

• DocDtje
__xeno__ schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:04:
Heb je de compatibility list van je moederbord al gecontroleerd?
Bios flash gedaan?
Anderre chipset drivers geprobeerd?
Probeer eerst eens een biosflash, en andere drivers dan praten we verder ;)
Er zit al een Asus P5N32 SLI SE Deluxe in. Zou zonder problemen moeten werken.

• DocDtje
Heb inmiddels 3DMark gedraaid (enkele dagen geleden alweer) en de score was omhoog gegaan met zo'n 1500 marks. Lijkt dus toch te werken.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mijne voelt trager aan dan mijn ouwe amd 64 3200, mijn intel core 2 6600 dat is op een P5W deluxe met 2 gb geheugen, maar ik verdenk mijn hardeschijf ervan. Vroeger draaide ik in RAID (windows iig) en nu vanaf een single disk. Dat maakt dus echt heel veel uit, ik heb geen zin om weer alles te gaan lopen verhuizen qua files maar ik denk dat ik het toch maar ga doen omdat raid echt bijna 2 x zo snel aanvoelt in windows. Dat meen ik..

Die hardeschijven zijn de bottlenecks volgens mij, ik heb een stuk of 8 schijven erin die volgens mij die hele pc afremmen. Ik moet ze in raid gooien maar ja weer zo een gedoe om alle files weer te backuppen. Maar ik zweer het je dat het veel uitmaakt.

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-01 21:19
Leuk zo'n nutteloze opmerking. daarbij heb jij in 5 woorden ook al een fout!

On-topic; Ik ben overgestapt van een AMD64 3000+ @ 2,4Ghz naar de E6600 @ 3.2Ghz in het begin vond ik het ook tegenvallen, maar naarmate ik meer ging doen beviel hij me meer. Vooral het Alt-tab in games, rarren, multitasken (tijdens gamen bv.) gaat geweldig.

Ennuh, twee Raptors in Raid0 is inderdaad een enorme vooruitgang wat betreft de snelheid in windows

• Ooyevaar
Ik moet zeggen dat, nu mijn setje deels draait, ik zeer tevreden ben :
Flask, dvdshrink etc draait echt veel sneller en het algemene gevoel in windows is echt beter.

Helaas waren beide (!) sata2/16mb schijven die in raid-0 moesten draaien DOA en moet ik het nu met een pata133 7200/2mb doen :(

Set tot dusver : C2D-6300 op 400fsb met Team 2x512 ddr2-5400 op Gigabyte 965p-s3 met CoolerMaster Hyper-tx en Ati x300se ....
Straks : 2x 160gb WD RE16 series Sata-2 16mb
Nog later : x1950pro of 7900gt

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

DocDtje schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:37:
De videokaart lijkt me op dit moment niets mis mee. De overstap naar DX10 maak ik pas in het eerste kwartaal van 2007, als games het ook echt beginnen te ondersteunen. Wat betreft de harddisk: de primaire schijf is al een Raptor 74GB 10000RPM.

misschien een koeler onder je harddisk, anders wordt hij waarschijnlijk veel te warm ;)

XBL: Warheadheadshot

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04
ik wil ook effe meedoen :Y

ik heb op de HCC dagen vorig jaar een E6400 aan geschaft samen met een Asrock 775 DUAL VSTA :Y
Nu is de Asrock alweer de deur uit (Het boord en ik hadden wat onenigheden over het principe FATSOENLIJK WERKEN |:( ) en daar is sinds een paar weken nu een Intel DP9655LT moederboord voor terug
Nu moet ik zeggen dat het met het Intel boord wel wat vlotter is geworden ,alleen loopt de E6400 nog steeds achter met de AMD 3500+ die ik hiervoor heb gebruikt (heb em nog steeds alleen is deze voor m'n "werk" systeem")

Nu heb ik op allebei de systemen 3D Mark 2006 de basis test laten lopen en de uitkomst was wel enigsinds verbazend moet ik zeggen :

E6400 + DP965LT + XFX 7600 GT XXX = 3550 punten (fijn afgestelt)
3500+ + A8N-E + XFX 7600 GT XXX = 3185 punten (nog niet fijn afgestelt)

Weinig verschil dus ,nu weet ik dat 3D mark eigenlijk bedoelt is voor grafische verwerking maar ik had toch meer verschil verwacht :|

Ik ga zometeen superpi en PC mark er eens op draaien ,maar ik heb zelf het voorgevoel dat XP de oorzaak is van het probleem
Er heeft een tijdje VIsta Final Release opgedraait en dat ging als een sneltrein ,alleen er dus weer afgehaalt omdat het R*K ondersteunt werd

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

dierkx36 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:34:
ik wil ook effe meedoen :Y

ik heb op de HCC dagen vorig jaar een E6400 aan geschaft samen met een Asrock 775 DUAL VSTA :Y
Nu is de Asrock alweer de deur uit (Het boord en ik hadden wat onenigheden over het principe FATSOENLIJK WERKEN |:( ) en daar is sinds een paar weken nu een Intel DP9655LT moederboord voor terug
Nu moet ik zeggen dat het met het Intel boord wel wat vlotter is geworden ,alleen loopt de E6400 nog steeds achter met de AMD 3500+ die ik hiervoor heb gebruikt (heb em nog steeds alleen is deze voor m'n "werk" systeem")

Nu heb ik op allebei de systemen 3D Mark 2006 de basis test laten lopen en de uitkomst was wel enigsinds verbazend moet ik zeggen :

E6400 + DP965LT + XFX 7600 GT XXX = 3550 punten (fijn afgestelt)
3500+ + A8N-E + XFX 7600 GT XXX = 3185 punten (nog niet fijn afgestelt)

Weinig verschil dus ,nu weet ik dat 3D mark eigenlijk bedoelt is voor grafische verwerking maar ik had toch meer verschil verwacht :|

Ik ga zometeen superpi en PC mark er eens op draaien ,maar ik heb zelf het voorgevoel dat XP de oorzaak is van het probleem
Er heeft een tijdje VIsta Final Release opgedraait en dat ging als een sneltrein ,alleen er dus weer afgehaalt omdat het R*K ondersteunt werd
Zoals je zelf al aangeeft is 3dMark een testprogramma voor de videokaart.

De cpu-scores zijn iets van 1892 en 869 voor resp. de E6400 en de 3500+.
De formule erbij nemende:
3DMark Score = 2.5 x 1.0/(( 1.7/GS + 0.3/CPU Score )/2)
Dan kom je uit op GS (gem. SM2+SM3) waarden van resp. 1360 (e6400) en 1388 (3500+). Lijkt me redelijk consistent allemaal, aangezien dit ook de score (gem. SM2+SM3) is die jouw kaart hoort te scoren. Als de kaart behoorlijk cpu-beperkt was, had de nieuwe processor verschil gemaakt. Dit is echter niet het geval bij jou. :)

Rekenfouten voorbehouden :o

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dierkx36
okay ,dus effe in hap klare brokken : die E6400 is traag ,klopt :?

moet pcmark nog draaien ,knalde er net uit met testen |:(

[ Voor 31% gewijzigd door dierkx36 op 12-01-2007 12:41 ]

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

dierkx36 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:39:
Nee, de E6400 processor is niks mis mee. Maar ik doelde op het feit dat de processor in beide gevallen (3500+ en E6400) geen beperkende factor is voor de videokaart. Het enige wat je dan nog meet in 3dMark is de cpu-score, die marginaal meetelt voor de eindscore. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Jullie stappen ook allemaal over van high-end naar iets higher-end, ik ben van xp2000+ naar een e6400 gegaan en dat merk ik dus echt wel. Een 3500+ en een e6400 zijn redelijk aan elkaar gewaagd en zijn dus singlethreaded ongeveer even snel.

• dion_b
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dierkx36 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:39:

moet pcmark nog draaien ,knalde er net uit met testen |:(
Waarom al die synthetische benchmarks testen :?

Pak gewoon een paar real-world dingen:

1) neem de grootste .rar archive die je hebt. Meet hoe lang het uitpakken duurt (of omgekeerd hoe lang het duurt om iets in te pakken)
2) neem een game die niet 100% VGA limited is (UT2K4 is een goede met een 7600GT) en meet daar de fps eens in.

Dan zie je snel genoeg wat sneller is :z
Envy007 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:53:
Jullie stappen ook allemaal over van high-end naar iets higher-end, ik ben van xp2000+ naar een e6400 gegaan en dat merk ik dus echt wel. Een 3500+ en een e6400 zijn redelijk aan elkaar gewaagd en zijn dus singlethreaded ongeveer even snel.
Mwoeah, ook single-threaded kan een Conroe een Venice eruit blazen. Maar dan moet je wel CPU performance meten en niet VGA performance zoals 3DMark doet :z

Oslik blyat! Oslik!

• Ooyevaar
Ik ben tot dusver zeer tevreden.
Mijn videokaart is er nog niet, maar mijn raid-0 setje wel.

Vroeger (P4-3ghz) kon ik een dvdtje omzetten naar dvix met zo'n 20-25 fps en daar kan ik er nu drie tegelijk draaien. Ik neem nog wel eens wat op met mijn mediacenter wat ik dan ook omzet in divx voor op de server en dat gaat ook gewoon nu allemaal tegelijk terwijl ik dat voorheen achter elkaar moest doen.

Games kan ik nog niet beoordelen en de echte benchmarks ook niet (behalve super-pi in 17 sec op 480mhz fsb haha)

En het algehele "gevoel" wat windows je geeft als er toch al dikke programma's aan het werk zijn. Dan merk je toch de twee processoren :)

Verwijderd

Ik heb het zelfde gevoel als jou als ik mijn e6300 vergelijk met windows xp opstarten is die een stuk sloomer dan een p4 2.4 ghz die hier ook staat .. Maar als het eenmaal loopt draait alles een stuk sneller dan die p4 .

• Ooyevaar
Volgens mij komt dat ook door het moederbord en de enorme hoeveelheid extra's die dat heeft tov mijn oude. Extra usb-poorten, een raidcontroller bijvoorbeeld.
Dat vertraagt het starten van Windows ook wel....

Verwijderd

Ja daar zit wel wat in ja

• dierkx36
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:44:
Ik heb het zelfde gevoel als jou als ik mijn e6300 vergelijk met windows xp opstarten is die een stuk sloomer dan een p4 2.4 ghz die hier ook staat .. Maar als het eenmaal loopt draait alles een stuk sneller dan die p4 .
Het probleem is er nog steeds |:(

Met Vista (vorige week eeen dag erop gehad gezien ik XP effe goed beu was :P ) lijkt alles beter te werken

Met XP ,minder

Het voornamelijk probleem :
Het aan spreken van de HDD's :Y
Volgens HDTach kloppen de snelheden die ze draaien helemaal
Alleen zodra je via verkenner je HDD's aan spreekt wordt het 1 traag zooitje
Ook opstarten (en dan voornamelijk het bijwerken van de iconen op het bureaublad) duur LANG 8)7

Van de week de "oude" AMD 3500 aan geslingert en die is gewoon vlotter als de E6400 :Y ,in iedergeval tot dat je meerdere dingen te gelijk wilt doen

Ik heb zelf al zitten spelen met de instellingen in BIOS voor de HDD's maar het maakt niks uit

Ik heb zelf het vermoeden dat et aan de chipset drivers licht ,en dan voornamelijk de driver voor de ICH8R :Y ,de aansturing van de SATA en IDE componten dus

Alleen kan ik dus geen andere driver (in iedergeval een driver niet van Intel ) vinden

Wat ook niet echt duidelijk is is wie nou de fabrikant van de ICH8R is 8)7
Ik heb Marvell een paar keer voorbij zien komen maar ben er dus niet zeker van :N

Iemand een idee wie de fabrikant van de ICH8R is :?
Of weet iemand een goede driver voor deze chipset :?

PS:
Ik krijg PC mark niet aan de praat ,zodra ik een test wil uitvoeren klap ie er direct uit ,dus de uitslag houden jullie van me te goed ;(

Verwijderd

onboard audio uit zetten in je bios dan start ie super snel op , en een ander goed geluidjskaartje erin prikken creative audigy ofzo

• dierkx36
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:45:
onboard audio uit zetten in je bios dan start ie super snel op , en een ander goed geluidjskaartje erin prikken creative audigy ofzo
Onboard audio staat uit en ik heb er een Audigy 2 ZS geluidskaart inzitten :Y

Ik heb van onboard spul ,dus audio lan etc niks aanstand ,dus ik verwacht niet dat daar het probleem zit

Had ik er trouwens beter even bij gezegt _/-\o_

Pagina: 1