Toon posts:

Slecht gemodereerd!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik lees nu ff alle newspostings op T'Net en er is echt heel veel -1: overgewaardeerd ed. gegeven, verder wordt er slecht gemodereerd, er staat dan ook ineens een vrij stomme posting op +4:interessant af en toe, volgens mij zijn er hier mensen fout bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Met zo'n algemeen statement kunnen we niet veel aanvangen, al zou je gelijk hebben. Noem concrete posts (via url copy), dan kan men er naar kijken en er zonodig iets aan doen. Dat er door een deel van de bezoekers dubieus gemod wordt, is helaas al tijden zo. Dat is de prijs van een democratie, zonder rechtshandhavers (lees: modpolitie :7). Maar Femme heeft aangekondigd dat er binnenkort misschien wat meer mogelijkheden komen op dit gebied :), dus er is hoop:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/116270
Paar nieuwe ideeën:

- Ten eerste een miniFAQ die nieuwe moderators verplicht moeten lezen voordat ze kunnen modereren. Ik verwacht niet dat het erg veel gaat helpen maar het zou op z'n minst de ergste gevallen moeten buitensluiten (k1ddies die denken dat ze een admin functie hebben gehackt en dus maar ff 20 flamebaits gaan uitdelen).

- Scorerange beperken voor newbie moderators. Zij mogen bijv. maximaal tot +2 modereren en minimaal tot 0.

- Powershift (hey, klinkt heftig en ze zitten ook in trekkers ) voor gevorderde moderators. Zij kunnen bijv. met +/-2 punten in één keer modereren of ze kunnen 2 (of misschien meer) keren dezelfde beoordeling geven voor een reactie zodat de score 'vaster' komt te liggen.

- Metamoderatie voor die-hard moderators. Naar verloop van tijd kunnen newbie moderators een hogere status krijgen zodat zij meer mogelijkheden krijgen, indien newbie zich netjes heeft gedragen volgens de metamoderators. Metamodereren door alle moderators lijkt me niet zinnig, aangezien corrupte moderators ook corrupt zullen metamodereren. Ik denk dat de groep die kan metamodereren het beste met handmatig geselecteerd kan worden.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]