[NOS policy] Tijd voor update?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microsofty710
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2023
Het valt mij op dat allerlei threads worden verplaatst naar NOS omdat ze unices en dergelijke betreffen. Directe aanleiding voor mijn bericht vormt

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1176876

Hierin geeft een adje aan dat het bericht meer thuishoort in NOS. Begrijp me niet verkeerd, ik sta hier helemaal achter. Zeker als ik naar de algemene inhoud van NOS kijk. Mijn punt is, als de verplaatsing terecht is moet het volgende uit de NOS policy geschrapt worden (dat is dan ook mijn voorstel):

"Vragen over programma's die niet direct met het OS te maken hebben (bv. Apache, MS Office, Firefox), kun je het best in Software Algemeen stellen."

Nu is "het best" natuurlijk wat discutabel, is dit gebiedend bedoeld? Ik kan iig begrijpen dat de TS zijn topic niet in NOS heeft geplaatst. Of PNS terecht was laat ik even buiten beschouwing. Een disambiguisering (jeetje, daar staan vast veel spelfouten in?) lijkt me op zijn plaats.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Nu klopt dat sowieso niet helemaal meer. Apache is iets voor Windows Servers en Server-software, en Office pakketten mogen al een behoorlijke tijd in Officesuites en -software, naast dat Software Algemeen ook al een tijdje Client Software Algemeen heet. :P
edit:
Om op je vraag in te gaan, het lijkt mij dat dit natuurlijk gebiedend bedoeld is. Daarentegen vind ik het duidelijk genoeg om eerlijk te zijn. Het topic waar je naar linkt gaat over software die onder Linux moet draaien, dus het OS is wel degelijk van belang. :)

[ Voor 30% gewijzigd door pasta op 16-11-2006 00:42 ]

Signature

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Het is hoog tijd voor een update, daar heb je gelijk in. Binnenkort moet het er echt maar eens van komen dan :) Ik ga proberen er tijd voor te maken.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

zomertje schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:28:
Het is hoog tijd voor een update, daar heb je gelijk in. Binnenkort moet het er echt maar eens van komen dan :) Ik ga proberen er tijd voor te maken.
Je gaat het druk krijgen zomertje ;) Al die updates die NOS moet ondergaan! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het "probleem" met CSA, is dat er eigenlijk alleen niet-NOS software staat (uitgezonderingen zoals Firefox daargelaten). Een stukje NOS software (terwijl het niet eens direct tot een OS gerelateerd is) wordt vaak in NOS gedumpt omdat er daar meer kennis is.

Moeten nu problemen met bijv LAMP (of alleen Apache) dan ook in WSS gesteld worden? Het lijkt me dat een Apache server op Debian wel in NOS hoort, want de richtlijnen zeggen dat Apache niet in CSA hoort. Maar de policy daar zegt dat een dergelijk (NOS) product naar WSS moet...

offtopic:
Het blijft lastig, de juiste fora in te delen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
mithras86 schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:55:
offtopic:
Het blijft lastig, de juiste fora in te delen :p
Ik denk dat het nooit perfect kan (of je moet genoegen nemen met extreem low-traffic fora), slechts "zo goed mogelijk". Misschien is het wel een goede keus om moderators (mits zij het wel duidelijk vinden :+) zo'n topic te laten verplaatsen. Het komt niet zo vaak voor lijkt me, en dan kan je per geval misschien het beste bekijken of het topic goed staat, of dat het ergens anders naartoe verplaatst moet worden. Zeker omdat bij sommige topics nieteens duidelijk is of het probleem nu ligt in de setup van je OS, of de software zelf.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Als ik het goed begrepen heb mogen serverproblemen wel degelijk ook in NOS geplaatst worden, als te verwachten valt dat het daar beter wordt behandeld :) . Zie ook * Cyphax . Ze kunnen echter zeker ook in WSS geplaatst worden. Zover ik weet iniedergeval :) .

DM!

Pagina: 1