Toon posts:

geheugen timings niet goed P5W DH Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn setup

voeding: Tagan TG500-U25
mobo: Asus P5W DH Deluxe bios: 0701
CPU: Core 2 Duo e6600
CPU koeler: Arctic Freezer 7 pro
DDR2: Corsair TWIN2X2048-6400C4, PC6400, 800 MHz

nu loopt hij zo:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rubenz/cpuz.JPG

ik heb mij laten vertellen dat het normaal beter zou kunnen lopen waardoor ik een kleine
performance winst zou hebben?
Wat moet ik veranderen zodat de timings strakker worden want ik ben hier een leek in :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ik het zo zie loopt je geheugen momenteel al 20MHz (40MHz effectief) te snel. Op standaard snelheid zou de CAS latency wel lager moeten liggen maar denk eraan dat dit geheugen dit enkel kan als de reepjes 2,1V voor de kiezen krijgen in plaats van de standaard 1,8V. Ze zijn dus gemaakt om optimaal te presteren op 2,1V.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de handleiding van je moederbord hoe je de timings kunt veranderen en pas deze informatie in de praktijk toe :) Ik zie het probleem eigenlijk niet zo?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 22:32
Hij bedoeld volgens mij dat het geheugen op lagere snelheid zou moeten lopen om gelijk te lopen met de FSB. Dat zou ik in dit geval niet doen. Je hebt meer aan een hogere performancewinst dan ana kortere geheugentimings (bij de C2D dan).

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen draait op 2.1 volt ik zal mijn handleiding dan eens raadplegen ;) bedankt iig !

Verwijderd

Topicstarter
volgens mijn boekje zou ik voor dual channel het in slot 1 en 3 moeten steken.
dit is bij mij het geval een steekt in de eerste (orange slot) tweede in de 3de(orange slot)
verder zie ik niets in het boekje van hoe de timings in stellen of iets dergelijk? µ
Iemand anders een idee

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in het hoofdstuk "BIOS". Mocht je niet weten waar de timings voor staan, dan raad ik je aan om PMG FAQ » Geheugen eens goed door te nemen.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat doe je in t menu Jumper Free overclocking ergens dacht ik onder DRAM.

Verwijderd

Topicstarter
in het jumperfree menu staat dit:
screen:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rubenz/DSC00700.JPG
dus ik kan alleen DDR2 800mhz instellen
evenals de CPU frequency
of ligt het misschien eraan dat ik een "oudere" bios versie heb ?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:55:
volgens mijn boekje zou ik voor dual channel het in slot 1 en 3 moeten steken.
dit is bij mij het geval een steekt in de eerste (orange slot) tweede in de 3de(orange slot)
verder zie ik niets in het boekje van hoe de timings in stellen of iets dergelijk? µ
Iemand anders een idee
Advanced->Chipset en dan 'Configure DRAM timing by SPD' op 'disable'. Als het goed is klappen er dan opties uit, die je handmatig kan instellen. ;)

Alleen sowieso is het de vraag hoeveel van die timings je op de (volgende de specs) juiste waarde kan zetten. Dit aangezien de frequentie al op 420MHz staat tov de 400MHz vermeldt in de specs.

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 15-11-2006 15:39 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:38:
[...]
Advanced->Chipset en dan 'Configure DRAM timing by SPD' op 'disable'. Als het goed is klappen er dan opties uit, die je handmatig kan instellen. ;)

Alleen sowieso is het de vraag hoeveel van die timings je op de (volgende de specs) juiste waarde kan zetten. Dit aangezien de frequentie al op 420MHz staat tov de 400MHz vermeldt in de specs.
dat was het antwoord waar ik op aan het wachten was bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rubenz/ram.JPG
ik veronderstel dat hier nix mis mee is ?
of zijn er dingen die ik vanaf nu in de gaten moet houden?
deze waardens staan aangegeven in de timings tabel in CPU-Z

alvast bedankt !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 16:10 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je hoeft niks in de gaten te houden in principe. Tenzij je gaat overclocken en de FSB:DRAM op een handmatig ingestelde waarde staat. Met elke stap dat je de FSB verhoogt, verhoog je de frequentie van het geheugen. Dit kan misschien voor een paar stapjes goed gaan, maar op een gegeven moment loop je op tegen foutmeldingen. Maar dat onderwerp is meer iets voor het Tweaking & Cooling-subforum. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de CPU frequency op 300 gezet en van DDR2 800mhz het gezet naar ddr2 768mhz ? en als ik het dan op 300 gezet had kwam hij gelijk op 800mhz terug dus denk dat dat wel snor is ;)

zo nu ben ik toch alweer wat wijzer geworden :)
Pagina: 1