[frontpage] Net uitziende website bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elquinto
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 12:56
Voordat ik begin zou ik graag willen vermelden dat het niet mijn bedoeling is hiervan een 'voorkauw' topic te maken.

Ik kwam deze week toevallig langs deze website http://www.persfotograaf.nl/ welke een onderdeel is van de NVJ, ik heb in mijn jongere jaren gespeeld met Frontpage maar deze kennis is helaas zeer beperkt. Ik heb geen grootse plannen met mijn website, maar zou hem er graag vergelijkbaar willen laten uit zien zoals de gegeven website hierboven (niet overnemen uiteraard!). Om maar een voorbeeld te noemen, ik zou niet eens weten hoe de website is opgebouwd (ik denk nog aan aparte frames etc.)

Mijn vraag: Weet iemand een goede tutorial, waarmee ik met frontpage een vergelijkbare layout kan realiseren.

P.S 1 php etc. buiten beschouwing gelaten hier heb ik genoeg duidelijke tutorials voor gevonden om de basis onder de knie te krijgen.

P.S 2 Het idee is om een relatief kleine website te maken met informatie over zaken waarmee ik me bezig hou, het neigt naar de commerciele kant. Dus een blog zou niet echt uitkomst bieden.

[ Voor 10% gewijzigd door Elquinto op 15-11-2006 14:24 ]

Verwijderd

Je zou ook gewoon een (gratis) template kunnen downloaden. Is waarschijnlijk wat beter dan jij met Frontpage en frames bereiken zult, en je hoeft er verder nauwelijks moeite voor te doen. ;)

• Elquinto
:) is inderdaad een goede tip, ik had al gezocht hiernaar maar kwam alleen template's tegen die er heerlijk 1994 frontpage uitzagen. Op het niveau wat zelfs ik nog zou kunnen evenaren.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Als het puur om een photoblog gaat zou je hier even moeten kijken.
Staan een aantal gemeld.

Anders bv pixelpost.org, wordpress.org en je hebt er nog veel meer kant en klare blogsites out-of-the box die naar smaak aan te passen zijn. Voorwaarde is wel dat je php en mysql op je homepageruimte hebt draaien.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Je vraag is eigenlijk van dezelfde strekking als deze: kan ik met de "Bob de Bouwer Junior Toolbox" van de Bart Smit mijn nieuwe woning bouwen.

Ja, dat kan, maar handig is anders. Als je echt een mooie site wil zou ik me gaan verdiepen in de diverse materie en me de techniek eigen maken. Leer van anderen en kijk wat er allemaal mogelijk is, zo leer je het zelf ook vanzelf.

• Elquinto
Duidelijk, ik zal dit ook zeker gaan doen.

Ondertussen toch nog wat verder gezocht naar gratis templates en na een middagje zoeken kwam ik toch een website met redelijke templates tegen. Relatief simpel, maar goed om mee te beginnen.
Ik zal het resultaat hier posten over niet al te langen tijd

Bedankt voor de reacties!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zal het resultaat hier posten over niet al te langen tijd
Daar is een specifiek algemeen topic voor in dit subforum en als het puur om kritiek van de site in het algemeen (of technisch in het bijzonder), dan is daar zelfs www.sitechecks.nl voor ;)

Overigens is Frontpage alleen maar een tool. De website die je aanhaalt, is ook in kladblok in elkaar te flansen. Wat Dré onder andere aangeeft, is dat je ook naar andere technieken moet kijken. Simpelweg code bij elkaar harken gaat je niet dezelfde soort website geven. Succes iig verder met je templates

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Als je het goed wil leren, is modernmarkup.nl niet zo'n slecht startpunt :)

• Elquinto
Bedankt, dat zal ik zeker gaan doen.
Toevallig kwam ik deze site tegen gisteren, zeer informatief!
Pagina: 1